بررسی برنامه‌های حشمت‌اله صیدی گزینه شهرداری سنندج
حشمت‌اله صیدی گزینه سوم شورا برای معرفی به عنوان شهردار سنندج در بخشی از جلسه تشریح برنامه‌های خود از حربه حمله به عملکرد دولت قبل در مورد تونل انقلاب در حالی استفاده کرد که خود از مدیران عمرانی آن دولت بوده و به نظر نمی‌رسد این رویکرد برای عامه مردم، دیگر قابل اعتنا باشد آن هم از سوی کسی که خود در آن دولت مسئولیت داشته است.
کد خبر: ۱۵۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 30 December 2015

حشمت‌اله صیدی گزینه سوم شورا برای معرفی به عنوان شهردار سنندج در بخشی از جلسه تشریح برنامه‌های خود از حربه حمله به عملکرد دولت قبل با این توضیح که احداث تونل انقلاب نتیجه تصمیم‌های خلق‌الساعه و احساسی دولت قبل بوده در حالی استفاده کرد که خود از مدیران عمرانی آن دولت بوده و به نظر نمی‌رسد این شیوه برای عامه مردم، دیگر قابل اعتنا باشد آن هم از سوی کسی که خود، در آن دولت دارای مسئولیت بوده است.

به گزارش تابناک کردستان، حشمت‌اله صیدی با 47 سال سن و مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از نیروهای بومی استان کردستان و اهل سنندج، اکنون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان و دبیر شورای ترافیک است.

ناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری‌های شهرستان قروه، سقز، سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری‌های تابعه استان، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان و نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان کردستان از دیگر سوابق اجرایی صیدی است.

اعضای شورای اسلامی شهر سنندج پس از استیضاح و برکناری کامیاب شادمان در 24 آذر امسال و انتخاب لقمان حیدری به عنوان سرپرست شهرداری، از ششم دی با دعوت از گزینه‌های پیشنهادی پست شهرداری، تلاش خود را برای انتخاب شهردار جدید آغاز کرده‌اند.

اعضای شورا، ششم دی در اولین روز بررسی برنامه‌های گزینه‌های شهرداری، میزبان فرزین رحیمی بودند و در روز هفتم دی نیز به برنامه‌های منوچهر فخری گوش سپردند.

حشمت‌اله صیدی نیز ظهر امروز چهارشنبه 9 دی در نشستی که حدود چهار ساعت به درازا کشید برنامه‌های خود را ارائه کرد.

علی‌اشرف زانیار، فریدون پور‌رضایی، حامد قادرزاده و هیوا حسینی به عنوان معتمد و تعدادی از خبرنگاران در این جلسه حضور داشتند.

صیدی در آغاز سخنان خود از شیوه انتخاب شهردار توسط اعضای شورا قدردانی کرد و گفت: دعوت از معتمدان و خبرنگاران در جهت شفاف سازی شیوه انتخاب شهردار و در جریان گذاشتن مردم اقدامی قابل تقدیر است.

وی به سابقه 23 ساله فعالیت خود در استانداری کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در حوزه فنی و عمرانی فعالیت کرده‌ام با مسائل و مشکلات شهر آشنایی کامل دارم و برای رفع این مشکلات با توکل به خدا و همکاری اعضای شورا و تعامل با مسئولان اجرایی استان خود را کاندیدای پست شهرداری سنندج کرده‌ام.

صیدی با بیان اینکه دنبال پست، شهرت و انتفاع مالی در پست شهرداری نیستم، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی و تجارب و سوابق کاری خود را برای خدمت به همشهر‌یانم می‌گذارم و از مسئولان اجرایی استان نیز قول همکاری گرفته‌ام.

وی در این جلسه 15 صفحه برنامه کاری و رزومه شخصی خود را در اختیار اعضا جلسه قرار داد و گفت: برای رفع تمام مسائل و مشکلات شهر سنندج برنامه دارم و براساس تجارب و آشنایی نزدیک به مشکلات، برنامه‌هایم را تدوین کرده‌ام.

صیدی مبارزه با فساد در شهرداری را یکی از مهمترین برنامه‌های خود دانست و افزود: برای این کار آماده‌ام و هزینه هم می‌دهم.

وی خودداری از تعریف هر گونه پروژه‌ای تا قبل از تامین اعتبار را از دیگر برنامه‌های خود دانست و خاطر نشان کرد: تا اعتبار کافی در دست نباشد هیچ پروژه‌ای را اجرا نخواهم کرد.

این گزینه پیشنهادی پست شهرداری سنندج از ترافیک به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهر سنندج نام برد و گفت: تمرکز زدایی یکی از راهکارهای اصلی برای رفع گره ترافیک در شهر است که آن را با جدیت دنبال کرده و به نتیجه خواهم رساند.

وی با بیان اینکه در دفتر فنی استانداری پیگیر تصویب نهایی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک سنندج هستم افزود: این طرح تا پایان امسال در وزارت کشور به تصویب نهایی می‌رسد.

صیدی به مطالعه اجرای پیاده راه از میدان آزادی تا چهار راه طالقانی و از سه راه حبیبی تا چهار راه انقلاب سنندج نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری اعضای شورا و تعامل با مسئولان استان این طرح را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود: بنده معتقد به نگاه انسان محور به مقوله ترافیک در شهر سنندج هستم چرا که در طرح‌های ترافیکی که تاکنون اجرا شده نگاه‌ها خودرو محور بوده و طرح پیاده راه با نگاه انسان محورانه مطالعه شده است.

صیدی تاکید کرد: برای اجرای برنامه‌های خود در صورت انتخاب به عنوان شهردار، نیاز به همراهی و حمایت شورا دارم و معتقدم بدون حمایت شورا کارها پیش نمی‌رود.

وی کمیسیون ماده 5 را ظرفیت بسیار خوبی در جهت درآمدزایی برای شهرداری دانست و گفت: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت بالا در جهت درآمدزایی برای شهرداری سنندج استفاده نشده است.

صیدی پیگیری امور را منجر به نتیجه دانست و افزود: معتقدم با پیگیری امور می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات فعلی را برطرف کرد.

وی خود را اهل تعامل، گفت و گو، استفاده از خرد جمعی و مشورت گرفتن از افراد صاحب نظر معرفی کرد و گفت: بنا دارم در شهرداری اتاق فکر عملیاتی نه به صوری، تشکیل دهم و از افراد صاحب نظر در تمام بخش‌های مربوط به مدیریت شهری استفاده کنم.

صیدی با بیان اینکه در دفتر فنی استانداری یکی از مخالفان الحاق چهار منطقه منفصل شهری به شهر سنندج بودم افزود: با همکاری و تعامل با دستگاه های مرتبط می‌توان وضعیت این مناطق را سر و سامان داد.

وی استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و مشاوره گرفتن از شهرداران سابق را نیز در دستور کار برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌کنم کمتر به منابع داخلی شهرداری برای اجرای پروژه‌ها متکی باشم و بخشی از منابع پروژه ها را از طریق جذب سرمایه گذاری و تعامل با مسئولان دولتی تامین کنم.

صیدی انضباط مالی در هر سازمانی را بسیار مهم دانست و گفت: حاکم کردن انضباط مالی در سازمان‌ها منجر به جلوگیری از حیف و میل اعتبارات و هزینه‌های غیر ضروری می‌شود.

وی با تاکید بر اصلاح ساختار در شهرداری سنندج و ساماندهی نیروی انسانی در این مجموعه افزود: اهل تعدیل نیرو نیستم اما معتقدم نیروهای موجود باید ساماندهی شود.

صیدی با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت‌های قابل واگذاری را به بخش خصوصی باید واگذار کرد و گفت: از این طریق می‌توان به پویایی مجموعه، سرعت در خدمات رسانی و ساماندهی نیروها کمک کرد.

وی افزود: برای پسماند نیز برنامه دارم و با تعامل و رایزنی با دستگاه‌های مرتبط باید از این طریق برای شهرداری درآمدزایی کنیم.

صیدی به مطالبات شهرداری سنندج نیز به عنوان یکی از راهکارهای افزایش درآمدهای شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: برای وصول مطالبات ابتدا از در تعامل، بعد پیگیری و در نهایت اگر منجر به نتیجه نشد از طریق شکایت در مراجع ذیصلاح پیگیری خواهم کرد.

گزینه پیشنهادی اعضای شورای اسلامی برای تصدی شهرداری سنندج با تاکید بر اینکه در پست های مدیریتی‌ام هیچگاه زیر بار کار خلاف و غیرقانونی نرفته و نخواهم رفت افزود: زیربار استخدام در شهرداری از طریق غیرقانونی و با اعمال فشار و زور نمی‌روم.

وی تکریم ارباب رجوع را جزو اولویت‌های کاری خود دانست و گفت: احترام به همه مردم جزو ذات بنده است.

صیدی ایجاد مرکز مطالعات در شهرداری سنندج به عنوان یک ضرورت، ساماندهی بانک اطلاعاتی املاک، نیرو و سایر بخش‌ها، انتخاب مدیران شهرداری به روش علمی و نه از روی سفارش و فعالیت به صورت مشارکتی و تیمی را جزو برنامه‌های دیگر خود عنوان کرد.

وی گفت: اجرای هر برنامه‌ای در شهرداری را مستلزم همکاری و همراهی اعضای شورا، نیروی انسانی شهرداری و تعامل و همکاری مجموعه مدیریتی استان است.

صیدی خود با بیان اینکه اهل شعار، جنجال و حاشیه نیستم و با صداقت همواره کار کرده‌ام افزود: اگر نتوانم کاری انجام دهم شهامت و شجاعت عذرخواهی از مردم را دارم.

وی به انتقاد مردم سنندج از طولانی شدن روند احداث تونل انقلاب نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این انتقاد به حق است گفت: در دفتر فنی استانداری از ابتدا مخالف احداث این تونل بودم چرا که معتقدم احداث این تونل جزو اولویت‌های اصلی شهر سنندج نبود بلکه در ردیف اولویت‌های 10 تا 20 بود.

صیدی افزود: با اعتباراتی که برای این تونل هزینه شد می‌شد در آن مقطع چندین تقاطع احداث کرد.

وی احداث تونل انقلاب را نتیجه تصمیم‌های خلق‌الساعه و احساسی دولت قبل دانست و گفت: این پروژه اکنون به آئینه دق تبدیل شده است.

صیدی مشکل این تونل را اعتبار و بودجه ندانست و افزود: نبود اعتماد میان پیمانکاران و شهرداری منجر به طولانی شدن روند احداث این تونل شده که در صورت انتخابم به عنوان شهردار این اعتماد را بازمی‌گردانم و تونل را نیز تکمیل خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، شورای اسلامی شهر سنندج کاندیدایی را با اجماع اعضا انتخاب کند و بنده نیز در صورت انتخاب به عنوان شهردار و یا انتخاب نشدن، آمادگی خدمت به همشهریان را دارم و با شهردار جدید نیز همکاری خواهم کرد.

فرزین رحیمی، حشمت‌اله صیدی، اردوان نوسودی و منوچهر فخری چهار گزینه شهرداری سنندج هستند که تاکنون برنامه‌های 3 گزینه بررسی شده و اعضای شورا اعلام کردند تا اوایل هفته آینده شهردار را انتخاب می‌کنند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار