رئیس خانه مطبوعات ایلام :
رئیس خانه مطبوعات ایلام گفت: رسانه ها و مطبوعات استان نقش مهمی در شور و نشاط فضای اجتماعی دارند و باید مروج در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مروج انتخاب آگاهانه و شایسته سالاری باشند.
کد خبر: ۱۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 19 January 2016
 رئیس خانه مطبوعات ایلام گفت: رسانه ها و مطبوعات استان نقش مهمی در شور و نشاط فضای اجتماعی دارند و باید مروج در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مروج انتخاب آگاهانه و شایسته سالاری باشند.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالحمید کرمی روز سه شنبه درخصوص این خبر اعلام کرد: این استان به سبب ساختار خاص اجتماعی دارای ویژگی های منحصر به فردی است؛ چرا که نگاه انتخابات در ایلام بر اساس یک سری عوامل است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: یکی از این ویژگی ها، اصل اساسی مشارکت مردم است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، وظیفه اصلی ما به عنوان رسانه این است که زمینه جذب حداکثری و حضور پرشور مردم استان در پای صندوق های رای را فراهم کنیم.
سردبیر هفته نامه پیک ایلام با بیان این که بررسی نشان می دهد نگاه قبیله ای و طایفه ای به انتخابات در ایلام روزبروز پررنگ تر می شود، گفت: این رویکرد جای هشدار دارد که بهتر این است برای کمرنگ شدن این مساله از ظرفیت رسانه ها استفاده شود.
کرمی تاکید کرد: نگاه قبیله ای در انتخابات تعصب بدنبال دارد و این باعث نادیده گرفتن حقایق می شود، ما باید شایسته سالاری را جایگزین تعصب گرایی و قبیله ای کنیم، وقتی نگاه قبیله ای در یک انتخابات مد نظر قرار گیرد نه تنها آثار تخریبی دارد بلکه دامنه نگاه قومی و قبیله ای روز به روز بیشتر می شود و این موضوع جای هشدار و نگرانی دارد.
رئیس خانه مطبوعات ایلام یادآور شد: در این شرایط نخستین وظیفه متولیان رسانه و مطبوعات استان در انتخابات معرفی افراد توانمند و کارآمد است که چندی پیش رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند و فرمودند که نماینده باید شجاعت، آزادی و استقلال داشته باشد که این سه محور باید از سوی اصحاب رسانه و مطبوعات برای مردم استان تبیین شود.
کرمی ادامه داد: این سه محور با هم پیوند مستقیم دارند؛ شجاعت آزادی به دنبال دارد و آزادی نیز استقلال به همراه می آورد.
سردبیر هفته نامه پیک ایلام گفت: نگاه به انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در استان بیانگر این است که نگرش قبیله ای نه تنها کم نشده بلکه روزبروز بیشتر شده است که باید بعنوان یک چالش اساسی به آن توجه شود، رسانه های استان باید با توجه به ظرفیت های موجود در راستای روشنگری افکار عمومی و تبلیغ از این فرصت استفاده و افراد کارآمد را به مردم معرفی کنند و در هدایت جامعه به سمت انتخاب نیروهای شایسته و کارآمد نقش داشته باشند.
استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت و دو حوزه انتخابیه (ایلام و دهلران) سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
دهمین دوره انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می شود./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار