عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: سهم کشورمان از بازار رایانه 80 میلیون دلار است که یک رقم کم و ناچیز به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۷۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 27 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خسرو سلجوقی عصر امروز در نشست با صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: هیچ نگرانی از بابت بیکاری با ورود به حوزه آی‌سی‌تی وجود ندارد به طوری که به ازای توسعه این بخش 2.6 درصد اشتغال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نگرانی‌ها در این زمینه اشتباه است و قطعا در حوزه آی‌سی‌تی در کنار جذب نیروی جدید هیچ نیرویی کنار گذاشته نمی‌شود بلکه دامنه وسیع اشتغال و رشد و بالندگی فراهم می‌آید، افزود: به ازای هر 10 درصد افزایش پهنای باند ما به یک جهش 1.4 تا 2.2 درصدی در اقتصاد دست پیدا می‌کنیم که این خود رقم اندکی محسوب نمی‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه با روی آوردن به فناوری‌های جدید به ویژه گرایش به فضای مجازی هزینه خدمات کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت ایمیل، پست و فضای وب 7 دلار هزینه تبادل یک کالا به کمتر از 7 سنت و حتی به رقم صفر کاهش پیدا می‌کند.

سلجوقی با بیان اینکه در کشورمان نیز هزینه خدمات در ایران در استفاده از سیستم رودروی بانک هزار تومان، ای‌تی‌ام 100 تومان و موبایل به کمتر از 15 تومان کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: روز به روز بر ظرفیت بهره‌گیری از این خدمات و توان استفاده از فضای مجازی افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: ما به راحتی در حوزه توسعه کارآفرین از طریق خوشه‌سازی می‌توانیم در مسیر توسعه قرار گیریم تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر رشد و تعالی را به سرعت بپیماییم.

نماینده سازمان ملل در ایران با انتقاد از توصیه برخی از محققان و پژوهش‌گران حوزه کشاورزی در تنوع کشت گلخانه‌ای یادآور شد: به هیچ‌وجه منطقی به نظر نمی‌رسد که در یک واحد گلخانه‌ای محصولات مختلفی کشت شود در حالی که به جای آن می‌توان در کاهش ریسک توان بیمه‌ای را افزایش داد.

سلجوقی با اشاره به اعتقادات و فرهنگ ایرانی در توجه به نظام خانواده تصریح کرد: در همین راستا می‌توانیم در منازل کارآفرینی از طریق آی‌سی‌تی را تقویت کنیم و در کنار آن به احیا و توانمندسازی فرهنگ و تمدن‌مان نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: 80 درصد دیتای دنیا در بخش داده‌های مکانی متمرکز شده است که ما متناسب با شرایط هر شهر و مکان جغرافیایی می‌توانیم این داده‌های مکانی را مورد استفاده قرار دهیم.

مدرس کارآفرینی ضرورت توجه به نهاده‌های سرمایه‌ای و بهره‌گیری از توان آنها را یادآور شد و افزود: ما در سطح کشور 187 مرکز رشد، 37 پارک علم و فناوری و پنج کریدور علم و فناوری داریم.

همچون آب و برق از پهنای باند بد استفاده می‌کنیم

سلجوقی عنوان کرد: ما همچنان به مانند آب، برق، گاز از پهنای باند نیز بد استفاده می‌کنیم و علیرغم اینکه چهار برابر گذشته پهنای باند افزایش یافته است همه از این وضعیت می‌نالیم هر چند که با توجه به افزایش 40 برابری تلفن هوشمند در کشور وضعیت‌مان نیز باید ارتقا یابد.

وی یادآور شد: فرهنگ استفاده از اینترنت را بلد نیستیم و از پهنای باند بهره کامل را نمی‌بریم و در کنار آن با یک خلا کارآفرینی در مراکز رشد و پارک‌ها روبه‌رو هستیم.

پژوهش‌گر برتر ایران گفت: از محل وجوه اداره شده تا 3 میلیارد تومان به کارآفرینان حوزه آی‌سی‌تی تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما مزیت خوبی را در تولید گیم و بازی داریم و در کنار آن در تولید نرم‌افزار صنعت نفت می‌توانیم سرمایه‌گذاری خوبی را انجام دهیم، تصریح کرد: از کل بازار رایانه‌ای دنیا سهم ایران تنها 8 میلیون دلار است که رقم ناچیزی به شمار می‌رود.

کارآفرین برتر کشور افزود:ما باید نوع بازی‌های رایانه‌ای را بر مبنای رسانه‌ها تعریف کرده و تولید کنیم.

سلجوقی به سرفصل مهم تولید محتوا و درآمدزایی از این محل اشاره کرد و گفت: جالب است یک زنی در یکی از کشورها تنها با سه ساعت غذا خوردن دلنشین در برابر دوربین‌ها 9 هزار دلار درآمد دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه سال 2015 سال بازاریابی محتوا بوده و 27 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نیز بر مبنای آی‌سی‌تی هستند، گفت: امروز سمت و سوی حرکت‌ها به سمت استفاده از تولید محتوا به شکل ویدیوئی است که می‌تواند اسباب تحول خوبی را فراهم بیاورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار