نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به وظایف شوراها گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلف هستند که به وضعیت مردم رسیدگی کرده و به برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه کردستان کمک کنند.
کد خبر: ۱۵۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 24 December 2015

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در جلسه گرامیداشت هفته وحدت با حضور اعضای شورای شهر و پاکبانان شهرداری سنندج با تبریک هفته وحدت و تقدیر از خدمات پاکبانان شهرداری اظهار کرد: اسلام دینی همراه با مهر و عاطفه است و وظیفه همه ماست که نسبت به وجود نبی مکرم اسلام(ص) بی تفاوت نباشیم و ابراز احساسات کرده و بهترین زمان برای ابراز این احساسات هفته پر برکت وحدت است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: اگر وجود نبی مکرم اسلام(ص) نبود موجودات دیگر خلق نمی‌شد و خلقت همه موجودات دیگر به بهانه آفرینش ایشان که عصاره خلقت و اشرف مخلوقات است بوده و مقام ایشان از ملائک بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: درود و سلام و صلوات بر پیامبر باید همیشگی و دائمی باشد و همه ما وظیفه داریم که بر ایشان درود بفرستیم زیرا نبی مکرم اسلام(ص) انسانی ارزشمند و شخصیتی والا است.

وی گفت: جایگاه و مقام و منزلت پیامبر به اندازه ای والا است که بعد از شهادت به وحدانیت خداوند باید به وجود نبی مکرم اسلام شهادت دهیم و اگر کسی به وحدانیت پیامبر شهادت ندهد مسلمان نیست.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: شخصیت نبی مکرم اسلام که رحمه‌للعالمین است برای همه موجودات هم رحمت عام و هم رحمت خاص را شامل می‌شوند زیرا به برکت وجود ایشان تمام موجودات عالم اجازه حیات یافته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: رحمت و رضوان الهی به وسیله نبی مکرم اسلام و به وسیله آیین پاک اسلام به مخلوقات رسید که بتوانند از هدایت الهی بهره‌مند شوند که این هدایت یک هدایت عام است و شامل همه موجودات است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قرآن و نبی مکرم اسلام اصل وحدت بوده و اهل بیت واسطه‌های ارتباط با خدا و دستیابی به وحدت و اتحاد هستند و همه باید در این مسیر وحدت و اتحاد که اختلافی در آن وجود ندارد گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و اتحاد و ضرورت پرهیز از تفرقه افزود: تفرقه و اختلاف آثار شوم و زیانباری دارد که اگر در همه کارها خدا را در نظر بگیریم و در جهت منفعت عمومی و همگانی و بر طبق اصول اسلام گام برداریم از تفرقه و اختلاف دور خواهیم ماند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به تکلیف دانستن شرکت در انتخابات گفت: هر ایرانی یک حق رای دارد و وظیفه دارد که بهترین فردی که می‌تواند برای کشور و مردم مفید باشد رای دهد.

وی افزود: برای مشخص کردن معیارها و شاخص های انتخاب درست باید به سراغ معیارهای قرآنی برویم و این راهکار برای جلوگیری از تفرقه و ایجاد وحدت و همبستگی بسیار مفید است.

وی خاطر نشان کرد: همه ما مسلمانان یک خانواده هستیم که با وجود همه اختلاف سلیقه ها باید در این خانواده وحدت و اتحاد و یکپارچگی برقرار شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: عزت، عظمت و سربلندی مسلمانان در گروه تقریب و همدلی مذاهب اسلامی است و تفرقه و دشمنی باعث ایجاد سقوط می‌شود.

وی افزود: مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی هر سال در تهران همزمان با هفته وحدت کنفرانس‌هایی برگزار می‌کند که در جریان این کنفرانس‌ها علمای بزرگ جهان اسلام از کشورهای مختلف دور هم جمع شده و به بحث و مبادله و گفت‌وگو پیرامون مسائل جهان اسلام می‌پردازند و راهکارهایی را به منظور وحدت و هم‌گرایی بیشتر جهان اسلام ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در جریان کنفرانس بین‌المللی وحدت در تهران، هر ساله میهمانان این کنفرانس دیداری با مقام معظم رهبری دارند که معظم له راهبردهای عملیاتی وحدت در جهان اسلام را تعیین می‌کنند که این مورد یکی از نقاط قوت کنفرانس محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های ملت ایران این است که در همه مسائل بین همه اقوام و مذاهب مختلف وحدت و اتحاد برقرار است که محور این وحدت و همدلی شخص مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به وظایف شوراها اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مکلف هستند که به وضعیت مردم رسیدگی کرده و به برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه کردستان کمک کنند.

وی گفت: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالایی برای توسعه است که باید با همکاری و همیاری مردم و مسئولان ظرفیت‌های بالقوه استان بالفعل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: وظیفه همگانی است که با تلاش و همکاری و با تقسیم کار و تکیه بر نیروی انسانی متعهد در جهت توسعه استان قدم بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار