استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری کردستان وجود دارد که باید با بهره‌گیری از آنها بستر ارتقای صنعت گردشگری در این استان را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 25 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان، اظهار کرد: استان کردستان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند در حوزه میراث فرهنگی از استان‌های شاخص کشور باشد.

وی گفت: هماهنگی بین 3 حوزه، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند بستر توسعه استان را در حوزه‌های مختلف فراهم سازد.

استاندار کردستان تصریح کرد: استان کردستان به همت مدیران، فعالان و دلسوزان در حوزه‌های مختلف مسیر روبه رشدی را آغاز کرده است و آینده روشنی برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این روند روبه رشد بستر ارتقای شاخصه‌های توسعه را در استان فراهم خواهد کرد، گفت: با عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان شاهد تحولی چشم‌گیر در توسعه و ارتقای شاخصه‌های توسعه‌ای استان خواهیم بود.

زاهدی افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در مدت زمان منطقی به تصویب خواهد رسید و نقش جدی در توسعه پایدار و متوازن منطقه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی مناطق آزاد گفتند، که منطقه آزاد بانه و مریوان به دلیل اینکه بعد گردشگری در آن مورد توجه قرار گرفته به یکی از زیباترین مناطق آزاد در کشور تبدیل خواهد شد.

زاهدی با بیان اینکه در 8 هزار هکتار تعیین شده برای ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان جاذبه‌های گردشگری زیادی پیش‌بینی شده است، گفت: موضوع گردشگری در کنار منطقه آزاد به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی افزود: متولیان و فعالین حوزه گردشگری در استان باید ظرفیت‌های حوزه گردشگری را به بالفعل تبدیل و بستر توسعه استان را در این حوزه فراهم سازند.

استاندار کردستان از گردشگری به عنوان صنعت پرسود در جهان نام برد و اظهار کرد: این صنعت می‌تواند در آینده جای نفت و سلاح را بگیرد.

وی گفت: توسعه صنعت گردشگری در کردستان نیازمند تلاش همگانی است و باید با ایجاد عزم ملی در این حوزه زیرساخت‌های حوزه گردشگری را توسعه و مسیر تحقق اهداف در این بخش را فراهم کرد.

زاهدی افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری کردستان وجود دارد که باید با بهره‌گیری از آنها بستر ارتقای صنعت گردشگری در این استان را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان باید با تمام توان در راستای بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری در کردستان تلاش کنیم.

استاندار کردستان به برخی ظرفیت‌های طبیعی استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: غارکرفتو، کوه آبیدر، منطقه هورامان از ظرفیت‌های قابل توجه کردستان در حوزه گردشگری است که باید با بهره‌گیری از آن بستر توسعه صنعت گردشگری را در این استان فراهم کرد.

وی بر بهره‌گیری بیش از پیش از توان و ظرفیت بخش خصوصی در راستای تقویت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و توسعه گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: اقدامات لازم در راستای جذب سرمایه‌گذار برای تقویت این حوزه باید در راس برنامه‌های متولیان امر قرار گیرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار