معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به نقش و اهمیت خانواده در جامعه گفت: هیچ آسیب اجتماعی را بدون توجه به نهاد خانواده نمی‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶ 29 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، جهانگیر جوانمرد، دهم اردیبهشت در اولین جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در سال جدید که با حضور سرپرست مجتمع دادگاه‌های خانواده اردبیل و نمایندگان سازمان نظام مشاوره و کارشناسان دفتر مشاوره خانواده بهزیستی در دادگستری استان برگزار شد، ضمن یادآوری اهمیت و جایگاه خانواده بعنوان اولین رکن تشکیل دهنده جامعه اظهار کرد: خانواده در رأس نهاد‌های اجتماعی قرار دارد و همیشه آثار و پیامد‌های مختلف اجتماعی متوجه کانون خانواده است.

وی تصریح کرد: هیچ آسیب اجتماعی را بدون توجه به نهاد خانواده نمی‌توان مورد بحث و بررسی قرار داد و قوه قضائیه با هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی سعی کرده است تا در مراکز مشاوره خانواده ضمن بررسی آسیب‌ها و معضلات، گام‌های مؤثری در خصوص سازش پرونده‌های مرتبط با خانوده بردارد.

جوانمرد عنوان کرد: موضوعاتی همچون نحوه بازرسی و رصد عملکرد مراکز مشاوره خانواده، شیوه برگزاری کارگاه‌های مداخله در فرایند طلاق، روش‌های افزایش و ترویج صلح و سازش در بین زوجین و نیز تعامل، هم افزایی و همکاری با سایر دستگاه‌های مرتبط در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین بر لزوم توانمندسازی علمی و عملی مشاورین و مؤسسین مراکز مشاوره خانواده تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی دارد تا از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ظرفیت علمی قضات مجرب، همکاری لازم با اداره کل بهزیستی استان در این خصوص داشته باشند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار