رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه اندازی 2 پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های کامیاران و سروآباد خبر داد و گفت: در این ایام، پایگاه فوریت‌های پزشکی هورامان راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 01 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، طیب قدیمی امروز در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر و پیروزی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفت خانه بهداشت در سنندج، بانه و دهگلان به مجموعه خانه‌های بهداشت اضافه می‌شود و دو مرکز بهداشتی درمانی روستایی نیز افتتاح می‌شود.

وی از راه اندازی 2 پایگاه فوریت های پزشکی در شهرستان های کامیاران و سروآباد خبر داد و گفت: در این ایام، پایگاه فوریت های پزشکی هورامان راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه هم اکنون بخش ای سی یو دهگلان فعال است تصریح کرد: بخش ای سی یو دیواندره نیز در چند روز دیگر به بهره برداری می‌رسد.

وی افتتاح ساختمان دیالیز در کامیاران را یکی دیگر از طرح های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: هزینه راه اندازی و احداث این پروژه‌ها با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است.

قدیمی افزایش نیروهای متخصص در شهرستان‌ها را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد و افزود: این نیروها به صورت تمام وقت در مراکز و پایگاه های سلامت، مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رشته‌های دستیار پزشکی در استان دو برابر شده است تصریح کرد: در این راستا فضای آموزشی در بیمارستان بعثت سنندج نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون پزشک متخصص قلب در شهرستان‌های کامیاران و سروآباد مستقر شده است.

وی افزود: افزایش بلوک زایمان، راه اندازی کلینیک ویژه، توسعه اورژانس و احداث واحد غربالگری سرطان در بیمارستان توحید سنندج از اقداماتی است که در راستای طرح تحول نظام سلامت در دست پیگیری است.

قدیمی از توسعه خدمات درمانی در شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: امید است با توسعه و تجهیز مراکز درمانی، شاهد مدیریت بهتر و ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب تر در بیمارستان‌ها باشیم.

وی استقرار پایگاه فوریت‌ها در جاده های استان و منطقه هزارکانیان را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: دستگاه موتورلانس به مجموعه خدمات مدیریت حوادث استان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به سفر وزیر بهداشت به کردستان تصریح کرد: در این راستا در پی توجه ویژه وزارت بهداشت دستگاه‌های ام ار ای و سی تی اسکن مورد نیاز تامین و خریداری شده است.

وی ارائه خدمات درمانی مطلوب و با کیفیت به مردم استان و ارتقا سطح سلامت جامعه را یکی از دغدغه‌های متولیان امور بهداشتی و درمانی دانست و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم نیازمند همراهی مردم استان هستیم.

قدیمی به کارگیری و پذیرش نیروی انسانی در مراکز درمانی و پزشکی استان را تنها منوط به برگزاری آزمون و گزینش در قالب قانون دانست.

وی همچنین اصلاح برخوردهای نامناسب با بیماران در بیمارستان‌ها را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی رسانه‌های جمعی دانست و گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان از طریق سامانه 1697 پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت تذکرات محرمانه به بیش از 30 پرستار و پزشک داده شده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار