کد خبر: ۱۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 03 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، خبرگزاری دولت روز گذشته خبری از نشست جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی سنندج با شهردار این شهر منتشر کرده که حاوی نکته‌ای قابل تأمل است.

بر اساس گزارش ایرنا، کامیاب شادمان شهردار سنندج در این نشست و در پاسخ به یکی از سوالات در خصوص مدیریت بحران در بارندگی اخیر سنندج اظهار کرد: مسدود شدن مسیر خروجی زیرگذر ضیاالدینی به دلیل انباشت زباله، موجب برگشت حجم روان آب‌ها در این مکان شده بود و متاسفانه این امر بر اثر بی‌توجهی برخی از شهروندان به رعایت بهداشت محیط صورت گرفته بود که انتظار داریم همشهریان به این مهم توجه داشته باشند.

وی گفت: کار شبانه روزی نیروهای شهرداری موجب شد در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکل برطرف شود.

اینکه پس از بارش باران در بسیار از شهرهای کشور شاهد آب‌گرفتگی معابر باشیم برای بسیاری از هم‌وطنان تقریباً عادی شده و شهروندان سنندج هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ اما آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه شهردار سنندج در پاسخ به سؤال مطرح شده بی آنکه بخواهد مسئولیت نواقص احتمالی در حوزه عمران شهری، آن هم پروژه‌ای که در دوران مسئولیت وی افتتاح شده را بپذیرد با فرار به جلو انگار قصد دارد از خود و مجموعه تحت مسئولیتش رفع تکلیف کند.

جناب آقای شهردار حتی اگر معتقد به استاندارد و مناسب بودن محل ساخته شده برای خروج آب زیرگذر ضیاالدینی باشد نمی‌تواند این امر را انکار کند که انباشت زباله آن هم به حدی که خروجی آب یک زیرگذر، با حجم ترافیک بسیار بالا را مسدود کند به دلیل سهل انگاری مدیریتی حوزه خدمات شهری شهرداری سنندج است.

حال این سئوال پیش می‌آید که بهتر نبود آقای شهردار با پذیرش مسئولیت ضعف‌ها در حوزه مدیریتی‌اش در گام اول از شهروندان عذرخواهی کرده و در گام بعدی مدیرانی را که در ارائه خدمات مطلوب کوتاهی کرده‌اند بازخواست کند؟

و اما اگر شهردار سنندج هیچ اعتقادی هم به عذرخواهی از مردم و یا متنبه کردن زیردستانش نداشته باشد یکی از وظایف‌ ایشان به عنوان یک مسئول در جامعه‌ای اسلامی و استانی با مردمی فرهیخته، احترام به شعور شهروندان به معنای عام و کسانی که این اخبار را مطالعه می‌کنند در معنای خاص است و نمی‌تواند از این تکلیف عدول کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار