مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سرشماری وحوش در حال انجام است، گفت: سرشماری حیات وحشی که قوچ و میش و کل و بز دارند سالی دو بار به صورت بهاره و پاییزه انجام می شود.
کد خبر: ۱۵۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 02 January 2016

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سرشماری وحوش در حال انجام است، گفت: سرشماری حیات وحشی که قوچ و میش و کل و بز دارند سالی دو بار به صورت بهاره و پاییزه انجام می شود.

به گزارش فارس ،محمدرضا محمدی با بیان اینکه سرشماری وحوش در حال انجام است، اظهار کرد: سرشماری وحوش از هفته پایانی آذر ماه آغاز شده است و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد افرادی که سرشماری انجام می‌دهند با توجه به وسعت مناطق متفاوت است، ادامه داد: در برخی از مناطق تیم پنج یا 6 نفره کار سرشماری وحوش را انجام میدهند اما در برخی مناطق تعداد افراد تا دو برابر بیشتر میشود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه جوامع محلی و NGOها نیز در برخی از مناطق گسترده‌تر در کار سرشماری وحوش مشارکت می‌کنند، ادامه داد: سرشماری حیات وحشی که قوچ و میش و کل و بز دارند سالی دو بار به صورت بهاره و پاییزه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری پاییزه در واقع در پایان پاییز آغاز می‌شود، افزود: سرشماری پاییزه یا زمستانه انجام می‌شود تا بتوان خروجی‌هایی که از جهت طبیعی در حیات وحش مناطق مختلف وجود دارند را در دست داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه سرشماری برای پرندگان آبزی و کنار آبزی سالانه و برای سایر پرندگان 6 ماهه انجام می‌شود، تاکید کرد: برای پستانداران سرشماری بهاره بعد از زاد و ولد انجام می‌شود و سرشماری زمستانه بعد از کل‌مستی یا حین آن انجام می شود تا سازمان حفاظت محیط زیست آمار دقیق داشته باشد.

وی ادامه داد: غیر از قوچ و میش همه گونه‌ها از جمله گراز، کفتار، گربه وحشی، گرگ، روباه، شغال، خرگوش، سیاه گوش و انواع پرندگان و خزندگان شاخص با شیوه‌های متداول سرشماری انجام شد.

مدیرکل محیط زیست همدان در خصوص نمکپاشی‌های سطح جاده‌ها در هنگام برف و یخبندان نیز بیان کرد: نمک‌پاشی جاده‌ها موضوع کهنه‌ای بوده و با توجه به سردسیر بودن استان متداول است.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای ترافیک استان موضوع نمک‌پاشی از سوی اداره محیط زیست مطرح و مقرر شد در جلسه بعدی گزارش جامعی از میزان استفاده دستگاههای متولی از نمک و شیوه‌های جایگزین به کارگروه ارائه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار