استاندار کردستان:
استاندار کردستان از قطعیت یافتن موضوع رسمی شدن مرز سیرانبند بانه خبر داد و گفت: دولت عراق مجوز این امر را صادر و این مرز را به رسمیت خواهد شناخت.
کد خبر: ۱۴۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 22 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی، در مراسم روز ملی صادرات و آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کردستان اظهار کرد: اقتصاد ما بیماری‌های مختلفی دارد که نخستین آنها وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز، اقتصاد تک محصولی آسیب‌پذیر خواهد بود، گفت: به همین دلیل، دیگران به سادگی می‌توانند اقتصاد ما را به چالش بکشانند.

استاندار کردستان تصریح کرد: در حال حاضر در درون سازمان اوپک به گونه‌ای با ما برخورد می‌کنند که آسیب ببینیم و دولت عربستان، دارایی ملت خود را به بهای مقابله و ضربه زدن به ایران به تاراج می‌دهد.

وی این مسئله را ناشی از وجود اقتصاد تک محصولی دانست و گفت: دولت و مجلس و سایر نهادها، باید تلاش کنند وابستگی به نفت خام را کاهش دهند.

زاهدی، دلالی و رقابتی نبودن را از دیگر مشکلات اقتصاد دانست و افزود: تعرفه بالای خودرو، زمانی اثرگذار است که بخش خودروسازی رقابتی باشد، اما در حال حاضر اینگونه نیست.

وی، تضعیف شدید بخش خصوصی در ایران را دیگر بیماری اقتصاد عنوان و تصریح کرد: این بخش جایگاه جدی و اثرگذاری در چرخه اقتصادی کشور ندارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بروکراسی و مقررات دست و پاگیر در کشور، مانع تولید و صادرات هستند، گفت: باید در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 95 به مقوله حذف این مقررات و افزایش اختیارات منطقه‌ای توجه شود.

وی با بیان اینکه نظام بانکی نه برای رشد و توسعه اقتصادی، بلکه با هدف اقتصاد دلالی در کشور ما ایجاد شد بر ضرورت بازنگری در این سیستم تأکید کرد و افزود: تغییرات اساسی در ساختار اقتصاد کشور نیاز داریم.

زاهدی از قطعیت یافتن موضوع رسمی شدن مرز سیرانبند بانه خبر داد و اظهار کرد: دولت عراق مجوز این امر را صادر و این مرز را به رسمیت خواهد شناخت.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار