بسته ویژه خبرهای پلیس تابناک ایلام
دراستان ایلام پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۴۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 14 December 2015
به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم:

آغاز طرح زمستانی پلیس راه ایلام/30 گشت پلیس بر تردد خودروها نظارت دارند

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس تا پایان اسفندماه سال جاری از استقرار 30 گشت محسوس ونامحسوس در محورهای مواصلاتی و نقاط برف گیر استان خبر داد.

سرهنگ"محسن ناصری"اظهار داشت: طرح زمستانی پلیس راه ایلام هماهنگ با سراسر کشور از تاریخ 24 آذرماه 94 لغایت 23 اسفندماه 94 بمدت 90 روز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح به منظور تسهیل درعبور و مرور وسایل نقلیه با حداکثر توان نیرو و تجهیزات پلیس راه در هنگام بارش نزولات آسمانی اجرا می شود.

رئیس پلیس راه ایلام در اجرای این طرح ضمن نظارت و کنترل بر تجهیزات زمستانی ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافربر، از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی و فاقد زنجیر چرخ خودداری خواهد شد.

وی گفت: این طرح در اغلب نقاط استان به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر با هدف جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه به مرحله اجرا در می آید.

سرهنگ ناصری خاطرنشان کرد: طرح زمستانی پلیس راه همانند سال های گذشته با همکاری سازمان های امداد و نجات و خدمات رسان از جمله راه و شهر و سازی ، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، هلال احمر، اورژانس، هواشناسی، آتش نشانی و نقاط برف گیر استان اجرایی می شود.

وی با اشاره به حضور 30 تیم خودرویی در نقاط مختلف استان در اجرای این طرح گفت: 6 گشت خودرویی ثابت به صورت 24 ساعته در گردنه های قلندر و قلاجه وظیفه نظارت و کنترل خودروها را بر عهده دارند.

رذئیس پلیس راه خط قرمز پلیس را در زمان اجرای این طرح و به ویژه در زمان بارش برف و باران جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و زنجیر چرخ عنوان کرد.

وی از رانندگان خواست که در رفتن به گردنه های برف گیر بدون همراه داشتن زنجیر چرخ اصرار نداشته باشند چرا که به علت لغزنده بودن سطوح معابر این امر باعث به وجود آمدن گره های ترافیکی می شود.

سرهنگ ناصری در پایان گفت: با توجه به اینکه اکثر راه های مواصلاتی استان کوهستانی و برف گیر هستند و جاده ها نیز به صورت دو طرفه و دارای و دارای پیچ های تند می باشد حتماً قبل از حرکت از سالم بودن سیستم های روشنایی ، گرمایشی و لاستیک وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

بارش برف و باران در ايلام/مردم از سفر هاي غير ضروري خودداري کنند

رئيس پليس راه ايلام با اشاره به بارش برف و باران در نقاط مختلف اين استان و تاکيد بر خودداري از سفر هاي غير ضروري،گفت: تمامي محورهاي مواصلاتي استان ايلام با وجود بارش‌هاي اخير باز است.

سرهنگ"محسن ناصري"اظهار داشت: با وجود بارش‌هايي که از روز گذشته در استان ايلام شروع به باريدن کرده است، تمامي محورهاي ارتباطي و مواصلاتي استان ايلام باز است و تردد در آن با احتياط جريان دارد.

وي افزود: در حال حاضر تعداد 30 اکيپ پليس راه در قالب گشت هاي محسوس و نامحسوس با استقرار در نقاط کوهستاني و برف گير استان بر تردد خودرو ها نظارت دارند.

رئيس پليس راه ايلام ، با اشاره به بارش برف و باران که از روز گذشته در نقاط مختلف استان شروع شده و هم اکنون نيز در حال شدت گرفتن است از مردم خواست از سفرهاي غير ضروري خودداري کنند.

وي کاهش ديد ولغزندگي سطح جاده ها را در اين شرايط جوي محتمل دانست و از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را رعايت و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند حرکت در شانه خاکي،سرعت و سبقت غير مجاز و عجله و شتاب بي مورد خودداري کنند.

سرهنگ ناصري همچنين به رانندگان توصيه کرد در صورت نياز به تردد در جاده ها ، قبل از حرکت از سالم بودن چراغ ها،بخاري،برف پاک کن،لاستيک ها و ضد يخ خودرو مطمئن شده و خوراک و پوشاک اضافه همراه داشته باشند.

رئيس پليس راه ايلام با بيان اينکه در 24 ساعت گذشته هيچ گونه حادثه رانندگي منجر به فوت در جاده هاي برون شهري استان رخ نداده است،عنوان کرد: تمامي محورهاي مواصلاتي استان ايلام باز است اما لازم است که رانندگان عزيز در زمان تردد در محور‌ها ‌‌نهايت احتياط را داشته باشند

در ايلام؛

توقيف پژو 206 با 50 ميليون ريال خلافي

رئيس پليس راه ايلام از توقيف پژو 206 با 50 ميليون ريال خلافي پرداخت نشده خبر داد.

سرهنگ"محسن ناصري" اظهار داشت: ماموران پاسگاه پليس راه ايلام – اسلام آباد يک دستگاه خودرو پژو 206 را با 50 ميليون ريال خلافي پرداخت نشده توقيف و روانه پارکينگ کردند.

وي ادامه داد:راننده اين خودرو با اطلاع از مبلغ خلافي پرداخت نشده خود، قصد فرار داشت که توسط ماموران پليس راه ايلام دستگير شد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: خودرو برابر تبصره ماده 8 قانون اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي تا زمان بازپرداخت کامل خلافي در پارکينگ خواهد ماند.

رئيس پليس راه ايلام در پايان به رانندگان پر خطر هشدار داد و گفت: راهي براي فرار از قانون و مقررات وجود ندارد، بهتر است اين قبيل رانندگان روش رانندگي خود را قبل از وقوع هر حادثه اي براي خود و ديگران اصلاح کنند.

حجاب و عفاف ضامن پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر ضرورت اشاعه و تعميق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ، بيان کرد: اين امر به کاهش آسيب هاي فردي و اجتماعي در بين خانواده ها منجر مي شود.

سردار "علي دولتي"اظهار داشت: حجاب و عفاف يک دستور ديني است از مسائل مهم و کليدي جامعه ما به شمار مي آيد به نحوي که با بسياري از مسائل پيوند خورده و داراي ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است.

وي ادامه داد:رعايت حريم عفاف و حجاب به معناي امکان پاک زيستي و اعتقاد محوري در زندگي روزمره افراد است.

فرمانده انتظامي استان ايلام، حجاب و عفاف را ضامن پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دانست و گفت: آنچه که مي تواند جامعه را از آسيب ها و ناهنجاري ها مصون داشته و حفظ کند، ترويج فرهنگ عفاف و تبيين ابعاد مختلف آن در جامعه است.

وي با اشاره به ضرورت اشاعه و تعميق حجاب و عفاف در جامعه، بيان کرد: اين امر به کاهش ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي در جامعه و در بين خانواده ها منجر مي شود.

اين مقام مسئول تصريح کرد: معضل بي حجابي و بي عفتي فقط براي افراد بي‌حجاب مشکل ايجاد نمي کند بلکه آسيب‌هايي که از اين معضل ناشي مي‌شود، تمام اعضاي جامعه در بر مي‌گيرد.

سردار دولتي، طلاق را از پيامدهاي ناگوار بي حجابي در جامعه عنوان کرد و گفت:بايد فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گسترش پيدا کند، و در اين امر نهاد هاي فرهنگي ،خانواده ها و رسانه هاي گروهي مي توانند نقش مؤثري در ترويج حجاب داشته باشند، درصورت تحقق اين موضوع جامعه از خطرات حفظ وآسيب هاي اجتماعي کاهش مي يابد.

وي با اشاره به اينکه خانواده مهم ترين و اساسي ترين نهاد اجتماعي براي ترويج حجاب و عفاف محسوب مي شود، گفت: خانواده نقش اساسي در انتقال ارزش هاي ديني به افراد دارد.

فرمانده انتظامي استان ايلام راه اساسي براي مقابله با فرهنگ غرب را مصون‌سازي و ارتقاي فرهنگ جامعه دانست و افزود: حجاب، ضامن سلامت اجتماعي است.

وي با بيان اينکه انتقال فرهنگ عفاف و حجاب فقط بر عهده يک دستگاه خاص نيست، تصريح کرد: حجاب و عفاف نبايد رها و فقط به يک نهاد سپرده شود؛ خانواده بهترين جاي شکل گيري اين فرهنگ و تضمين کننده آن در جامعه است.

سردار دولتي گفت:بدون شک جامعه اي از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به عنوان جزء کوچک آن جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافي برخوردار باشد، بنابراين اگر خواهان سلامت و تقويت بنيان جامعه هستيم بايد همه نيروهاي خود را در جهت استحکام و تقويت پيوندهاي خانوادگي بسيج کنيم

قاتل فراري پس از 7 سال دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران در استان ايلام گفت: فردي که در سال 1387 در هنگام ارتکاب سرقت مسلحانه مرتکب قتل عمد شده بود پس از گذشت 7 سال دستگير شد .

سرهنگ" سعيد عالي پور "اظهار داشت: در ششم ديماه سال 1387 يکفقره سرقت مسلحانه منجر به قتل در شهر دهلران به وقوع پيوست که عامل قتل پس از ارتکاب جنايت از محل متواري شد .

وي ادامه داد: پرونده اين قتل با گذشت 7 سال هنوز در جريان بود تا اينکه صبح امروز کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان دهلران با هماهنگي مرجع قضايي مخفيگاه متهم به قتل را شناسايي و او را دستگير کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران گفت: متهم در يکي از روستاهاي شهرستان شوش در استان خوزستان مخفي شده بود که با اشراف اطلاعاتي پليس محل اختفاي او شناسايي و درستگير شد .

وي گفت: متهم پس از دستگيري تحويل محاکم قضايي شد.

درهنگام بارندگي چگونه رانندگي کنيم

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي و آغاز بارندگي در روزهاي آتي آذر ماه و لغزنده شدن معابر و خيابانها و كاهش اصطحكاك لاستيك خودروها با سطح آسفالت احتمال بروز تصادفات بيشتر ميشود .

سرهنگ" نوراله خادم " با اعلام اين خبر مطالبي را جهت پيشگيري از حوادث رانندگان در روزهاي باراني بيان کرد.

1-قبل از حركت از سالم بودن برف پاك كن ،مناسب بودن آج لاستيك ،داشتن زنجير چرخ،داشتن ضد يخ در منبع رادياتور و آب در منبع شيشه شور مطمئن شويد

2-ازسرعت غير مجاز و سبقت هاي نا به جا ،انحراف به چپ وحركات نمايشي و مارپيچ و هرگونه حركت مخاطره آميز جداًخودداري نماييد

3-از ترمز كردن به طور ناگهاني خودداري نماييد چون ضربه زدن به ترمز در سطح لغزنده باعث سرخوردن و عدم تعادل خودرو مي شود .

4-از تعويض دنده ناگهاني از سبك به سنگين در هنگام بارندگي خودداري نماييد .

5-در هنگام سر خوردن خودرو در سطوح لغزنده از خلاص كردن دنده اتومبيل بپرهيزيد و آن را در حالت دنده نگاه داريد زيرا كنترل شما در اين حالت بيشتر مي شود

سرهنگ "خادم" در پايان به شهروندان توصيه كرد : اگر قصد خارج شدن از شهر و استان را داريد حتما خودروي خود را بازديد و از ايمن بودن تجهيزات زمستاني بالاخص زنجير چرخ و لاستيك يخ شكن آن اطمينان حاصل نماييد .

طرح پاکسازي نقاط آلوده وجرم خيزدرشهرستان ايوان

فرمانده انتظامي شهرستان "ايوان" دراستان" ايلام" از اجراي طرح پاکسازي نقاط آلوده وجرم خيز اين شهرستان خبرداد.

سرهنگ" شهرام اميريان"گفت: دراجراي اين طرح تعداد 4 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگيرومقاديري از انواع مواد مخدر ازآنها کشف وضبط گرديد.

اميريان گفت :دستگيرشده گان از خرده فروشان اصلي موادمخدروهمگي داراي سوابق کيفري بودند که درسه عمليلت موفق پليسي دستگيرشدند.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر برخورد قاطعانه با سوداگران مرگ گفت: خرده فروشان مواد مخدربايد در فرايند اعمال مجرمانه خود احساس امنيت نکنند.

وي خاطرنشان کرد: پليس با قاطعيت تمام با هنجارشکنان ومخلان نظم وامنيت عمومي وسوداگران مرگ برخورد مي کند واجازه نخواهد داد که آسايش وآرامش را ازمردم سلب نمايند وجوانان اين دياررا منحرف واسير مواد مخدر نمايند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان افزود: متاسفانه گرايش به مصرف مواد مخدر و تغيير از مواد مخدر سنتي به صنعتي و کاهش سن مصرف در بين جوانان ، خطر توسعه و فراگير شدن اين بلاي خانمان سوز را به يک حقيقت تلخ اجتماعي تبديل کرده است.

وي يادآور شد: ترويج آموزه هاي ديني، توسعه آموزش هاي همگاني، حساس کردن خانواده ها نسبت به اين آسيب خطرناک و هم افزايي جدي ميان نهادهاي متولي بهترين ابزارهاي جلوگيري از توسعه مواد مخدر است.

سرهنگ اميريان به خانواده ها توصيه نمود: مراقب جوانان خود باشند واز دوستانشان شناخت پيدا کنند زيرا يکي از دلايل روي آوردن جوانان به سمت وسوي مصرف مواد مخدرداشتن دوستان ناباب ومعتاد است.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان در پايان ازشهروندان درخواست کرد : در اجراي اين طرحها پليس را با گزارش اخبار در زمينه تهيه ،توزيع وفروش مواد مخدر به تلفن 110 ياري نمايند.

سرهنگ اميريان درخاتمه گفت متهمين با تشکيل پرونده تحويل دادسرا گرديدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار