محسن رضایی جریان دستگیری قایقرانان آمریکایی را تشریح کرد
محسن رضایی تاکید کرد: برادران ما یک تاکتیکی برای محاصره ناوچه‌ها دارند که از همین تاکتیک استفاده کردند و این گروه چاره‌ای برای تسلیم نداشتند. وقتی این گروه به جزیره فارسی منتقل شدند، یکی از جنگنده های آمریکایی قبل از اینکه به بالای جزیره فارسی بیاید، شیرجه زد و قصد ایجاد رعب و وحشت بالای این جزیره داشت که برادران ما به این جنگنده اخطار دادند و این جنگنده منطقه را ترک کرد.
کد خبر: ۱۶۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 14 January 2016
محسن رضایی حادثه امروز را حادثه‌ای حساس و خطرناک خواند که می‌توانست به تیراندازی منجر شود اما با اقتدار و هوشمندی سپاهیان ایران، این حادثه به یک اتفاق ارزشمند برای تقویت جایگاه ایران تبدیل شد.

به گزارش «تابناک»؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره مختصات نظامی کنونی خلیچ فارس گفت: در خلیج فارس دو ناو هواپیمابر شارل دوگل از فرانسه یا گروه ناو همراه و ناو هواپیمابر ترومن نیز با یک گروه ناو دیگر حضور دارد و تقریبا 20 ناو بیشتر از قبل به خلیج فارس افزوده شده است. غربی‌ها مدعی هستند که این ناوها برای مبارزه با داعش در منطقه مستقر شده و به همین دلیل در خلیج فارس این ناوها را مستقر کرده‌اند.

وی ادامه داد: این قایق‌هایی که توقیف شده بود نیز جزو شناورهای همراه ناو هواپیمابر ترومن بود. این دو قایق مجهز و بسیار مدرن، بدنه ‌شان طوری طراحی شده که سلاح‌های سبک تاثیری نداشته باشد و گلوله سلاح‌هایی نظیر آر پی چی هم در بدنه قایق فرو نرود و کمانه کند و اساساً برای مقابله با قایق‌های ایران طراحی شده‌اند. اینها ظاهراً از ناو هواپیمابر جدا شده بودند تا به بحرین بروند و در یک مانور شرکت کنند اما علی‌رغم سیستم ناوبری بسیار پیچیده‌ای نیز در این قایق ها وجود دارد، وارد آب‌های ایران شدند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا قابل باور که این قایق‌ها از کار افتاده‌ است، گفت: دست غیبی خدا را نادیده نگیرید، ضمن اینکه این هوشیاری پاسداران ایران را نشان می دهد که تجربه جنگ دریایی با صدام را در دوران دفاع مقدس دارند.

وی تاکید کرد: برادران ما یک تاکتیکی برای محاصره ناوچه‌ها دارند که از همین تاکتیک استفاده کردند و این گروه چاره‌ای برای تسلیم نداشتند. وقتی این گروه به جزیره فارسی منتقل شدند، یکی از جنگنده های آمریکایی قبل از اینکه به بالای جزیره فارسی بیاید، شیرجه زد و قصد ایجاد رعب و وحشت بالای این جزیره داشت که برادران ما به این جنگنده اخطار دادند و این جنگنده منطقه را ترک کرد.

وی تاکید داشت: این اتفاق دو پیام داشت: دو پیام داشت که ایران. بنابراین عربستان به خودش ننازد که مردم بی‌پناه یمن را می‌کشد. اقتدار این است که سپاه قایق‌های مدرن آمریکایی را توقیف می‌کند. بنابراین اولین پیام برای عربستان بود که با آتش بازی نکنید.

محسن رضایی متذکر شد: این مسئله به گونه‌ای پیش رفت که آقای جان کری چندین بار تماس گرفت و گفت که ما قبول داریم اشتباه کردیم و اینها نباید وارد آب‌های سرزمینی می‌شد.

پیام دیگر نیز به مردم آمریکا بود که می‌بینند اقتدار همراه با اخلاقی که ما به آمریکایی‌ها نشان دادیم و این در شرایطی است که آمریکایی‌ها درس نمی‌گیرد و می‌خواهند از یک تحریم بر روی تحریم‌های دیگر متمرکز شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحریم‌های تازه‌ای که درباره برنامه موشکی ایران وضع خواهد شد، گفت: به فرض اینکه این تحریم‌ها تصویب شود، این تحریم‌ها بی اثر خواهد بود. ما درباره برنامه دفاعی به هیج عنوان مذاکره نمی‌کنیم و برنامه موشکی و دفاعی‌مان را به اندازه نیاز دفاعی ایران توسعه می‌دهیم. همچنین ممکن است درباره تروریسم تحریمی داشته باشند اما واقعاً دنیا این تحریم‌ها را دنیا نمی‌پذیرد و اقناع نمیشود.

محسن رضایی درباره اینکه آیا این تحریم‌ها نقض برجام نیست؟، تصریح نمود: با مسیری که رهبری در پرونده هسته‌ای مشخص کردند، موافقم و نباید شتاب زدگی صورت پذیرد و اگر کوچک‌ترین تخلفی کنند، باید محکم برخورد کنیم. مسیر توافق تا انتها پیش می‌رود و آمریکایی‌ها راهی غیر از انجام برجام ندارد و اگر با اقتدار ظاهر شویم، آمریکا به تعهداتش مجبور است عمل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آثار رفع تحریم‌ها گفت: در دوران تحریم یک میلیون بشکه نفت با قیمت صد دلار فروخته می‌شد اما حالا با رفع تحریم دو میلیون بشکه نفت صادر می‌شود که با نفت 30 تا 40 دلاری، باز هم درآمد ایران کمتر از اوایل دوران تحریم است. بنابراین درآمد نفتی قابل توجهی نخواهیم داشت. شرایط به هیچ عنوان خوب نیست و رشد اقتصادی دنیا پایین است و الان چیزی حدود 500 میلیون بشکه نفت روی دریا مازاد است، به اضافه اینکه عربستان سعودی در همه چاه‌های نفت را باز کرده و پمپاژ می‌کند، بنابراین اینکه دولت سال بعد به خاطر قیمت نفت به مشکل برمی‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد کشور را درون‌زا کنیم و به بخش خصوصی میدان دهیم تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را دستخوش تغییر جدی کنیم.

رضایی تاکید کرد: عربستان قطعاً جدول دارد و اکنون تنگه باب المندب را از طریق جیبوتی در اختیار گرفته، تا اگر جنگی شد و تنگه هرمز بسته شد، آنها هم باب المندب که مسیر اروپا است بر روی کشتی‌های ایرانی ببندند.

وی تصریح نمود: یک دستی پشت سر هیات حاکم عربستان است که یک جنگ بزرگی به راه بیاندازد. اینها در حال فروش آرامکو هستند که زمین های شرق عربستان است. طبیعتاً پس از فروش اینها به شرکت‌های آمریکایی احتمال تجزیه شرق عربستان فراهم می شود. اینها احتمالاً نمی فهمند و گروهی آنها را به سمت تجزیه عربستان هل می‌دهند.

وی درباره تحرکات منطقه ای عربستان تصریح نمود: اینها بعد از جیبوتی و سودان، سراغ کشورِ برادر تاجیکستان رفته‌اند که تنشی ایجاد کنند.

محسن رضایی درباره انتخابات گفت: در چهار آینده اقتدار ایران بسیار اهمیت دارد، بنابراین مردم باید نماینده‌هایی را انتخاب کنند که روی ارزش‌های انقلاب، رهبری و استقلال کشور تاکید داشته باشند. به نظر باید مردم سربازان خودشان را به مجلس بفرستند که از ارزش‌های انقلاب دفاع کنند. تهدیدها زیاد است اما تا آخرین قطره‌ای که تا جان ماست، از آرامش ایران دفاع می‌کنیم. قدر این آرامش و امنیت را بدانید. این پاسداران که از مرز ایران دفاع می‌کنند، سربازانی هستند که به رهبرشان عشق می‌ورزند. اگر این عشق نبود، شاید این آرامش برقرار نبود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
عربستان که عددی نیست تازه خوبش الینجاست خودشون هم مطلع هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :