کد خبر: ۱۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 15 December 2015

شورای شهر سنندج امروز شهردار را از منصبی که خود به او داده بود عزل کرد اما صواب بودن این اقدام زمانی روشن می‌شود که مردم اداره شهر را پس از انتخاب شهردار جدید به‌سامان‌تر و نقایص به‌جامانده از عملکرد شهردار معزول را برطرف‌شده ببینند و اگر خدای نخواسته چنین نشد اعضای شورا مدیون مردم خواهند بود.

به گزارش تابناک کردستان، یکی از وظایف اصلی اعضای شورای اسلامی شهرها نظارت بر عملکرد شهرداران و حسن انجام امور بوده و اجرای مصوبات شورا هم، از توقعات منتخبان مردم از شهردار است و قداست جایگاه و منصب شورا زمانی پاس داشته می‌شود که اعضا، از جایگاه نظارتی خود، در حیطه اجرا وارد نشده و تفکیک وظایف را در عمل باور داشته باشند لیکن در بسیاری موارد شنیده شده که اعضای شورا مرز بین نظارت و اجرا را رد کرده و در حریم مسئولیتی عوامل اجرایی وارد و نقش مداخله‌گر را پیدا کرده‌اند و در موقعیت مداخله، مدعی اصلاح‌گری بوده‌اند!

اینکه بهترین راه اداره امور جامعه سپردن مسئولیت‌ها به خود مردم است و نمایندگان مردم هم باید از طریق صندوق‌های آرا انتخاب شوند امری بدیهی است، هرچند لزوماً این شیوه، مطابق با حق نیست، لیکن برای اداره درست جامعه راهی جز تکیه بر ملت از طریق صندوق آرا وجود ندارد و اعضای شورا هم نمایندگان قانونی مردم‌اند و جایگاه آنها قابل احترام؛ اما این منتخبین مردم زمانی می‌توانند در اصلاح امور و بهبود اوضاع موثر واقع شوند که دارای قدرت شناخت کامل از مسائل و احاطه بر امور، بینش سیاسی کافی و قدرت تجزیه و تحلیل رویدادها و بالاتر از همه اینها، صبر و شکیبایی و سعه صدر باشند زیرا اموری که به کل جامعه مربوط می‌شوند دارای حساسیت‌های خاص خود است و دست اندر کاران امور جامعه اگر توان بالایی در پیش‌بینی مسائل نداشته باشند و بخواهند از راه تجربه آگاهی کسب کنند هیچ گاه نخواهند توانست در زمان مناسب تصمیم مناسب بگیرند، از آنجا که حوادث و رخدادها هم برگشت‌ناپذیرند رسیدن به آگاهی در وقت نامناسب مشکلی را حل نخواهد کرد.

و اما در ارتباط با افرادی که در مناسب اجرایی مشغول انجام وظیفه هستند و مرور زمان اشراف آنها را بر امور مربوط به حوزه کاری‌شان بالا برده و در کار خود مجرب می‌کند باید گفت که این افراد سرمایه انسانی یک جامعه محسوب شده و باید جایگاه تاثیرگذار آنها در انجام بهتر امور شناخته شود و به آسانی از گردونه اجرایی حذف نشوند زیرا طرد افراد مجرب از حوزه اجرا به نوعی وارد کردن خسارت به جامعه است و تنها عدول از مبانی اخلاقی و قانونی‌ست که تغییر آنان را توجیه می‌کند که این عدول هم نیاز به اثبات در مراجع ذی‌صلاح دارد.

اعضای شورای اسلامی شهر سنندج امروز شهردار را از منصبی که خود به او داده بودند عزل کردند، هدف این نوشتار هم قطعاً پرداختن به صواب یا خدای ناخواسته ناصواب بودن این کار نیست زیرا یقیناً شورای شهر برای انجام این امر به مرحله یقین رسیده و از حق قانونی خود هم برای انجام آن استفاده کرده است که ایرادی هم نمی‌توان بر آن داشت، اما صواب بودن این اقدام زمانی برای شهروندان سنندج روشن خواهد شد که اداره امور شهر را پس از انتخاب شهردار جدید به‌سامان‌تر و نقایص به جا مانده از عملکرد شهردار معزول را مرتفع شده ببینند و اگر خدای نخواسته چنین نشد اعضای شورا مدیون مردم خواهند بود. والله اعلم بالصواب

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
اعضاي محترم شورا خيالتون راحت شد؟ به ارزوي خود رسيديد؟ تمام مشكلات شهرمان حل شد؟ چرا يكي ام داره خوب كارميكنه بهش گير ميديد. آقايان گذر پوست به دباغ خانه ميافته. 2سال ديگه انتخاب شوراي شهر.... مردم ديگه گول شعار نميخورن. چون تو عمل همه چيزو ديدن.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
اتفاقا تصمیم خوبی بود .شهرداری نیاز به خانه تکانی دارد البته ناگفته نماند تعدادی از اعضا ی
شوراهای شهر هم بی تقصیر نستند .
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
به نظر اینجانب خطای بزرگ کردند شورای شهر چون همه می دانند شهردار خواسته های غیر قانونی انها از جمله استخدام های غیر قانونی و ... و اهل باج دادن به انها نبوده ناچارا مجبور به تغییر شده اند برای پیشبرد اهداف ... خود
می خواهند در ایام باقیمانده خودشان جمع وجور کنند
شهردار بعدی نمی توانند هیچ کاری برای شهر بکند فقط یک کار می توند انجام خواسته های ... شورای شهر در این ایام باقیمانده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار