بررسی گزارش‌های مالی سال 1402 مشخص شد که پتروشیمی‌های مارون، پارس و پردیس بیشترین افزایش درآمد را نسبت به سال 1401 داشتند.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲ 18 May 2024

تابناک خوزستان: پس از بررسی گزارش‌های مالی سال ۱۴۰۲ مشخص شد که پتروشیمی‌های ارومیه، اصفهان و تندگویان بیشترین افزایش درآمد را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتند. حال با تفریق ارقام تجمعی تولید و فروش ۹ ماهه از ۱۲ ماهه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باید دید کدام پتروشیمی بهترین عملکرد را از نظر تولید و فروش در زمستان ۱۴۰۲ داشته است؟

پیش از هرچیزی باید گفت ۲۴ پتروشیمی بورسی در زمستان ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۷۸ همت از فروش محصولات پتروشیمی درآمد کسب کردند. مقایسه این عدد با درآمد زمستان ۱۴۰۱ افزایش حدود ۳۳ درصدی این رقم را مخابره می‌کند. چرا که مجموع رقم فروش پتروشیمی‌های بورسی در زمستان ۱۴۰۱ حدود ۱۳۴ همت ثبت شده است.

همچنین بررسی گزارش‌های فعالیت‌ ماهانه ۲۴ پتروشیمی بورسی در زمستان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد سه پتروشیمی نوری، پارس و بوعلی به ترتیب پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی در زمستان ۱۴۰۲ بودند.

اینفوگرافی درآمد پتروشیمی‌ها

بیشترین افزایش درآمد در زمستان ۱۴۰۲

حال باید دید کدام پتروشیمی در زمستان سال ۱۴۰۲ عملکرد بهتری را از نظر رشد درآمدزایی داشته است. بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌ها، نام پتروشیمی مارون (مارون) را در صدر بیشترین افزایش درآمد حاصل از فروش زمستان ۱۴۰۲ قرار می‌دهد.

به طوری که پتروشیمی مارون در زمستان ۱۴۰۲ موفق شد درآمد زمستان خود را به ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان برساند. گفتنی است این عدد در مقایسه با زمستان ۱۴۰۱ بیشتر از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رتبه دوم بیشترین افزایش درآمد زمستان نیز به پتروشیمی پارس تعلق می‌گیرد. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد، درآمد حاصل از فروش پتروشیمی پارس در زمستان ۱۴۰۲ به ۱۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با زمستان سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۵۵ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است درآمد پتروشیمی پارس در زمستان ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان ثبت شده بود.

پتروشیمی پردیس نیز دیگر پتروشیمی بود که در زمستان ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در فروش از خود نشان داده است. به نحوی که این پتروشیمی موفق شد از فروش محصولات خود در زمستان ۹ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این بدان معناست که درآمد پتروشیمی پردیس در زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۴۰۱ بیشتر از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: عراق بودجه خود را برای از سرگیری جریان نفت کردستان اصلاح می‌کند
بیشترین کاهش درآمد در زمستان ۱۴۰۲

در طرف مقابل اما چهار پتروشیمی آبادان، خراسان، فارابی و کرمانشاه در زمستان ۱۴۰۲ با کاهش درآمدزایی نسبت به زمستان ۱۴۰۱ روبه‌رو شدند. در این میان اما وضعیت درآمدزایی پتروشیمی آبادان از سایر رقبا بدتر بود. به طوری که درآمد پتروشیمی آبادان در زمستان سال ۱۴۰۲ با کاهش ۲۲.۸ درصدی به ۱۹۸ میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید در زمستان ۱۴۰۲

در طرف دیگر ماجرا باید دید کدام پتروشیمی در زمستان موفق شد عملکرد بهتری در بخش تولید داشته است. نگاهی به گزارش‌های مالی پتروشیمی‌های بورسی نشان می‌دهد ارومیه در این بخش نیز از سایر رقبا پیشی گرفته است. چرا که مقدار تولید پتروشیمی ارومیه در زمستان ۱۴۰۲ با رشد ۴۰.۸ درصدی از ۲۱ هزار و ۲۸۷ تن در زمستان ۱۴۰۱ به ۲۹ هزار و ۹۷۴ تن در زمستان ۱۴۰۲ رسیده است.

همچنین پتروشیمی شیراز نیز دیگر پتروشیمی بود که در زمستان ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در بخش تولید از خود ثبت کرده است. به طوری که این پتروشیمی موفق شد مقدار تولید خود را از ۶۱۳ هزار تن در زمستان ۱۴۰۱ با افزایش بیش از ۲۸ درصدی به ۷۸۹ هزار تن در زمستان ۱۴۰۲ برساند.

رتبه سوم بیشترین افزایش مقدار تولید نیز به پتروشیمی فارابی تعلق می‌گیرد. به نحوی که مقدار تولید این پتروشیمی در زمستان ۱۴۰۲ حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است.

بیشترین کاهش مقدار تولید در زمستان

در طرف مقابل اما سه پتروشیمی آبادان، زاگرس و قائدبصیر بیشترین کاهش مقدار تولید را در زمستان ۱۴۰۲ پشت سر گذاشتند. در این میان اما وضعیت پتروشیمی آبادان از سایر رقبا وخیم‌تر بوده است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار