کد خبر: ۱۶۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و رئیس مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج از برگزاری مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور 450 نفر در کرج و پیکان شهر تهران خبرداد.

به گزارش ایرنا محمد حسین حاجیلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مسابقات از روز شنبه 11لغایت چهارشنبه 14بهمن ماه جاری برگزار می شود که بیشترین شرکت کنندگان در استان البرز به رقابت می پردازند.

وی بیان داشت: شرکت کنندگان در 28 رشته از جمله الکترونیک ، آکوترونیک ،تراش سی ان سی، آجر چینی، تاسیسات الکتریکی، رباتیک ،طراحی مهندسی مکانیک ، طراحی و توسعه فرز سی ان سی، فناوری طراحی گرافیک ، فناوری اطلاعات، راهکارهای نرم افزایی برای تجارت ، کنترل صنعتی و غیره به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد:در مراحل مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت 35هزارو 105نفر در مرحله شهرستانی و هفت هزارو 37نفر در مرحله استانی به رقابت پرداختند که که برگزیدگان این دومرحله 452 نفر هستند که در مرحله پایانی می یابند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت 11بهمن ماه جاری و از ساعت 15 تا 19 در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزارمی شود.

حاجیلو اظهار کرد:383نفر از شرکت کنندگان در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مرد و 69زن هستند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی این دوره از مسابقات روز پنج شنبه 15بهمن ماه جاری اعلام می شود،گفت: تعداد 18رشته از این مسابقه ها در مرکز تربیت مربی

و با شرکت 270 نفر برگزار می شود که 277نفر کارشناس داور برای نظارت در این بخش انتخاب شده است .

وی افزود: دو رشته دیگر در پیکان شهرتهران با شرکت 30 نفر و با نظارت 37 کارشناس داور برگزار می شود .

همچنین چهار رشته مسابقه در مرکز شهید خدایی کرج با شرکت 65 رقابت کننده و با نظارت 62 کارشناس داور انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چهار رشته دیگر نیز در مرکز شهید رهبری کرج و با حضور 75نفر رقابت کننده و 61نفر کارشناس داور برگزار می شود.

رئیس ستاد مسابقات ملی مهارت و معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یان داشت : برای این مسابقات در مجموع 437نفر کارشناس داور از استانهای مختلف کشور دعوت شده اند.

وی در خصوص ترویج فرهنگ مهارتی در کشورگفت: اطلاع رسانی و پوشش خبری کامل یکی از نیازهای اساسی برای فراگیر کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه است که دراینجا به کمک رسانه ها نیاز داریم.

حاجیلواظهار کرد: به دنبال این هستیم رشته ها و مشاغل مهارتی را به مردم معرفی کنیم که حمایت همه مسئولان در خصوص مهارت آموزی امری ضروری است .

این مسئول افزود: زمینه مناسب برای مشارکت بنگاه ها ، صنوف و غیره با آموزش های فردی و حرفه ای به دست می آید.

جاجیلو با بیان اینکه به دنبال ایجاد فرصت های شغلی برای رقابت با متخصصان برون مرزی در رشته های مختلف هستیم، گفت: کسانی که در شانزدهمین مرحله ملی مهارت برگزیده شوند به همراه برگزیده گان مسابقات ملی مهارت در سال 95به مسابقات 2017امارات و 2019روسیه اعزام خواهند شد که این یک فرصت طلایی برای نشان دادن قدرت مهارت جوانان کشور است.

وی گفت: مطمئن هستیم بر اساس برنامه ریزی و حمایت های وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گام های موثری در زمینه اشتغال برداشته خواهد شد.

حاجیلو با بیان اینکه برای اشتغال پایدار مهارت مهم است، افزود:فردی بیکار قلمداد می شود که فاقد مهارت است و کسی که دارای مهارت در یک رشته باشد حتما زمینه اشتغالش را خودش فراهم می کند.

وی ادامه داد: انتظار می رود که افراد و جوانان جویای کار با آموزش های فنی و حرفه ای آشنا شوند.

وی اظهارکرد: برای پیشبرد این امر کار سایت الکترونیکی و مشاوره الکترونیکی وجود دارد و در همه استان ها کارشناس در بحث مشاوره شغلی نیز به مهارت آموزی نیاز است .

حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز فنی و حرفه ای استان البرز گفت: روند برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت آموزی به گونه ای است می تواندجوانان را در فراگیری مهارت ها کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: در این استان تنوع رشته مهارتی وجود دارد که 15 نفر از شرکت کنندگان دراین مسابقات البرزی هستند.

عزیزی گفت : البرزی ها در رشته های جواهر سازی، جوشکاری، اتصالات چوبی ،آشپزی، شیرینی پزی، طراحی فضای سبز آشپزی و شیرینی پزی در مسابقات ملی مهارت شرکت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار