بررسی برنامه‌های دومین گزینه شورا برای شهرداری سنندج
دومین فرد از 4 گزینه شورای شهر سنندج برای معرفی به عنوان شهردار امروز برنامه‌های خود را تشریح کرد و شهردار را مجری برنامه‌‌های شورا دانست و گفت: این شورا است که باید به شهردار برنامه دهد و شهردار نیز باید با مشورت اعضای شورا، نخبگان و صاحب نظران و دانشگاهیان این برنامه‌ها را اجرا کند.
کد خبر: ۱۵۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 29 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پس از استیضاح و برکناری کامیاب شادمان در 24 آذر امسال و انتخاب لقمان حیدری به عنوان سرپرست شهرداری، از ششم دی با دعوت از گزینه های پیشنهادی پست شهرداری، تلاش خود را برای انتخاب شهردار جدید آغاز کرده‌اند.

 

اعضای شورا، ششم دی ماه در اولین روز بررسی برنامه‌های گزینه های شهرداری، میزبان فرزین رحیمی بودند و در روز دوم به برنامه های منوچهر فخری گوش سپردند.

 

فخری اهل کرمانشاه دارای مدرک کارشناسی ارشد و دانشجوی دکترای مدیریت(DBA) است او اکنون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه است و در کارنامه مدیریتی وی مدیرکل بازرسی استانداری کردستان، مدیرکل اداری مالی استانداری کردستان، مشاور عمرانی استاندار و امور شهرداری های استان کردستان، شهردار کرمانشاه، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه، شهردار جوانرود، شهردار سنقر و شهردار مناطق دو و شش کرمانشاه دیده می شود.

 

در این نشست از عبدالمومن مردوخ، علی اشرف زانیار، فریدون پوررضایی، شاهو کشاورزی و مسلم کاظمی به عنوان معتمدان نیز دعوت شده بود که این افراد به همراه اعضای شورای اسلامی شهر سنندج دغدغه ها و سوالات خود را با گزینه پیشنهادی شهرداری مطرح کردند.

 

فخری در این نشست ابتدا به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و گفت: بنا به تقاضای دوستان به عنوان گزینه پیشنهادی شهرداری سنندج به این جلسه آمده ام و افتخار می کنم به عنوان یک کُرد به مردم فهیم و با فرهنگ سنندج خدمت کنم.

 

وی به سوابق مدیریتی خود در شهرداری کرمانشاه و استانداری کردستان اشاره کرد و افزود: تجارب فراوانی در حوزه شهرداری و عمرانی دارم و به دلیل عشق و علاقه به کردستان و سنندج، مایلم این تجربیات را در خدمت به این مردم به کار گیرم.

 

فخری با بیان اینکه سنندج نخبگان بسیار زیادی دارد که می‌توانند شهر را اداره کنند گفت: به دعوت بزرگان شهر برای خدمت به مردم آمده ام و جدا از اینکه به عنوان شهردار انتخاب شوم یا نه، آمادگی دارم تجارب خود را برای توسعه و آبادانی شهر سنندج در اختیار شهردار منتخب شورا قرار دهم.

 

وی شهردار را مجری برنامه‌‌های شورا دانست و گفت: این شورا است که باید به شهردار برنامه دهد و شهردار نیز باید با مشورت اعضای شورا، نخبگان و صاحب نظران و دانشگاهیان این برنامه ها را اجرا کند.

 

فخری موفقیت شهردار را در ارتباط متقابل بین شهرداری و شورا دانست و افزود: موفقیت شهردار در ایجاد ارتباط و تعامل با اعضای شورا است و در غیر این صورت موفقیت حاصل نمی‌شود.

 

وی به برخی از مشکلات فعلی شهر سنندج از جمله به هرج و مرج بصری در سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت: در سیما و منظر شهری شاهد وحدت رویه در نمای بناها نیستیم و این مساله مشکلاتی فراوانی بوجود آورده است.

 

این گزینه پیشنهادی شهرداری سنندج، به تعداد بالای دستفروشان در شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری باید این افراد را ساماندهی کند چرا که آنان نیز شهروندان شهر هستند و باید ارتزاق کنند.

 

وی بر ایجاد بازارهای روز به تناسب نوع فعالیت دستفروشان در سنندج اشاره کرد و افزود: دستفروشان را باید به این بازارها هدایت کرد.

 

فخری بر پیگیری ایجاد مدیریت واحد شهری در سنندج شد و گفت: تا زمانی که شهرداری و شورا در شهر دخالت نکنند نمی‌توان انتظار پیشبرد کارها را داشت.

 

وی به ساماندهی نیروهای شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: این افراد را نباید اخراج کرد بلکه باید ساماندهی و آنان را در جهت کار و فعالیت ترغیب نمود.

 

دومین گزینه پیشنهادی شورای شهر برای تصدی شهرداری سنندج، بر ایجاد بانک اطلاعاتی از نیروها، املاک، مستغلات و سایر بخش ها تاکید کرد و گفت: در شهرداری همچنین باید نیرو پروری و نیروسازی شود و شهردار حداقل در زمان مدیریت خود پنج شهردار دیگر تربیت کند.

 

وی در مورد بدهی‌های شهرداری نیز گفت: قرار است دولت بدهی شهرداری‌ها را بپردازد که در این صورت بسیاری از مشکلات شهرداری ها از جمله سنندج برطرف می‌شود.

 

فخری به شهرت جهانی پارک آبیدر سنندج اشاره کرد و گفت: این مکان بکر و دیدنی شهر کمتر مورد استفاده قرار گرفته و باید آن را قطب گردشگری منطقه کرد.

 

وی با بیان اینکه در هر جا کار کرده ام با خود نیرو نبرده ام افزود: اعتقاد به کار با نیروهای موجود مجموعه دارم و تلاش کرده ام همیشه نیرو پرورش دهم.

 

فخری از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج برای دعوت از معتمدان و خبرنگاران برای شنیدن برنامه گزینه‌های شهرداری تقدیر کرد و گفت: این کار شورا قابل تقدیر است و نشان از درایت اعضا دارد.

 

وی از بازنسشتگان به عنوان مغزهای متفکر هر مجموعه‌ای نام برد و گفت: هیچ شهرداری در کشور فقیر نیست چرا که ظرفیت و پتانسیل شهرها بالا است به شرطی که از مشورت نخبگان و معتمدان استفاده شود.

 

فخری از ترافیک شهری به عنوان یکی از مشکلات سنندج یاد کرد و گفت: می شود در هسته اصلی شهر پیاده راه ایجاد کرد و با مدیریت صحیح بر آن به کاهش ترافیک کمک کرد.

 

وی گریزی به حوزه فرهنگ نیز زد و گفت: متولی فرهنگ در شهر باید شهرداری باشد و اطلس فرهنگی شهر باید توسط شهرداری و شورا طراحی شود.

 

فخری از کردستان به عنوان استانی فرهنگی و با اصالت یاد کرد و گفت: در سنندج باید فرهنگسرا و سرای محلات ایجاد شود.

 

وی به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع را براساس طرح تفصیلی شهر باید ساماندهی کرد.

 

فخری یکی از مهمترین مشکلات اساسی شهرداری سنندج را مشکلات مالی دانست و افزود: ارتباط بسیار خوبی با مدیران استان دارم و از این طریق می توانم منابع مالی برای شهرداری جذب کنم.

 

وی در مورد روند طولانی شدن اجرای برخی پروژه ها در سنندج از جمله تونل انقلاب گفت: این پروژه اکنون مشکل معارض دارد که در تعریف و اجرای پروژه های عمرانی ابتدا باید موضوع معارض را حل کرد و بعد شروع کرد.

 

فخری گفت: معتقد به خرد جمعی و مشورت گرفتن از نخبگان، معتمدان و صاحبنظران و اعضای شورا هستم.

 

وی همچنین توجه به جایگاه کارمندان شهرداری را نیز مورد تاکید قرارداد و گفت: جایگاه این افراد زحمتکش باید حفظ شود و آنان را در جهت کار و تلاش ترغیب کرد.

 

فرزین رحیمی، حشمت‌اله صیدی، اردوان نوسودی و منوچهر فخری 4 گزینه شهرداری سنندج هستند که تاکنون برنامه‌های 2 گزینه بررسی شده و قرار است چهارشنبه 9 دی ماه نیز برنامه‌های حشمت‌اله صیدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

منبع: ایرنا

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
خطر نفوذ ... را اعضا محترم شورا جدی بگیرند .فردا روزی باید در عدم انتخاب گزینه بومی و محلی به افکار عمومی پاسخ بدهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار