دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان شهرستان دماوند با تدابیر ویژه‌ای که مسئولان این شهرستان اندیشیده‌اند، به استقبال نوروز می‌روند و برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
کد خبر: ۱۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 17 March 2015
به گزارش فارس ، شهرستان دماوند در آستانه فرارسیدن سال 1394 آماده و پذیرای مسافران نوروزی شده و برای این منظور تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان این شهرستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و تمهیدات لازم برای سالی بی‌خطر برای شهروندان و مسافران اندیشیده شده است.

امروز نیز هم‌زمان با سراسر کشور، نیروهای خدماتی و امدادرسان شهرستان دماوند وارد جاده‌های مواصلاتی این شهرستان شدند و با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دماوند و قرار گرفتن در مسیر هراز و فیروزکوه، دو جاده پرتردد و مهم کشور، آماده استقبال از مسافران نوروزی خواهند بود.

شهرستان دماوند در جاده‌های منتهی به استان‌های تهران، مازندران و سمنان قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا مسئولان این شهرستان شرایط ویژه‌تری را نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار خود در ایام نوروز سال 94 داشته باشند.

در این بین، پیش از اینکه دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان وارد جاده‌های شهرستان دماوند شوند، رئیس و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر از آنها بازدید کردند.

میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، هلال احمر، پلیس‌‌راه، راهور، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، اورژانس، راهداری، تعاونی تاکسی‌رانی، اکیپ‌های نظارتی بر واحد‌های صنفی و . . . از جمله دستگاه‌هایی هستند که در ایام عید آماده‌ ارائه خدمات به مسافران و شهروندان هستند.

*فعالیت 9 کمیته ستاد هماهنگی خدمات سفر در ایام نوروز

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اهم اقدامات انجام شده ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند در حوزه برنامه‌ریزی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در زمینه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان، سه نشست در تاریخ‌های 27 دی و دوم و ششم اسفندماه با مجموع 27 مصوبه برگزار شد.

ناصر محمودی‌فرد افزود: طرح ساماندهی و توسعه خدمات ویژه نوروز 94 برای همه اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند تبیین شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند، حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیکی، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط زیست و آمار اطلاع‌رسانی و تبلیغات را از 9 کمیته این ستاد برشمرد.

محمودی‌فرد با بیان اینکه تعیین مسئول و اعضا برای هر یک از کمیته‌ها و ارسال شرح وظایف کمیته به ادارات ذی‌ربط انجام شده است، گفت: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرهای شهرستان دماوند، شرایط مناسبی با تهیه ویژه نامه متحدالشکل شهرستانی و با هدف توزیع سفر به تمام نقاط دیدنی و جاذبه‌ای گردشگری این شهرستان ایجاد شد.

*آماده‌سازی و تجهیز 6 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی

وی با بیان اینکه 6 مدرسه به منظور بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های اسکان در شهرستان دماوند تجهیز و آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: نیازمندی‌های اداری و پشتیبانی ستاد اجرایی شناسایی و تدابیر لازم برای تأمین این نیازها اتخاذ شده است؛ شهرداری‌های دماوند، آبسرد، کیلان، آبعلی و رودهن موظف به تأمین اقلام مورد نیاز ادارات آموزش و پرورش دماوند و رودهن در ستاد استقبال نوروزی شده‌اند.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: فهرست کشیک همه کمیته‌های ستاد خدمات سفر این شهرستان تهیه و به دبیرخانه استانی و شهرستانی این ستاد ارسال شده است.

محمودی‌فرد با اشاره به اینکه از توان تعزیرات حکومتی در نظارت بر واحدهای صنفی در ایام نوروز استفاده خواهد شد، تأکید کرد: همچنین بر اداره اماکن به منظور برخورد سریع و روزانه و مهر و موم واحدهای صنفی متخلف در ایام نوروز پس از صدور رأی تعزیرات حکومتی ایجاد تکلیف شده است.

وی با اشاره به برپایی رزمایش مشترک دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند در سطح این شهرستان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی پایگاه‌های مشترک، خدمات امداد، و اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان نیز صورت گرفته است.


*نصب چادر اسکان موقت و ایجاد کمپینگ‌ در شهرها

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند با بیان اینکه با همه شهرداری‌ها برای زیباسازی شهرها و تغییر فضای شهری متناسب با ایام نوروز و شهادت حضرت زهرا (س) برنامه‌ریزی و هماهنگی شده است، اضافه کرد: با جایگاه‌های عرضه سوخت به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین سوخت مورد نیاز و تعمیر نازل‌های سوخت معیوب هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

محمودی‌فرد از تعیین کشیک نوروزی، سرویس‌دهی دستگاه‌های خودپرداز و تأمین وجه نقد آنها در ایام نوروز سال 94 خبر داد و بیان کرد: محل اسکان مسافران نوروزی در شهرهای شهرستان دماوند تعیین و محل نصب چادر و ایجاد کمپینگ‌ در شهرها برای رفاه مسافران آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح فروش فوق‌العاده در شهرستان دماوند توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان اجرا شد، افزود: طی هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار شده است تا برنوشته‌های خوش‌آمدگویی به مسافران در مبادی ورودی شهرها نصب شود.


*نظارت جدی بازرسان بر واحد‌های صنفی دماوند

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: برای نظارت بیشتر، گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی توسط ادارات تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شبکه بهداشت، دامپزشکی و اتاق اصناف از 15 اسفندماه در شهرستان دماوند برقرار شده است.

محمودی‌فرد با بیان اینکه در ایام نوروز از ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران استفاده خواهد شد، گفت: حوزه بسیج حضرت باقرالعلوم (ع) کیلان نسبت به نظارت و اعلام مشکلات حمل و نقل در سطح شهر با شهرداری کیلان همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های فرهنگی و خوابگاه شبانه‌روزی فلق کیلان به منظور سرویس‌دهی به مسافران نوروزی استفاده می‌شود، ادامه داد: محل اسکان متمرکزی برای مسافران نوروزی در شهرهای شهرستان دماوند بنا به دستور مشاور هماهنگی امور عمرانی و مدیر حمل و نقل استانداری تهران پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند افزود: به اعضای این ستاد اعلام کردیم تا در سربرگ‌های مکاتبات خود نشان‌واره تعیین‌شده را درج کنند و هماهنگی‌هایی با شورای روستایی و دهیاری‌ها به منظور پاک‌سازی حریم و حواشی راه‌ها و روستاها به خصوص روستاهای هدف گردشگری صورت گرفته است.

*برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در دماوند

محمودی‌فرد با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای نوروز 94 در حوزه معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: در این زمینه، نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند را در تاریخ 13 اسفندماه برگزار کردیم.

وی مرمت و آسفالت معابر، مرمت و بازسازی تابلوهای راهنمایی، استفاده از کل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، آماده‌باش نیروهای امدادی برای رسیدگی سریع به حوادث جاده‌ای، ممنوعیت حفاری از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال 94 و آماده‌باش نیروهای پلیس راهور و پلیس‌راه برای کنترل امور ترافیکی را از جمله مصوبات نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان دماوند برشمرد.

رئیس ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان دماوند به برگزاری نشست این ستاد اشاره و تصریح کرد: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز، گروه‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

محمودی‌فرد از برقراری کشیک‌هایی در ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها نیز بر ساخت و سازها نظارت دقیق خواهند داشت.


*شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع موانع ترافیکی جاده‌های دماوند

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای نوروز 94 در حوزه معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند در دو نشست برگزار شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دماوند با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز بررسی و موانع ترافیکی موجود در این شهرستان رفع شده است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در تعیین محل استقرار گروه‌های استقرار موقت هلال احمر و شهرداری‌ها برای میهمانان و مسافران نوروزی صورت گرفته است.

محمودی‌فرد با اشاره به نصب برنوشته‌هایی با مضامین هشدارهای راهنمایی و رانندگی و اطلاع‌رسانی مسیرها توسط شهرداری‌های دماوند گفت: روشنایی مسیرهای پرتردد و مستعد تصادفات پرخطر جاده‌ای توسط شرکت توزیع برق منطقه‌ای دماوند به خصوص در دوراهی گیلاوند، بلوار بعثت، محله کریتون رودهن و زیرگذر مشا تقویت شده است.

وی ادامه داد: شست‌وشوی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی‌ سطح معابر، نصب، ترمیم و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها و نصب تابلوهای پیش‌گاهی توسط شهرداری‌ها انجام شده است.

*پیش‌بینی کاهش چشم‌گیر حوادث جاده‌ای در دماوند

رئیس شورای ترافیک شهرستان دماوند از مسدود کردن دوربرگردان‌های ایجادکننده گره ترافیکی در دماوند خبر داد و گفت: این موضوع با در نظر گرفتن دسترسی‌های مناسب برای شهروندان توسط پلیس راهور انجام خواهد شد.

به هر تقدیر، اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفر دماوند نوید می‌دهد که امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش حوادث جاده‌ای خواهیم بود و امیدواریم شهرستان دماوند که ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد، بتواند امکانات خوبی را برای مسافران و گردشگران نوروزی به خصوص در روز طبیعت فراهم سازد.

مهم‌ترین دغدغه‌ای که مردم، مسئولان و حتی رسانه‌ها برای ایام نوروز دارند، مسئله ترافیکی شهرستان دماوند است که به خاطر نبود جاده کمربندی معضلات زیادی را به ویژه در منطقه گیلاوند به وجود می‌آورد و امیدواریم با تدابیری که مسئولان برای این موضوع اندیشیده‌اند، شاهد گره‌های ترافیکی کمتری در بام ایران باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار