بی‌مهری به سرمایه انسانی موجود در شهرداری
سرمایه انسانی موجود در شهرداری سنندج ظرفیت بالایی در توانایی‌های مختلف دارد اما در جریان انتخاب شهردار سنندج جایگاه این توان عظیم مورد بی‌مهری قرار گرفته(حداقل در میان گزینه‌های نهایی) که لابد اعضای شورا به این حجت نرسیده‌اند! که در مجموعه شهرداری فردی توانمند در حد عهده‌داری سمت شهرداری سنندج وجود دارد.
کد خبر: ۱۵۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 31 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، پس از عزل شهردار سنندج، شورای اسلامی شهر برای تعیین شهردار جدید، اقداماتی مقدماتی را صورت داده که جوهره و نتیجه این اقدامات به جمع‌بندی رسیدن شورا در مطرح کردن 4 گزینه از بین چندین گزینه مطرح شده بود.

یکی از این گزینه‌ها اکنون در استانداری کرمانشاه شاغل است، دیگری فرماندار شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان‌غربی و 2 فرد دیگر شاغل در سنندج‌اند و قرار بر این است که هر یک از نامزدهای مورد اشاره در جلساتی که به منظور ارائه برنامه از سوی شورای اسلامی شهر تشکیل می‌شود حضور یافته و به صورت جداگانه برنامه‌های پیشنهادی خود را به شورا ارائه دهند که تاکنون 3 نفر از کاندیداها در این جلسات حضور یافته و برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند تا شورا پس از بررسی برنامه‌ها و لابد انجام مصاحبه‌هایی با کاندیداها، با اکثریت آراء یکی از افراد مورد اشاره را برای شهردار شدن در سنندج انتخاب کنند.

هدف این نوشتار به هیچ وجه پرداختن به موضوع 4 کاندیدای مورد اشاره نیست بلکه هدف یادآوری مطالبی است که مُداقه شورا درباره این مطالب را ضروری می‌کند.

اگر شهرداری نوعی سیستم اداره شهر باشد ـ که هست ـ این سیستم را می‌توان متشکل از 2 واحد، یکی شورای شهر و دیگری اداره شهرداری دانست که مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر، منتخبین و امین مردم بوده و با تعیین مدیری برای اداره شهرداری یا همان شهردار، یکی از وظایف اصلی خود را انجام می‌دهند.

این مدیر انتخابی در رأس تشکیلات عریض و طویل شهرداری وظیفه تنسیق و تمشیت امور را عهده‌دار شده و در مقام یک گرداننده و رهبر کارکنان و نیروی انسانی شاغل در شهرداری، انجام وظیفه می‌کند.

آنچه در موفقیت یک مدیر اداری مسلم و قطعی است همکاری و همراهی پرسنل زیرمجموعه‌اش است که بسیاری از آنها از مدیرشان به پیچیدگی‌های امور آگاه‌تر هستند زیرا از یک سو سال‌های متمادی در اثر تعامل با مردم و مشکلات، آبدیده شده و مهم‌ترین عامل در فرآیند تولید و ارائه خدمت هستند و از سوی دیگر ظرفیت و توانایی‌های بالایی هم در حوزه‌های مختلف دارند و تنها این سرمایه انسانی است که از همه عوامل دیگر کارآمدتر است.

اما در کمال تاسف باید اذعان داشت که در جریان انتخاب شهردار سنندج جایگاه این توان عظیم مورد بی‌مهری قرار گرفته و توجهی در خور و شایسته به آن نشده است(حداقل در میان گزینه‌های نهایی) و لابد اعضای محترم شورا به این حجت نرسیده‌اند! که در مجموعه شهرداری فردی توانمند در حد عهده‌داری سمت شهرداری وجود داشته باشد.

مصداق این بی‌مهری در اینجاست که در گزینه‌های مطرح شورا، نظری و توجهی به هیچ یک از کارکنان کاربلد و دلسوز شهرداری نشده و دعوتی هم از آنها جهت قرار گرفتن در لیست نهایی داوطلبان شهردار شدن به عمل نیامده است.

اگر چه در پاسخ به اظهار این مطلب ممکن است گفته شود که شهردار معزول از مدیران شهرداری بوده که به باور اکثریت اعضای شورا به دلیل ناتوانی در انجام وظایف عذر او خواسته شده است اما اولاً چون در هیچ مرجع قضایی و صالحی خطایی از وی به اثبات نرسیده، در باور واثق برخی از مردم نسبت به عدم توانایی‌اش شبهاتی وجود دارد و ثانیاً ناتوانی احتمالی ایشان را نباید به مابقی مدیران شاغل در مجموعه شهرداری تعمیم داد.

پس لازم و ضروری است شورای محترم شهر فرصت اظهار وجود به سرمایه‌های انسانی حوزه شهرداری را بدهد تا از توان انسان‌های توانمند، جامعه بهره‌مند گردد هرچند ممکن است عده‌ای از کارکنان مجرب شهرداری به دلیل آگاهی کامل به مشکلات موجود و تاریک بودن چشم‌انداز حل آنها به زعم خودشان، ورود به عرصه مدیریتی را جایز ندانند و عده‌ای دیگر به دلیل مناعت طبع، برای کسب منصب پا بیش نگذارند لیکن باید این دو گروه را یافت و با انتخاب نیرویی جامع‌الشرایط از میان آنها مشکل مدیریتی شهرداری را حل کرد تا نیازی هم به تجسس و تفحص برای یافتن شهردار از کرمانشاه تا پیرانشهر نباشد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
يك هم استاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
سالها دل طلب جام جم از ما مي كرد
وانچه خود داشت زبيگانه تمنا مي كرد.
متاسفانه استفاده از نيروهاي غير بومي از حوزه اجرا و بخش دولتي به نهادهاي عمومي هم رسوخ كرده .اما اعضاء محترم شورا را چه شده. اگر احدي از ايشان در كرمانشاه نامزد شورا شود بغيير از خودش كسي به او اعتنا مي كند.؟
بخاطر خدا اينجا كه دست خودمان است بدور از تعصبات واهي يك مدير لايق اهل استان را منصوب كنيد نباشد كه بي تدبير ي و ريخت و پاش غريبه را به خدمت هم استاني ترجيح دهيم.فخري و فخري ها بعد از اتمام ماموريت مي روند با كوله باري از تجربيات اندوخته در استان ما .در حالي كه مهندس رخزادي ها،سپهرها،جهاني ها ،و دهها هم استاني و همشهري بايد پشت خط بمانند.
اين ضربه ايست كه ناخواسته بر خود مي زنيم.
مهندس زماني شهردار موفق كامياران و بيجار چه كم دارد /
براي خاطر خدا اعضاء محترم شورا مردم را بفهمند و به راي آنها احترام بگذارند.
با وفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
این از ماست که برماست
وقتی که شورای شهر که از این شهر رای اعتماد می گیرند وسپس به مردم این شهر اعتماد ندارند واین یعنب ... به حوزه انتخابیه
وبراساس اطلاع رسانی تعدادی از اعضای شورای شهر این فرد از کرمانشاه بواسطه ... نمک نشناس که از مردم سنندج رای گرفته معرفی شده ان وقت مردم نماینده خود رابشناسند
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
شورای شهربراساس قانون وبا رای مستقیم مردم انتخاب شده اند وتصمیم انهادرانتخاب شهردار کاملا قانونی بوده وبرای مردم قابل احترام بهتراست به جای گرفتن ایراد های نابجا برای حل مشکلات به راههای قانونی متوصل شویم
سنندجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
واقعا شما منصفید.....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار