رئیس هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 16 بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 31 January 2016

رئیس هماهنگ‌کننده تیم اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 16 بیمار مرگ مغزی از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا،دکتر "مجید حمیدی" با اعلام این خبر افزود: از این بین 9 مورد رضایت‌گیری در استان و هفت مورد نیز خارج از استان اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: نحوه ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت کارت اهدای عضو از طریق سایت اهدا، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، جمعیت هلال احمر و معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می‌گیرد.

حمیدی با بیان اینکه بیماران مرگ مغزی پس از جلب رضایت خانوادگی مبنی بر اهدای عضوشان به تهران اعزام می‌شوند، تصریح کرد: با آغاز به‌کار واحد فرآوری در استان، پیوند کلیه و کبد نیز در همدان انجام می‌گیرد.

شناسایی 30 بیمار مرگ مغری در استان

وی از شناسایی 25 تا 30 بیمار مرگ مغزی در استان خبر داد و گفت: باورهایی همچون معجزه، وابستگی‌های عاطفی و خرید و فروش اعضای بیمار موجب ایجاد نگرش منفی در بین مردم شده است که فرهنگ‌سازی بیشتری را در این حوزه می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه با اهدای اعضای حیاتی یک بیمار مرگ مغزی حداقل یک نفر و حداکثر هشت نفر از مرگ نجات می‌یابند، ادامه داد: صدور کارت اهدای عضو، برگزاری همایش‌های اهدای عضو، رایزنی با صدا و سیما، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندان دولتی، شرکت در مراسم تدفین بیماران مرگ مغزی و اعلام اسامی این افراد در بین مردم از جمله اقدامات صورت گرفته تیم اهدای عضو استان همدان برای فرهنگ‌سازی در این حوزه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار