دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز گفت: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری کشور می‌توان برای ضابطان دادگستری مجوز قضایی تلفنی نیز صادر کرد. خبرگزاری فارس: مجوز تلفنی برای ضابطان دادگستری صادر می‌شود
کد خبر: ۱۴۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: طهماسب یزدانیان بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه کشفیات دو ماهه گذشته داروها و فرآورده‌های غیرمجاز دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در قانون جدید، ضابطان دادگستری می‌توانند به‌صورت آنی و تلفنی از قاضی حکم بازرسی و تفتیش اماکن مشکوک را دریافت کنند.

وی درباره کشف و ضبط وسایل نقلیه و اماکن مورد استفاده در قاچاق گفت: حتی در قانون آیین دادرسی کیفری سال 92 نیز برای این‌گونه خودروها و اماکن موارد بازدارنده‌ای پیش‌بینی ‌شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این بازدید تصریح کرد: مسئولان و ضابطان انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدرت و توان در کشف و ضبط مواد دارویی قاچاق و تقلبی کار خود را ادامه دهند تا مشکلات موجود ازسر راه جامعه برداشته شود.

قانون مجوز تلفنی امسال ابلاغ شد

معاون دادستان شیراز نیز گفت: قانون قدیم آئین دادرسی کیفری بر مجوزهای قضایی تلفنی تصریح نکرده بود اما در قانون جدید که از ابتدای سال جاری ابلاغ شد، این مورد پیش‌بینی ‌شده است.

کورش زارعی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های جرائم جامعه، در قانون جدید پیش‌بینی‌ شده که ضابطان عام (نیروی انتظامی) و ضابطان خاص از جمله کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هنگام ورود و بازرسی اگر به موضوع دیگری برخورد کردند که نیاز به دستور آنی و مجوز سریع قضایی داشته باشد، می‌توانند تلفنی مجوز را کسب و طبق آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: ضابطان دادگستری در صورت دریافت این‌گونه مجوزهای تلفنی، باید در مدت 24 ساعت مراتب را به مقام قضایی دستور دهنده به‌ صورت مکتوب منعکس کنند.

رئیس دادسرای انقلاب شیراز خاطرنشان کرد: این قانون مصوب پیش از سال 94 است اما از اول فروردین‌ماه 94 لازم‌الاجرا شد.

زارعی بیان کرد: در دو ماه گذشته یک‌هزار و 440 مورد بازرسی در زمینه داروهای قاچاق و تقلبی در شیراز صورت گرفته که 50 مورد به‌صورت پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد نظارت بیشتری بر قاچاق دارو صورت گیرد و با مجرمینی که فقط به سود خود می‌اندیشند و داروهای غیرمجاز نیز تجویز می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

معاون دادستان شیراز تأکید کرد: این رویه با جدیت ادامه خواهد داشت و دستگاه قضایی با قاطعیت در این زمینه برخورد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار