معاون فرماندار سروآباد مطرح کرد
معاون فرماندار سروآباد با اشاره به اینکه متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان نسبت به منطقه مهم هورامان بی‌اعتنا است گفت: علی‌رغم وجود پتانسیل‌های گردشگری فراوان در شهرستان سروآباد به ویژه در منطقه هورامان، متاسفانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان نسبت به ظرفیت‌های شهرستان بی‌تفاوت و عملکرد آن منفی است.
کد خبر: ۱۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 30 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، لقمان درخشانی امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی شهرستان سروآباد که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با انتقاد شدید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: این سازمان نسبت به شهرستان سروآباد بی‌توجه و بسیار سهل‌انگار است.

وی گفت: علی‌رغم وجود پتانسیل‌های گردشگری فراوان در شهرستان سروآباد به ویژه در منطقه هورامان، متاسفانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان نسبت به ظرفیت‌های شهرستان بی‌تفاوت و عملکرد آن منفی است.

معاون فرماندار سروآباد تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان سروآباد در یک ساختمان بسیار کوچک قرار دارد که تنها توسط یک نفر نیرو اداره می‌شود و هیچگونه امکانات و خدماتی در سطح شهرستان ارائه نمی‌کند، چرا که از اداره کل میراث فرهنگی استان حمایت نمی‌شود.

وی گفت: در صورتی که منطقه گردشگری هورامان در استان و شهرستان دیگری قرار داشت، بیشتر مورد حمایت مسئولان قرار می‌گرفت.

درخشانی افزود: منطقه هورامان با جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ثبت ملی شده و در آستانه ثبت جهانی قرار دارد ولی متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان نسبت به این منطقه مهم بی‌اعتنا است.

وی با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، گفت: مسئولان و ادارات عضو ستاد استقبال از مهمانان نوروزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی شایسته از مهمانان و گردشگران به این شهرستان را فراهم کنند.

معاون فرماندار سروآباد تاکید کرد: تمام تلاش و همت مسئولین شهرستانی بر ارائه خدمات نوروزی مطلوب و مناسب به شهروندان، مهمانان و گردشگران در ایام نوروز باشد.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستان گفت: شهرستان سروآباد به ویژه منطقه هورامان از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است و هر ساله شاهد ورود مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است و می‌طلبد که مسئولان شهرستانی امسال نیز همچون سال‌های قبل آمادگی لازم برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشته باشند تا شاهد افزایش مهمانان در آینده باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار