با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان از کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳ 08 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، دکتر مهدی بازمانده امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در این مراسم با اشاره به کارخانه فرآوری مواد معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و برشمردن اهداف راه‌اندازی این کارخانه، گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» رهنمودی است که امسال از سوی مقام معظم رهبری بیان شده که ان شاءالله با احداث این کارخانه بتوانیم گام موثری در این مسیر برداریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به جهاددانشگاهی دارند، افزود: این مطلب مسئولیت ما را دو چندان می‌کند و ایشان در یکی از سخنانشان فرموده‌اند «مسئولیت جهاددانشگاهی، بالاتر از آن چیزی است که حتی به عنوان وظیفه جهاددانشگاهی – یعنی تحقیقات و کار فرهنگی- معین شده است».

دکتر بازمانده همچنین پیام دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی کشور را مبنی بر استفاده از شبکه جهاددانشگاهی در کشور در حوزه‌های ساخت قطعات، پژوهش و فناوری، به مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران ابلاغ کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان اینکه کارخانه فرآوری جهاددانشگاهی فصل جدیدی را در توسعه صنایع و معادن استان کرمان رقم خواهد زد، گفت: جهاددانشگاهی به معنای واقعی ارتباط دانشگاه و صنعت را شکل داده است.

وی تصریح کرد: قریب به سه سال جهاددانشگاهی استان کرمان به صورت تخصصی در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارد و به طور ویژه فرآوری مواد معدنی و کم عیار که حاصل زحمات پژوهشگران جوان این نهاد علمی در حوزه پژوهشی است را دنبال می‌کند و به فضل الهی در این خصوص فعالیت‌های مثمرثمری داشته‌ایم.

دکتر بازمانده در ادامه افزود: بحث تخصصی پروژه فرآوری مواد معدنی را از آزمایشگاه تخصصی شروع کردیم، آزمایشگاهی که کاری دانش‌بنیان و به دست متخصصان جهاددانشگاهی استان بوده و در این آزمایشگاه بر تدوین دانش فنی فرآوری منابع کم عیار آهن، مس و کرومیت کار شده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی بستری برای نخبگان ایجاد کرده، گفت: بازیگران اصلی آن دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، مراکز صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان هستند که جهاددانشگاهی این بستر را به عنوان یک زیست بوم فناوری و نوآوری فراهم کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با تاکید بر اینکه باید در راستای فناوری‌های نوآورانه برنامه‌ریزی کنیم، افزود: فرمول اصلی پیشرفت در صنایع و معادن، فناوری نوآورانه است.

دکتر بازمانده در پایان گفت: آنچه که می‌تواند معادلات حوزه صنعت و معدن را تحت‌الشعاع قرار دهد استفاده از نخبگان، آشنایی با علوم روز، پرهیز از استراتژی‌های شعار گونه و روشن نمودن نقشه راه در این زمینه است.

به گزارش ایسنا، در این نشست کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» با حضور مدیرعامل صنایع مس ایران و معاون استاندار کرمان رونمایی شد؛ کتابی با روش نوین، اقتصادی و کاربردی برای تولید مس کاتد است که توسط دکتر محمدجواد مظفرپور تالیف و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کار چاپ آن را انجام داده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار