مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خبر داد
مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اینکه تا کنون فعالیتی در رابطه با حقوق کودکان در استان کردستان صورت نگرفته است، بر ترویج فعالیت‌های ادارات مرتبط در زمینه حقوق کودکان و مبارزه با کودک آزاری در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 27 October 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ لیلا آژیر در جلسه کاری حقوق امور بانوان استانداری کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه کنوانسیون حقوق کودک دادگستری فاقد ساختار متناظر استانی است لذا وظایف آن برای اولین بار بر عهده امور بانوان استانداری‌ها گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل مربوط به کودکان کار و کودکان خیابانی را امور اجتماعی استانداری پیگیری می‌کند، گفت: وظیفه‌ای که به امور بانوان استانداری محول شده است محدود به کودکان کار و خیابانی نبوده و به طور کلی رسیدگی به حقوق کودک است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اینکه وزارت کشور خواستار ارسال گزارش مستمر از فعالیت‌های انجام شده در زمینه حقوق کودکان در استان شده است، عنوان کرد: بر اساس این درخواست به فرمانداران شهرستان ها و سایر سازمان ها و ارگان های درگیر در این رابطه مکاتبه شده است که فعالیت های خود را در این زمینه به دفتر امور بانوان استانداری کردستان ارسال کنند.

وی گفت: گزارش های ارسالی از سوی این مراکز نشان می‌دهد در زمینه حقوق کودکان در استان تا کنون اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است و باید در این زمینه فعالیت‌های مجدانه‌ای صورت گیرد.

آژیر از تشکیل گروه کاری برای فعالیت در این زمینه خبر داد و افزود: با توجه به درگیری بیشتر دادگستری با حوزه حقوق کودکان، دبیری این گروه کاری به دادگستری کردستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به عدم فعالیت در زمینه حقوق کودکان در کردستان، پیشنهاد امضای تفاهم نامه ای چند جانبه با دادگستری، کانون وکلای کردستان و امور بانوان استانداری به منظور فعالیت در زمینه حقوق کودکان و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه با مصادیق کودک آزاری و جلوگیری از کودک آزاری در استان را ارائه کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به تاثیرگذاری همایش های برگزار شده توسط امور بانوان استانداری، گفت: با بهره گیری از ظرفیت کانون وکلا، دادگستری و سایر ادارات مرتبط با این حوزه در استان می توان همایشی با عنوان «کودک آزاری ممنوع» به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی در رابطه با حقوق کودکان برگزار کرد که می‌تواند تاثیرات مطلوبی در زمینه حقوق کودکان در استان داشته باشد.

وی آگاه سازی و اطلاع رسانی را یکی از رسالت های دادگستری کردستان دانست و افزود: برگزاری چنین همایشی با همکاری دادگستری کردستان می تواند نقطه درخشانی در زمینه فعالیت های این نهاد و در نهایت مشاهده تاثیرات مطلوب آن در جامعه باشد.

آژیر هدف از برگزاری چنین همایشی را آموزش اقشار مختلف جامعه و آگاه سازی آنان در رابطه با حقوق کودکان ذکر و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد جرائمی که در زمینه کودک آزاری در استان اتفاق می‌افتد ناشی از ناآگاهی بوده و عواقب آن علاوه بر تاثیرات نامطلوب بر اذهان کودکان می تواند تاثیرات مخربی بر جامعه داشته باشد.

وی این همایش را عاملی در هم افزایی دستگاه های مختلف در رابطه با حقوق کودکان و مبارزه با کودک آزاری دانست.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان به ناآگاهی زنان از حقوق خود اشاره کرد و گفت: توانمندسازی زنان و آگاه سازی این قشر در رابطه با حقوق خود می تواند در کاهش آسیب‌های حوزه زنان در استان موثر باشد.

وی ترویج گفتمان فمینیستی در دانشگاه‌ها، تبیین جایگاه زنان در جهان، آشنایی با حقوق زنان در اسلام و ... را از جمله راه های آگاه سازی زنان ذکر کرد و افزود: ترویج این گفتمان در جامعه زنان و به ویژه در دانشگاه ها باید توسط دادگستری و کانون وکلای کردستان صورت گیرد.

آژیر عدم آشنایی با جرم در فضای مجازی را از دیگر آسیب‌هایی دانست که خانواده‌ها را درگیر کرده است و یادآور شد: در این زمینه نیز سعی می شود با همکاری پلیس فتا و نیروی انتظامی کردستان جهت آگاه سازی والدین و فرزندان آنها کارگاه‌هایی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار