بسته شهرستانهای تابناک؛
تابناک: در روستای دشتبال نزدیک به ۵۰ خانوار با بیش از ۲۵۰ نفر جمعیت زندگی می کنند که شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است و برخی مسئولین مربوطه با این دلیل که اصلاح جاده امکان پذیر نمی باشد می گویند که مردم باید به مناطق دیگر کوچ کنند که این یک حرف بسیار نسنجیده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 03 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.

ارتفاعات بویین میاندشت لباس سفید به تن کرد.این سامانه بارشی طی چند روز گذشته بارش قابل توجهی را برای شهر در برداشت و شاهد باران شدید در دو روز گذشته بودیم که این بارش ها در ارتفاعات به صورت برف بر زمین نشست و هم اکنون نیز این بارش ها ادامه دارد .

بارش های پاییزی چند روز اخیر باعث شادی کشاورزان شد به گونه ای که برخی از سالخورده ها و محلی ها چنین بارش هایی را در یک دهه ی گذشته کم سابقه دانستند البته لازم به ذکر است که باران شدید باعث آب گرفتگی معابر و خسارت هایی هم شد.

هر ساله با سرد شدن هوا در بویین میاندشت تعداد سگ های ولگرد در شهر افزایش می یابد که این موضوع به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده .
هرچند این سگ ها وحشی نیستند و به ندرت حمله میکنند ولی وجود آنها به دلایل زیر برای شهر و همشهریان مضر است:
۱-ناقل بیماری بودن
۲-ترس و وحشت بعضی از ساکنین و نداشتن امنیت
به خصوص در این ایام بعضی مجالس عزا و روضه شب ها برگزار می شوند و شاید بعضی مردم آخر شب در راه بازگشت به خانه با این سگ ها روبرو شوند .
در هر صورت در شأن شهر بویین میاندشت نیست هرکوچه ای دست کم دو یا سه سگ داشته باشد .

بی تفاوتی روسای یک شهرستان به جلسات

محسن گلابی در جلسه کمیته امنیت و سلامت غذایی شهرستان با انتقاد از عدم حضور بعضی از روسای ادارات در جلسات و جواب ندادن به مصوبات، اظهار داشت: هر نامه‌ای پاسخی دارد و باید مصوبات جلسات پیگیری و پاسخ داده شود.

وی افزود: عدم شرکت بعضی رؤسا در جلسات و بی‌تفاوتی نسبت به آن سبب عقب‌ماندگی شهرستان شده است باید علت عدم پاسخ به مصوبات مشخص شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برگزاری جلسات برای رفع تکلیف نیست، گفت: مردم شهرستان همیشه در همه جا در صحنه هستند و انتظار دارند در این جلسات برای آنها کاری انجام شود، بنابراین باید به جلسات اهمیت دهیم.

کوچ اجباری در انتظار مردم دشتبال دنا کوه

مردم دشتبال به دلیل عدم رسید گی مسئولین مربوطه به وضعیت جاده این روستا و به دلیل از بین رفتن نزدیک به ۵۰۰ متر از جاده این روستا و قطع ارتباط با مناطق دیگر و دسترسی نداشتن به امکانات بهداشتی در انتظار کوچی اجباری به شهر یا روستا های دیگر هستند.

پروین دهیار روستای دشتبال اظهار کرد: جاده روستای دشتبال به دلیل اینکه در حاشیه رودخانه ساخته شده است در سه نقطه رانش می کند و با توجه به پیگیری های مکرر و نامه نگاری با اداره راه و مدیریت بحران و ادارات مربوطه متاسفانه هیچ پاسخ مناسبی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: در روستای دشتبال نزدیک به ۵۰ خانوار با بیش از ۲۵۰ نفر جمعیت زندگی می کنند که شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است و برخی مسئولین مربوطه با این دلیل که اصلاح جاده امکان پذیر نمی باشد می گویند که مردم باید به مناطق دیگر کوچ کنند که این یک حرف بسیار نسنجیده است.

آقایی عضو شورای دشتبال نیز گفت: بیش از ۱۰ سال است که جاده دشتبال آسفالت شده است ولی متاسفانه بعد از آن هیچ امکاناتی به این جاده داده نشده است و حال خود رها شده است.

وی افزود: ۳ مسیر از جاده دشتبال که حداکثر ۵۰۰ متر از این جاده را تشکیل می دهد چندی پس از ساخت جاده رانش کرده است و در زمان بارندگی وضعیت آن بدتر نیز می شود و عبور و مرور را به طور کل مختل می کند .

عضو شورای دشتبال با بیان اینکه مسئولین مختلفی از این جاده بازدید داشته اند گفت: متسفانه به دلیل کمبود بودجه هیچ گونه کمکی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه روستای دشتبال زیر نظر مرکز خانه بهداشت روستای سرباز قرار دارد گفت: اگر یک نفر در این روستا دچار بیماری شود و نیاز به انتقال به مراکز بهداشتی داشته باشد به دلیل بدی وضعیت راه و عدم امکان عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی جان فرد بیمار به خطر می افتد.

آقای گفت این سه مسیر می تواند با دیوار کشی در پشت آن اصلاح شود و تضمین می دهیم که اگر این دیوار کشی انجام شود دیگر شاهد رانش و از بین رفتن این سه مسیر در جاده دشتبال نخواهیم بود.

وی گفت اگر شرایط به همین وضع ادامه پیدا کند وضعیت زندگی در دشتبال رو به وخامت خواهد رفت و مردم این روستا مجبور به کوچ اجباری به مناطق شهری هستند که باعث نابودی زندگی این ۵۰ خانوار روستایی خواهد شد.

یکی از اهالی رستای دشتبال که نخواست از وی نامی برده شود گفت:وضعیت جاده روستای ما بسیار بد است و هر موقع که در این جاده مخصوصا سه مسیری که دچار مشکل است رفت آمد می کنیم منتظر یک اتفاق بد و از دست دادن جان خودمان هستیم .

وی گفت: هر جه به مسئولین می گوییم و هرچه نامه نگاری از طرف شورا و دهیاری انجام شده است متاسفانه هیچ گونه پاسخی دریافت نکرده ایم و باید کم کم خود را برای کوچ اجباری آماده کنیم و این به معنی نابودی زندگیمان است.

صباغی رئیس اداره راه و شهر ساز سمیرم نیز با بیان اینکه از کل مسیر ۸ کیلومتری جاده دشتبال نزدیک به ۵۰۰ متر آن دارای مشکل می باشد افزود: برای برطرف کردن این مشکل نیاز به تامین اعتبار می باشد.

وی افزود:چندین بار موضوع این جاده در کمیته بحران و پدافند غیر عامل مطرح شده است و هزینه ای حداقل ۴ میلیارد ریالی نیاز دارد ولی متاسفانه هنوز هیچ اعتباری برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

صباغی گفت: دستگاه های مورد نیاز از طرف اداره راه برای اصلاح موقت این مسیر اعزام شده اند ولی این جاده نیاز به دیوار چینی در این قسمت ها را دارد و اگر تامین اعتبار صورت نگیرد باید بر خلاف خواست مردم این روستا به فکر جابه جایی آنان و کوچ اجباری آنان به مناطق دیگر باشند.

قائم مقامی مسئول کمیته بحران شهرستان سمیرم نیز گفت: موضوع جاده دشتبال در این کمیته مطرح شده است ولی به دلیل نیاز به اعتبار زیاد موضع باید در بخش اعتبارات ملی مطرح و از آن مسیر تامین اعتبار شود.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات کمیته بحران شهرستان گفت: متاسفانه کمیته بحران در حال حاضر این امکان برایش وجود ندارد که هزینه اصلاح این جاده را تامین اعتبار کند.

دستگیری یک متخلف شکار در منطقه حفاظت شده کرکس

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نطنز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک نفر متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

مهدی صادقی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز، در حین گشت و کنترل از منطقه حفاظت شده کرکس موفق شدند یک نفر متخلف شکار و صید را شناسایی و پس از دستگیری آنان یک قبضه اسلحه شکاری دو لول ساچمه زنی و مهمات شامل ۲۱ تیر فشنگ و یک دستگاه فلز یاب را کشف و ضبط نمایند و پرونده به همراه متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجعه قضایی شدند.

وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با ۱۱۴ هزار هکتار وسعت یکی از زیباترین و بکرترین مناطق حیات وحش استان اصفهان است که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است.

صادقی بیان داشت: انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در منطفه حفاظت شده کرکس وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار