کد خبر: ۱۱۶۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲ 17 April 2024

هما خوزستان

مینافراز

توان دفاعی و قدرت رزمی کشور ها برای حفظ و حراست از حریم آنها و برقراری نظم و امنیت بسیار مهم است و برای افزایش این توان برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود جهت به روز رسانی و پیشرفت راهکارهای تدافعی خود نیروهای مسلح را که پیشتاز در همه عرصه ها هستند آموزش می دهند.

سعی میشود با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا جهت ارتقای ظرفیت های رزمی خود بکوشند و حس امنیت و اطمینان خاطر را به مردمشان هدیه دهند، درست در  روز ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به ملت شریف و مبارز ایران روز ۲۹ فروردین را « روز ارتش» اعلام کردند. این نشان از اهمیت قدرت ارتش در ماه های آغازین انقلاب اسلامی داشت.

با نامگذاری این روز خواسته شد تا ارتش محترم در این روز در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و مرزهای کشور اعلام نمایند.

هر ساله در روز ارتش برنامه های متعددی از سوی ارتشیان جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود و به پاس تلاش، مجاهدث، و جانبازی این دلاور مردان از آنها تجلیل می شود. در هر کجای کشور و هر حادثه و رخدادی که پیش آید این مردان بی ادعا در صف اول کمک به مردم هستند.

خواه کمک به صورت حضوری و خواه با ایجاد امنیت باشد، مردم همواره قدر دان دلیری های ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند زحمات این مردان همیشه در خاطر ملت شریف باقی می ماند .

ارتشیان در دوران دفاع مقدس با کمک دیگر نیروهای مسلح در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد و برای حفظ آب، خاک و ناموس وطن جانبازی کردند و در این راه شمار زیادی شهید تقدیم خاک وطن کرند.

فرا رسیدن 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان حماسه سازی و ایمان و دلاوری سربازان این آب و خاک مبارک باد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار