مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: برای ثبت بین‌المللی تالاب زریبار مریوان 90 صفحه مستندات ارسال کرده‌ایم و به زودی این تالاب در زمره تالاب‌های بین‌المللی ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 26 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالوحید ریاضی‌فر امروز در جلسه کارگروه نجات بخشی دریاچه زریبار مریوان در سنندج با بیان اینکه در موضوع دریاچه زریبار مریوان دو مقوله درون و بیرون دریاچه را داریم اظهار کرد: برای مدیریت داخل تالاب زریبار اداره محیط زیست استان برنامه مدیریت زیست بومی تدوین کرده است.

وی خواستار شناخته شدن دریاچه زریبار مریوان به عنوان تالاب در کارگروه استانی نجات بخشی شد و گفت: در صورت شناخته شدن زریبار به عنوان تالاب می‌توانیم آن را به همراه 7 تالاب دیگر در سطح کشور معرفی و اعتبارات و امکاناتی را برای حفاظت از آن در ردیف اعتبارات ملی در نظر بگیریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان به برگزاری همایشی در 13 بهمن ماه در اصفهان با حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اشاره و تصریح کرد: قرار است در این همایش 8 تالاب کشور به عنوان تالاب‌های ملی شناخته و برای تبدیل شدن به تالاب بین‌المللی معرفی شوند که زریبار مریوان نیز جزو این 8 تالاب است.

وی گفت: محیط زیست کردستان با برنامه در راستای نجات بخشی زریبار گام بر می‌دارد و در نظر داریم با اقدامات علمی راه را برای بین‌المللی کردن این تالاب هموار کنیم.

ریاضی‌فر افزود: برای ثبت بین‌المللی تالاب زریبار مریوان 90 صفحه مستندات ارسال کرده‌ایم و به زودی این تالاب در زمره تالاب‌های بین‌المللی ثبت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این اداره کل مخالف اجرای طرح‌های گردشگری در تالاب زریبار مریوان نیست گفت: ما موافق استفاده از پتانسیل‌های این تالاب با نظارت محیط زیست و به شکل اصولی هستیم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار