رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : ۱۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های حوزه مدیریت بحران استان ایلام در بخش های مختلف اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 26 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد حسن نامی بیان داشت : بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

وی افزود : برخی افراد متاسفانه زباله ها و نخاله ها را در مسیر گذرگاه های آبی و مسیل ها رها می کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش های شدید در سطح کشور می شود.

نامی ادامه داد : قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت : صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

وی تاکید کرد : رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت  با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است خاطرنشان کرد : احداث سدهای زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می شود.

محمد حسین نامی تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل ها و مسیر رودخانه ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار