عضو شورای شهر اسفراین:
در پی تصمیم ناگهانی شورای اسلامی شهر اسفراین در برکناری شهردار این شهر، یک عضو شورای شهر اسفراین گفت: شورا به درخواست تمدید مدت ماموریت شهردار، رای نداد.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 22 November 2015

طلعت رگبار عضو شورای شهر اسفراین  افزود: شورای شهر در جلسه شب گذشته خود، با توجه به اتمام ماموریت یکساله شهردار این شهر، تصمیم گرفت از وجود شهردار فعلی استفاده نکند، به همین دلیل با درخواست تمدید مدت ماموریت شهردار از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موافقت نکرد.

وی اظهار داشت: شورای شهر اسفراین مدت دوسال با شهردار فعلی همکاری داشته و از توانمندی های وی به عنوان یک نیروی جوان و فعال بهره مند شده است؛ اما بنا به تصمیم جمعی که گرفته شد و با توجه به اینکه ماموریت یکساله وی نیز درتاریخ اول آذرماه جاری به اتمام رسیده است، این ماموریت تمدید نشد و خاتمه ماموریت ایشان در شهرداری اعلام شد.

رگبار افزود: در حال حاضر سرپرست شهرداری نیز با رای اکثریت شورای اسلامی شهر معرفی شده و ما برای آقای زارعی آرزوی توفیق می کنیم.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه موضوع برکناری شهردار اسفراین مطرح نبوده و انجام یک تصمیم جمعی به پایان همکاری ایشان با شهرداری منجر شده است.

شورای شهر اسفراین شب گذشته با حضور ۸ نفر از اعضا تشکیل جلسه داد و با پنج رای موافق، مانع ادامه همکاری شهردار اسفراین شد.

در این جلسه سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در مخالفت با این تصمیم جلسه شورا را ترک کرده اند.

پنج عضو شورای اسلامی در همین جلسه هومن همایون فر معاون وی را به سمت سرپرست شهرداری این شهر منصوب کردند.

تصمیم شورا غیرقانونی است

مهدی استیری عضو دیگر شورای شهر اسفراین و از مخالفین تصمیم شورا، پیش از این  گفته است که اقدام شورای اسلامی شهر خلاف قانون است.

وی تصریح کرده است که شهردار برای مدت چهارسال انتخاب شده و ماموریت وی باید تمدید شود.

استیری برکناری و یا عزل شهردار را از طریق قانون، فقط در صورت استعفا و یا استیضاح و رای اکثریت شورا میسر دانسته و گفته است موضوع تصمیم شب گذشته شورا را پیگیری می کند.

از تصمیم شورا مطلعم

مهدی عابدی فرماندار اسفراین نیز گفت: از تصمیم شب گذشته شورا مطلع است اما موضوع مربوط به تصمیمات شورای شهراست.

تغییر شهردار به مصلحت نیست

مهدی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از تصمیم شب گذشته شورای شهر اسفراین گفت: تغییر شهردار در چنین شرایطی به مصلحت نیست.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید با همدلی و با سعه صدراز منافع شهر دفاع کنند.

قوامی تصریح کرد: قطعا همدلی اعضای شورای شهر توسعه شهر اسفراین را شتاب بیشتری خواهد بخشید.

هادی زارعی، شهرداراسفراین برای شرکت درهمایش شهرداران کل کشور به یزد سفرکرده و در شهر حضور ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار