مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 83 هزار دانش‌آموز در مدارس استان اردبیل عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بسیج دانش‌آموزی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و پاسداشت یاد و نام شهید دانش‌آموز حسین فهمیده و مرحمت بالازاده اظهار کرد: 7 تا 13 آبان ماه که منتهی به روز دانش‌آموز است به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی تعیین شده که در این ایام روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان نیز نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا می‌کند.

وی سازمان بسیج دانش‌آموزی را یک مجموعه فرهنگی و آموزشی با رویکرد علمی، تربیتی و بصیرتی توصیف کرد و گفت: در همه 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان سازمان بسیج دانشجویی با مجموعه‌های فراگیر آن فعالیت داشته و جلسات ماهانه برای ترسیم و تبیین راهکارهای منطقی را مورد توجه و هدف‌گذاری قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل رتبه اول استان را در مجموعه فعالیت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی یادآور شد و افزود: این سازمان در 23 حوزه مقاومت در ادارات، نواحی و مناطق آموزش و پرورش فعالیت کرده به طوری که 346 پایگاه مقاومت امیدان در مقطع ابتدایی، 329 پایگاه مقاومت پوینده در مدارس راهنمایی و 330 واحد مقاومت پیشگام در سطح دوره متوسطه در مجموعه یک‌هزار و 13 واحد مقاومت در مدارس استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

سپهری عضویت 83 هزار دانش‌آموز استان اردبیل را در مجموعه بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک مجموعه فراگیر یادآور شد و بیان کرد: ما موفق شدیم در یک ساختار تربیتی 850 حلقه صالحین به همراه 54 مربی و دو سرمربی زن و مرد برای فعالیت این حلقه صالحین تدارک ببینیم که فعالیت آنها نیز چشمگیر بوده است.

این مسئول اجرای برنامه‌های علمی، تربیتی، فرهنگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، حضور در لیگ علمی پایا و کسب 23 مدال را در المپیادهای مختلف یادآور شد و ادامه داد: از 36 هزار دانش‌آموز شهید در کشور 723 شهید دانش‌آموز متعلق به استان اردبیل است که ما در مناسبت‌های مختلف شاهد تجلیل و پاسداشت این شهدای دانش‌آموز هستیم که در سرسلسله آنها شهید شاخص دانش‌آموزی مرحمت بالازاده قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل حضور دانش‌آموزان بسیجی را در مسابقات علمی، فرهنگی، نمایشگاه دفاع مقدس، دستجات عزاداری و سوگواری و دیگر فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: مشارکت دانش‌آموزان بسیجی در اردوهای جهادی نیز چشمگیر بوده است.

سپهری اعزام 13 هزار دانش‌آموز را در سال گذشته در قالب کاروان راهیان نور به مناطق غرب، شمال غرب و جنوب بیان کرد و ادامه داد: امسال نیز قرار است 16 هزار و 200 دانش‌آموز به این مناطق اعزام شوند که 10 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی شمال غرب و 6 هزار دانش‌‌آموز نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

وی حضور فعال دانش‌آموزان بسیجی را در سایت‌ها و جلسه‌های اینترنتی بیان کرد و گفت: با دایر کردن 23 سایت و شبکه اطلاع‌رسانی سعی بر این است تا کار ارزشمندی در این حوزه به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار