بررسی برنامه‌های نخستین گزینه شورا برای شهرداری سنندج
نخستین فرد از 4 گزینه شورای شهر سنندج برای معرفی به عنوان شهردار امروز برنامه‌های خود را تشریح کرد و گریزی به حوزه فرهنگ نیز زد و گفت: تخصصی در این حوزه ندارم اما معتقدم کار فرهنگی را باید به فعالان این صنف واگذار کرد.
کد خبر: ۱۵۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 27 December 2015

نخستین فرد از 4 گزینه شورای شهر سنندج برای معرفی به عنوان شهردار امروز برنامه‌های خود را تشریح کرد و گریزی به حوزه فرهنگ نیز زد و گفت: تخصصی در این حوزه ندارم اما معتقدم کار فرهنگی را باید به فعالان این صنف واگذار کرد.

به گزارش تابناک کردستان، فرزین رحیمی در این جلسه که با حضور جمعی از معتمدان محلی و خبرنگاران برگزار شد، چالش های شهرداری سنندج را عدم وجود برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، عدم تناسب بین نیروی انسانی شهرداری و ماموریت‌های آن و ضعف در ساختار تشکیلاتی نیروی انسانی، مشکلات مالی و کاهش شدید درآمدهای شهرداری و همچنین کاهش روز افزون مشروعیت اجتماعی به دلیل کم بودن سلامت اداری و عملکردی ذکر کرد.

او تاکید کرد باید از شکل گیری فساد در سیستم شهرداری از طریق بررسی عوامل شکل گیری فساد جلوگیری کرد.

وی برنامه های خود را در حدود 20دقیقه ارائه کرد و با شعار «سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا» به سوالات اعضای شورا و معتمدان حاضر در این جلسه پاسخ گفت.

فرزین رحیمی از نیروهای بومی استان کردستان و اهل سنندج 51 سال سن دارد و دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است و در کارنامه مدیریتی وی 22سال سابقه کار مدیریتی در سازمان نوسازی مدارس از جمله مدیرکلی این سازمان در کردستان، مدیریت پروژه های مختلف در جزیره کیش و سنندج دیده می شود و اکنون نیز مدیر یکی از بخش های شرکت پتروشیمی کردستان است.

در این جلسه، تمام 13 عضو شورا حضور داشتند اگرچه برخی با تاخیر حاضر شدند و در جلسه ای حدود 2.5ساعته برنامه های نخستین گزینه پست شهرداری سنندج را شنیدند.

رحیمی در پاسخ به سوالات مطرح شده با اذعان به اینکه اهداف و رسالت هر سیستم را باید به درستی تعریف کرد گفت: باید به پتانسیل‌ها و ظرفیت های شهر سنندج توجه کرد که گردشگری یکی از این ظرفیت ها است.

وی یکی از ضعف های شهرداران سابق سنندج را نداشتن نگاه سیستمی به شهرداری دانست و گفت: شهرداران سابق دچار نوعی روزمرگی شده بودند.

رحیمی گفت: شهرداری برای فعالیت به سیستمی پویا، راهبرد و همدلی و همفکری نیاز دارد.

وی در مورد تعداد بالای نیرو در شهرداری سنندج نیز گفت: بنده معتقد به چابک سازی شهرداری هستم و با تعدیل نیرو این چابک سازی انجام نمی‌شود بلکه باید ورود به سیستم و استخدام‌ها را ساماندهی کرد.

رحیمی ایجاد کمیته‌ای برای ارزیابی نیروهای شهرداری را یکی از نیازهای اصلی دانست و افزود: اگر ساختار درستی برای جذب نیرو تعریف شود امکان بکارگیری نیرو کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: با شناخت کامل از مشکلات شهر و شهرداری وارد عرصه شده‌ام و با توجه به تجارب مدیریتی فراوانی که دارم و تعهد و دلسوزی به شهرم، می‌توانم در شهرداری مدیریت کنم.

وی به دوران مدیریتی خود در اداره کل نوسازی مدارس کردستان اشاره کرد و گفت: بنده متخصص اتمام پروژه‌های نیمه تمام هستم و برای همه بخش های دیگر از جمله ساخت و ساز غیرمجاز، وصول مطالبات، احداث پارکینگ و سایر بخش‌ها برنامه دارم.

رحیمی گریزی به حوزه فرهنگ نیز زد و گفت: تخصصی در این حوزه ندارم اما معتقدم کار فرهنگی را باید به فعالان این صنف واگذار کرد.

وی افزود: عشق و علاقه خدمت به شهر و همشهریان را دارم و به نظرم به پختگی لازم در حوزه مدیریت و اجرا رسیده‌ام و اکنون زمان آن رسیده که تجارب خود را در خدمت به توسعه سنندج بگذارم.

رحیمی بر فعالیت های خلاقانه در شهرداری تاکید کرد و گفت: باید از روزمرگی فاصله بگیریم و از فعالیت های کلیشه خودداری کنیم.

وی در مورد وصول مطالبات شهرداری سنندج با تاکید بر اینکه باید ابتدا این مطالبات را طبقه بندی کنیم تصریح کرد: با مدیران استان ارتباط مناسبی دارم و می توانیم از این طریق به وصول مطالبات کمک کنیم.

رحیمی با بیان اینکه اعتقاد به کار شورا دارم گفت: معتقدم در شهرداری به شیوه سیستمی عمل نشده و این ضعف به شمار می‌رود.

وی نقطه قوت شهر را گردشگری با تکیه بر هویت فرهنگی شهر دانست و افزود: معتقدم شهرداری برای اجرای برنامه‌های خود باید با شورا مشورت کند.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و معتمدین شهر نیز سوالاتی را در ارتباط با برنامه‌های گزینه شهرداری سنندج مطرح کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در این جلسه از فرزین رحیمی، حشمت صیدی، اردوان نوسودی و منوچهر فخری به عنوان 4 گزینه تصدی پست شهرداری سنندج نام برد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار