سید غلام رضا متقی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان وجود یک نظام نظارت و بازرسي را لازمه حفظ سلامت و رشد و توسعه هر مجموعه و سازمان و موجب پيشرفت و تعالي كاركنان آن عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 20 December 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان وجود یک نظام نظارت و بازرسي را لازمه حفظ سلامت و رشد و توسعه هر مجموعه و سازمان و موجب پيشرفت و تعالي كاركنان آن عنوان کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، سیدغلامرضا متقی در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات استان، ضمن تشریح عملکرد خدمت رسانی کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد یک نهاد ارزشی است و مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری به مردم نیازمند خدمت رسانی می نماید.
نظارت و بازرسی لازمه سلامت هر نهاد و سازمانی است
وی تصریح کرد: تلاش این نهاد و مجموعه امدادگران در جهت کمک به کاهش فقر و محرومیت بوده است.
متقی با بیان اینکه کمیته امداد دارای حوزه نظارت و رسیدگی به شکایات است و در شهرستان ها هم مدیریت نظارت وجود دارد، تصريح كرد : از حياتي‌ترين اركان يك مديريت سالم و كارآمد وجود يك نظام نظارت و بازرسي است كه لازمه حفظ سلامت و رشد و توسعه هر مجموعه و سازمان و موجب پيشرفت و تعالي كاركنان آن است .
وی با اشاره به اینکه كليه فعاليتها ، اقدامات و برنامه‌هاي اين نهاد در بخشهاي مختلف بطور مستمر و مداوم مورد نظارت قرار دارد، افزود: سيستم نظارت و بازرسي كميته امداد واجد ويژگيهاي خاص بوده و در پي تحقق اهدافي معين تشكيل شده است.
متقی با بیان اینکه حساسیت در کمیته امداد زیاد است، تقويت روحيه انضباط و وجدان كاري در بين امدادگران، اعمال نظارت متناسب با برنامه‌هاي اجرايي‌ در نقاط كليدي و حساس كميته امداد و اعمال نظارت مبتني بر اطلاعات صحيح‌ را از برنامه های مهم بخش نظارت در این نهاد برشمرد.
وی با اشاره به اینکه از بازرسی ها استقبال می کنیم، اظهار داشت: اگر نهادهای نظارتی وظیفه خود را درست انجام دهند ضریب ایمنی در سایر ارگانها بالا می رود.
مدیرکل کمیته امداد استان به استخدام ها در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: استخدام نیرو در کمیته امداد ضوابط و مقررات خاص خود را دارد.
متقی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه اکثر وام های اشتغال مددجویان، کشاورزی و دامداری است، گفت: وام های خودکفایی در صورتی باعث قطع مستمری افراد می شود که طرح به بازدهی رسیده باشد و هدف اصلی کمیته امداد این است که خانواده ها از فقر به توانمندی برسند.
وی ضمن تقدیر ازدیوان محاسبات استان،آمادگی کمیته امداد را برای هرگونه همکاری اعلام و خواستار تعاملات بیشتر بین دو دستگاه گردید.
مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات استان ضمن تقدیر از برنامه های کمیته امداد درخصوص فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان آمادگی دیوان محاسبات را برای همکاری با کمیته امداد و شرکت در برنامه های این نهاد مقدس برای یاری نیازمندان اعلام نمود.
اهداء400 میلیون ریال هدیه به داماد به فرزندان مددجویان کهگیلویه
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه از اهداء 400 میلیون ریال هدیه به داماد به فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.
امراله فروزنده با بیان اینکه کمک به تامین جهیزیه نوعروسان و ازدواج فرزندان پسر مددجویان تحت حمایت یکی از برنامه‌های کاری کمیته شهرستان کهگیلویه می‌باشد، اظهار کرد: به همین منظور400میلیون ریال کمک بلاعوض به عنوان هدیه به داماد به فرزندان پسر در آستانه ازدواج مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.
وی با بیان اینکه این مبلغ به 80نفر از نودامادهای تحت حمایت پرداخت شده، افزود: به فرزندان پسر مددجویان تحت حمایت که دارای شرایط دریافت جهیزیه برابر قانون باشد مبلغ 5میلیون ریال بعنوان هدیه به داماد کمک بلاعوض خواهد شد.
فرزونده با اشاره به این مطلب که یکی از سیاست‌های کلی این نهاد فراهم‌سازی امکانات و مقدمات ازدواج فرزندان مددجویان تحت حمایت و ترویج ازدواج آسان در بین خانواده‌ها می‌باشد، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های مشاوره‌ای درباره مسائلی از قبیل احکام دینی و مسائل مربوط به خانواده باعث شده که کمترین میزان طلاق در بین زوج‌های تحت حمایت اتفاق بیفتد.
وی در خصوص اهداءجهیزیه به نوعروسان یادآور شد :از ابتدای سال جاری تا کنون 161 نوعروس تحت حمایت 3میلیارد و135 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه بصورت بلا عوض دریافت نمودند.
مدیرکمیته امداد شهرستان کهگیلویه اذعان داشت: پرداخت هر گونه هدیه به مزدوجین در صورت داشتن شرایط لازم بعد از انجام آزمایشات ژنتیکی و مراحل اداری و شرکت در کلاس های آموزش و مشاوره صورت خواهد گرفت.
اجرای115 طرح اشتغالزایی توسط کمیته امداد شهرستان چرام
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 115طرح اشتغالزایی به منظور توانمندسازی مددجویان از سوی این نهاد اجرا شده است.
علی حسن مظاهری گفت: به منظور توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از اول سال جاری تاکنون مبلغ 12 میلیارد و 170 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.
وی با بیان اینکه استعداد سنجی، آموزش، پرداخت تسهیلات، نظارت بر اجرای طرحهای اشتغالزایی و کمک به امر بازاریابی محصولات تولیدی از جمله فعالیتهای این نهاد در بخش اشتغال است، اضافه کرد: این میزان اشتغال در بخشهای خدمات، دامپروری، گاوداری، کشاورزی، زنبورداری، صنایع دستی و سایر بخشهای صنفی عملیاتی شده است.
مظاهری با بیان اینکه در این راستا 115 طرح اشتغال زایی برای مددجویان اجرا شده است، تصریح کرد: 62 مورد از این طرحها با اعتباری بالغ 9 میلیارد و 270 میلیون ریال از طریق اعتبارات بانکهای عامل و53 مورد از طریق منابع امدادی به مبلغ دو میلیارد و 900 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شد.
وی بیان داشت: این نهاد در تلاش است با فراهم سازی زمینه اشتغال روز به روز مددجویان بیشتری را از چرخه دریافت مستمری بگیری خارج کند و در بخش خودکفایی قرار دهد وخاطر نشان کرد: خانواده های خودکفا شده می توانند از سایر خدمات کمیته امداد بهره مندشوند.

به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار