مروری بر مطبوعات امروز یکم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، یکشنبه اول آذرماه به موضوع های گوناگونی از جمله دغدغه های مراجع تقلید درباره طلاق جدی گرفته شود، اهدای قرآن فلزی به آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم خاتمه یافت، ضرورت نگاه حمایتی و مشاوره ای به واحدهای آلاینده و نگاهی به انحلال و واگذاری امتیاز باشگاه‌های فوتبال قم پرداخته اند.
کد خبر: ۱۳۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 22 November 2015
روزنامه 19 دی

این روزنامه در گفت و گوی اختصاصی با استاندار قم به نقل از وی، نوشت: مشکلات مدیران قم را منفعل کرده است.سید مهدی صادقی با اشاره به مشکلات تحمیلی هر روزه به استان، گفت: همیشه چند پله از مشکلات عقب هستیم و این موجب شده نتوانیم چشم انداز قطعی برای آینده استان پیش بینی کنیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات استان را نبود یک طرح جامع دانست و افزود: در حال بررسی نهایی طرح تفصیلی شهر بر اساس طرح آمایش هستیم تا بدانیم حدود شهر چیست و تکلیف طرح ها داخل و خارج از محدوده را در تصمیمات بدانیم.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به قم درصدر بیشترین تمرکز تعداد شعب بانکی، اجرای عملیات بهسازی آزادراه حدفاصل دو عوارضی در قم، دغدغه های مراجع تقلید درباره طلاق جدی گرفته شود، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم منصوب شد، اهدای قرآن فلزی به آستان مقدس حضرت معصومه(س) و پژوهش ها به سمت رفع مشکلات استان سوق پیدا کند، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز

این روزنامه درمطلبی با عنوان بسیج اخلاص نوشت: رزمایش ها میدان محک و آزمایشی عملی برای سنجش آمادگی نیروهای نظامی است. 

در ادامه این مطلب آمده است: رزمایش الی بیت المقدس که درمنطقه عمومی قم باشرکت 35 هزار بسیجی از 6 استان برگزارشد، در نوع خود بی نظیر می باشد، رزمایشی که با به کارگیری متدهای جدید جنگ های زمینی و پدافند هوایی و همچنین حضور به موقع نیروهای خط شکن در خط مقدم عملیات، پشتیبانی خط آتش وهمچنین پشتیابنی زرهی و بمباران به وسیله هواپیمایی جدید از نقاط برجسته این رزمایش محسوب می شود.

این نشریه به مطالب دیگری از جمله، ضرورت نگاه حمایتی و مشاوره ای به واحدهای آلاینده، پیام تبریک شهردار قم به مناسبت هفته بسیج، شرکت یک هزار قمی در طرح کتابخوان فهیم، لزوم حمایت همه جانبه از پروژه های ملی در قم، افزایش فعالیت دو رام قطار قم- تهران در ایام اربعین، نقاط ضعف و قوت طرح تحول اتوبوسرانی دائما پایش می شود، مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دارالحدیث قم برگزار شد، پیشرفت هشت درصدی احداث رمپ و لوپ پل 9 دی و بهره مندی 17 هزار دانش آموز قمی از طرح بشری نیز پرداخته است.

هدف پویان جوان قم برابر نفت و گاز گچساران پیروز شد، تقدیر از افتخارآفرینان استان قم در میادین برون مرزی ورزش، یاسین پیشرو قم در میهمانی دبیری تبریز به میدان می رود، صبای قم مقابل مقاومت تهران گلباران شد، مردان بسکتبالیست قم به مصاف شیمی در تهران می روند و تقدیر از افتخار آفرینان استان قم در میادین برون مرزی ورزش از عناوین ورزشی این روزنامه است.

روزنامه ایمان

این روزنامه به نقل از مدیرکل بهزیستی قم نوشت: 70 درصد آسیب دیدگان اجتماعی در قم غیربومی هستند؛ در سال گذشته حدود 300 کودک خیابانی و کار توسط بهزیستی ساماندهی شده است.

رضا سلیقه با بیان اینکه وظیفه جمع آوری و هدایت کودکان کار از سطح خیابان ها به عهده شهرداری و نیروی انتظامی است، افزود: این کودکان بعد از جمع آوری تحویل مرکز کودکان خیابانی بهزیستی می شوند، سپس افراد پذیرفته شده در این مرکز تا سه هفته ساماندهی می شوند.

این روزنامه به خبرهای دیگری از جمله، ترافیک کاندیداها در قم، انجام مطالعات برای احداث مترو تا پردیسان، تکذیب شیوع آنفولانزای مرغی در قم، هنرمندان قم در صنایع دستی چوب شاخص هستند، نظارت دقیق بر مهدهای کودک قم، حمایت همه جانبه از پروژه های ملی در قم، جان باختن 6 تن در تصادف های هفته گذشته قم، مسمومیت خانواده چهار نفره بر اثر استنشاق منواکسیدکربن، اطفا آتش خودروی 206 در جاده اراک و تردد وسایل نقلیه با پلاک «ع» بدون مجوز در قم ممنوع می شود نیز پرداخته است.

روزنامه همشهری

این روزنامه درمطلبی با عنوان دهکده سلامت، داد دوستداران محیط زیست را درآورد، نوشت: در این دهکده از تردد خودرو جلوگیری می‌شود و دخانیات هم مصرف نخواهد شد و قرار است کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی در آن شکل بگیرد اما همه اینها برنامه‌های آینده است و آن چیزی که امروز نمود عینی پیدا کرده دریاچه مصنوعی است که از نظر دوستداران محیط زیست احداثش در شرایط تنش بی‌آبی هیچ توجیهی ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است: هر چند به نظر می‌رسد قدری درباره این دهکده و دریاچه مصنوعی‌اش در شبکه‌های اجتماعی جنجال و زیاده‌روی شده اما مطالعه نقاط مثبت و منفی این طرح یک سؤال را به ذهن می‌رساند و این است که آیا از هزار و یک راه برای جذب گردشگر، همه را تجربه کرده‌ایم که حالا نوبت به احداث یک دریاچه مصنوعی رسیده باشد؟

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به نگاهی به انحلال و واگذاری امتیاز باشگاه‌های فوتبال قم، افزایش ضریب ایمنی در شهر از اولویت‌های مدیریت شهری است، تجلیل از خدمات تفسیری آیت‌الله خزعلی و آیت‌الله مویدی قمی، پیروزی ارزشمند بسکتبالیست‌های قمی برابر مهرام تهران و بررسی پرونده 640 زوج در دبیرخانه کاهش طلاق قم، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار