آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: مقاومت در برابر بیگانگان در استان بوشهر تاریخی ۵۰۰ ساله دارد و برای برگزاری آیین‌های مناسبتی مقاومت در استان بوشهر مانند سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و حماسه لرده باید امسال برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳ 05 May 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در نشست اهضای شورای فرهنگ عمومی استان، از برگزارکنندگان آیین روز ملی خلیج فارس در بوشهر به‌ویژه نیروی سپاه پاسداران، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صداوسیما قدردانی کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به بازتاب گسترده آیین روز ملی خلیج فارس در رسانه‌های جهان، از تشکیل شورای سیاستگذاری و اجرایی برای روز ملی خلیج فارس سال آینده خبر داد و برگزاری آیین درخور این روز در سطح بین‌المللی را خواستار شد.

او با شاره به این‌که استان بوشهر در تاریخ ایران و حوزه خلیج فارس نماد مقاومت است، افزود: استان بوشهر در مقاومت در برابر بیگانگان متجاوز و استعمارگر پیشینه‌ای ۵۰۰ ساله دارد و باید این مقاومت به‌خوبی معرفی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: همایش دو قرن مقاومت امسال پس از وقفه‌ای، در دهه اول اسفند برگزار خواهد شد.

امام جمعه بوشهر افزود: همچنین آیین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری روز مبارزه با استعمار نیز باید به‌خوبی و باشکوه برگزار شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: همایش زنان لرده نیز در آبان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از اعضای این شورا خواست که از اکنون برنامه‌ریزی کنند تا بستر‌های برگزاری هر چه بهتر این آیین‌ها آماده شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار