مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سال آینده رادار هواشناسی استان اردبیل با خرید تجهیزات و امکانات از آلمان در منطقه شوان درسی گرمی نصب و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶ 14 March 2015

علی دولتی‌مهر در نشست مطبوعاتی مدیران حوزه راه و شهرسازی در اردبیل گفت: یکی از ضرورت‌های سفر و رونق صنعت گردشگری توجه و بها دادن به وضعیت پیش‌بینی‌های اقلیمی و هواشناسی است که قطعا عملکرد هواشناسی در این زمینه مفید و موثر است.

وی ادامه داد: ما چهار هدف اصلی را در سازمان هواشناسی دنبال می‌کنیم که بحث بهبود حفاظت از جان و مال، افزایش ایمنی، ارتقای کیفیت زندگی و رشد و توسعه اقتصاد پایدار است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه مردم در زندگی روزانه خود باید به اطلاعات هواشناسی خودشان را آراسته کنند، تصریح کرد: قطعا در این حوزه ما از 80 ایستگاه هواشناسی و پایش جوی استفاده می‌کنیم تا اطلاعات در رده‌های مختلف استانی، ملی و جهانی مبادله شده و مورد توجه قرار گیرد.

دولتی‌مهر با یادآوری اینکه امسال عملکرد ایستگاه‌ها و فعال کردن سامانه هواشناسی و سامانه کت 2 فرودگاه اردبیل افتتاح شده و الان استفاده می‌شود، افزود: ما نرم‌افزار خبر زنده هواشناسی را با 17 میلیون تومان تهیه کردیم تا در سال آینده در بخش سیما اطلاعات هواشناسی به روز ارائه شود.

وی عنوان کرد: ما با چالشی در نصب رادارهای مدرن هواشناسی روبه‌رو بودیم که برای خرید و نصب آن 6 میلیارد تومان هزینه می‌شود تا با خرید تجهیزات رادار از آلمان اوایل سال آینده شاهد نصب آن باشیم.

دولتی‌مهر از تهیه زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای نصب رادار در شوان درسی گرمی خبر داد و گفت: ‌یک میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ها هزینه شده است.

وی از تهیه نرم‌افزار هوا نما خبر داد و گفت:‌ این نرم‌افزار در فرودگاه اردبیل نصب می‌شود تا مسافران از وضعیت جوی شهرهای کشور مطلع شوند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به طرح مطالعاتی پهنه‌بندی اقلیم گردشگری و نصب سامانه مانیتورینگ هواشناسی در قالب بیلبوردهای جاده‌ای اشاره کرد و افزود: ما با همکاری حمل و نقل و پایانه‌های استان تلاش می‌کنیم تا در گردنه‌های صعب‌العبور ایستگاه‌های هواشناسی نصب شده و اطلاعات به روز در اختیار مردم قرار گیرد.

دولتی‌مهر گفت:‌ در حال حاضر چهار ایستگاه جاده‌ای در گردنه‌های صعب‌العبور و نقاط کور نصب شده که در تلاش هستیم این تعداد را به 9 مورد افزایش دهیم تا در گردنه‌ها و مسیرهای عبوری پایش اطلاعاتی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار