فرماندار اردبیل خواستار فراخوان عمومی برای ایده‌های برتر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از طرح‌های برتر شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 10 March 2015

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردبیل، جواد زنجانی در جلسه مشترک انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی مطالعه و توسعه فضای مطالعه با هدف بالا بردن سرانه مطالعه باید سرلوحه فعالیت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد.

وی از فعالیت 10 باب ایستگاه مطالعه در شهر اردبیل خبر داد و افزود: 15 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در حال حاضر در شهرستان اردبیل فعالیت دارند و 2 باب نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل خواستار فراخوان عمومی برای ایده‌های برتر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از طرح‌های برتر شد و تصریح کرد: علاوه بر ترویج کتابخوانی باید از روش‌های نوین و الکترونیکی کتاب نیز استفاده کرد.

زنجانی همچنین از احداث هفت کتابخانه توسط خیرین خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی داریم سه مورد از این کتابخانه‌ها در شهرک‌های مسکن مهر شام اسبی، پیله‌سحران و وحدت احداث شود.

در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی اردبیل خواستار دریافت 0,5 درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از اعتبارات شهرداری‌ها شد و عنوان کرد: این مبالغ می‌تواند در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی مفید باشد و کتاب نیز عامل رشد بسیاری از مولفه‌های جامعه است.

رباب عزیزخانی با ابراز نگرانی از تبدیل بهترین کتابفروشی‌ها در مرکز شهر به اغذیه‌فروشی و سایر موارد افزود: به دلیل عدم صرفه اقتصادی بسیاری از کتابفروشی‌های مهم از این کار دست برداشته و به شغل دیگری روی آورده‌اند که این می‌تواند زنگ خطر برای ترویج و توسعه فرهنگی باشد.

وی از عضویت 16 هزار و 800 نفر در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: برای سال 94 و به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی طرح مطالعه جاوید در اردبیل اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار