عضو شورای شهر سنندج خبر داد
عضو شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به وجود مدارکی مبنی بر سهل‌انگاری شهردار و یکی از سازمان‌های این مجموعه در یک پرونده گفت: تنها در این مورد 27 میلیارد ریال از اموال بیت‌المال حیف و میل شد!
کد خبر: ۱۴۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 15 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، جلال شریعتی، امروز در جلسه استیضاح شهردار سنندج و پیش از رأی‌گیری در خصوص عزل و یا ابقای شهردار اظهار کرد: شهردار طی 2 سال و نیم که مسئولیت را بر عهده داشت باید خود پای کار می‌ایستاد و مواردی چون حساسیت در انتخاب مدیران و طی مسیر قانونی در انتصاب‌ها، استقلال فکری و نظارت را لحاظ می‌کرد.

وی با بیان این جمله که «خواهش و التماس برای ابقا در شأن شهردار نیست» گفت: اگر چه شهردار بر تعامل با شورا تأکید کرده بود، اما در عمل اینگونه نشد و به امید ابقای خود متوسل به دیگرانی شد که تصور می‌کرد این قدرت را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه سؤال از شهردار سنندج، شفاف و پاسخ‌های وی مبهم بود، تصریح کرد: با وجدان خود شرط بستیم تنها در راستای اصلاح امور و خدمت به مردم و آینده‌نگری برای شهر سنندج عمل کنیم.

وی با بیان اینکه هیچکدام از موافقان ابقای شهردار، ادعایی پیرامون غیرمنطقی بودن سوالات مطروحه نداشته‌اند، گفت: استدلال آنها در مخالفت با عزل شهردار این بود که به دلیل شرایط حساس کنونی و در پیش بودن انتخابات «مجلس» این امر را به آینده موکول کنیم.

شریعتی با بیان اینکه تمام طول سال برای شهرداری حساس و مهم است، عملاً بر استدلال مخالفان خط بطلان کشید و افزود: امیدوارم اعضای شورا بدون حب و بغض و تنها با وجدان خود قضاوت کرده و تصمیم بگیرند.

طراح اصلی سوال از شهردار سنندج در ادامه به یادآوری برخی پرسش‌های خود از شهردار پرداخت و گفت: مسائل ملکی از مهم‌ترین موارد مطروحه بوده است.

وی با اشاره به وجود مدارکی مبنی بر سهل‌انگاری شهردار و یکی از سازمان‌های این مجموعه در یک پرونده افزود: تنها در این مورد 27 میلیارد ریال از اموال بیت‌المال حیف و میل شد.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: در این پرونده زمینی که به یک فرد فروخته شده بود به مبلغ بالاتری از مالک خریداری و در مقابل آن در مکانی بهتر به این شخص زمینی واگذار می‌شود، در حالی که تمام این مراحل بدون مصوبه شورای شهر بوده است.

وی، عدم ساماندهی منطقه بهاران سنندج، تفکیک بدون مصوبه و جابجایی خودسرانه مدیران بدون طی مراحل قانونی را از دیگر پرسش‌های خود عنوان کرد و گفت: ورود بدون ضابطه 150 نیروی مازاد به بدنه شهرداری که بیشتر آنها «آقازاده» بوده و از روی ارتباطات دوستی وارد این مجموعه شده‌اند یکی دیگر از سؤالات است.

شریعتی ضعف‌های مدیریتی، همچون خسارت چند میلیون تومانی در یک پروژه در بلوار کردستان و «تنخواه» عجیب 500 میلیون ریالی باشگاه شهرداری سنندج در حالی که بودجه این مجموعه 2 تا 3 میلیارد ریال است را، از موارد مطرح در پرسش‌های اعضای شورا از شهردار ذکر کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار