معاون امور عمرانی استاندار ایلام با حضور در ایسنا بخشی از محرومیت‌های ایلام را ناشی از برداشت غلط از معنای بازسازی در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس دانست و ضمن اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر وامید در زمینه‌ی راه‌سازی ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌ها زمینه خروج بیشتر استان از بن‌بست را فراهم کند.
کد خبر: ۱۷۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 06 February 2016
معاون امور عمرانی استاندار ایلام با حضور در ایسنا بخشی از محرومیت‌های ایلام را ناشی از برداشت غلط از معنای بازسازی در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس دانست و ضمن اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر وامید در زمینه‌ی راه‌سازی ابراز امیدواری کرد این فعالیت‌ها زمینه خروج بیشتر استان از بن‌بست را فراهم کند.

آخرین وضعیت سدهای ایلام، مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده‌ی استان، گازرسانی، آب‌رسانی و مسائل شهری مانند ترافیک و قطع درختان پیاده‌روهای ایلام از دیگر محورهای گفت‌وگوی ایسنا با معاون عمرانی استاندار است.

 به گزارش تابناک ایلام؛"شاپور فولادی"اضهار کرد:استان‌هایی مانند ایلام در بحث زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف مانند صنعت نفت و گاز و کشاورزی و حمل‌ونقل و خدمات‌دهی از عقب‌ماندگی تاریخی رنج می‌برند.

ایلام و برداشت غلط از دوران بازسازی

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی متأسفانه با جنگ تحمیلی مواجه شدیم که ضربات زیادی به ایلام زد و نه‌تنها کارهای جدیدی صورت نگرفت بلکه زیرساخت‌های حداقلی نیز تخریب شد ودر دوران بازسازی همآن‌گونه که بایدوشاید مسئولان وقت به معنای واقعی از فرصت بازسازی استفاده نکردند و علتش هم برداشت غلط از نوع بازسازی است، چون تصور آن‌ها از بازسازی احداث چند واحد مسکونی در دهلران و مهران بود درحالی‌که بازسازی فرصتی برای جبران فرصت‌های ازدست‌رفته در مسیر توسعه‌نیافتگی زیرساخت هابود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: دردولت‌های گذشتهتلاش هایی برای توسعه زیرساخت هاصورت گرفته که در برخی دولت‌ها این تغییرات قوی و در برخی دولت‌ها ضعیف بوده است و نتیجه برنامه‌های دولت‌های گذشته ارثی است که اکنون به دست ما رسیده کهبا انتظارات به‌حق مردم و میانیگین شاخص های کشوریو استانهای برخوردار فاصله ی بسیار دارد.

ایلام، موردتوجه ویژه‌ی دولت تدبیر و امید

پولادی ادامه داد: در قوانین بودجه، برنامه‌ها و برش سالیانه خوشبختانه ظرفیت‌های مختلف ایجادشده اما متأسفانه دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند از آن‌ها استفاده کند. مثلاً به‌حکم ماده 180قانون برنامه پنجم دولت موظف است سالیانه 10 درصد از فاصله عقب‌ماندگی استان ها، شهرها و شهرستان‌های پایین‌تر از میانگین کشوری را کاهش دهد؛ یعنی اگر شهرستانی نسبت به میانگین کشوری در بخش‌های خدماتی، آب و فاضلاب حمل‌ونقل و مانند این‌ها پایین‌تر است سالیانه 10 درصد از منابع این ردیف اعتبار بگذارد که مخصوصاً در دولت گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفت. در دولت جدید در سال 92 و مخصوصاً 93 توجه ویژه‌ای شد و در شهرستان‌های مختلف این موضوع موردتوجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با سقوط حزب بعث در عراق و امکان تردد زائران ایرانی و عراقیشرایط استراتژیک برای ایلام و شهر مهران ایجاد شد، تصریح کرد: ایلام تنها دارای حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی است و از حمل‌ونقل ریلی محروم است. زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای هم آن‌گونه که باید فراهم نشده است اما در دو سال اخیر و خصوصاً پس از اربعین سال 92 نگاه مسئولان کشوری هم در حوزه قانونگذاری و هم مدیران ارشد اجرایی کشور بیشتر به استان و رفع محرومیت های زیرساختی آن معطوف شده است.

راه‌های ایلام و تلاش برای خروج استان از بن‌بست

معاون استاندار ایلام ادامه داد: بعد از شرایط برجام، توجه مسئولان به ایلام بیشتر خواهد شد و پیگیری‌ها از طرف مدیریت ارشد استان ادامه دارد. در بخش حمل‌ونقل با توجه به شرایطی که اربعین برای ایلام به ارمغان آورد و اینکه سالیانه 2 میلیون تن کالا به عراق صادرمی‌شود و ازنظر گمرکی حجم صادرات گمرک مهران در رتبه‌ی ششم قرار دارد که قابلیت بزرگی است و ازنظر تردد نیروی انسانی توریست، در اربعین بیش از 70 درصد مشتاقان عتبات از ایلام گذشتند و قطعاً در سال 94 این تعداد بیش از 2.5 میلیون نفر بودند که توجیه اقتصادی ایجاد کرده و اقدامات و پیگیری‌های مسئولان استانی را با توجه بیشتر مسئولان کشوری ثمربخش کرده است.

پولادی ادامه داد: اعتبارات راه سازی مسیر کرمانشاه – حمیل - مهران – اندیمشکدر سال 93 سه برابر شد و در سال 94 نیز45 میلیارد تومان به آن اختصاص یافت و جلسات مختلفی با وزیر راه و شهرسازی برگزار و معاونان این وزارت‌خانه هم از استان بازدید کردند.

وی در خصوص آزاد راه کرمانشاه به مهران نیز گفت: 50 کیلومتراین آزادراه از کرمانشاه به حمیلدر حال ساخت است و خوشبختانه ضمن تفاهم باسرمایه‌گذار مقام عالی وزارت نیز قولو دستور مساعدت صادر نموده و با معاونت برنامه‌ریزی راه و شهرسازی هم ملاقات‌هایی صورت گرفته و در پنج‌شنبه این هفته با حضور معاون اقتصادی وزیر راه و شهرسازی این کار وارد فاز اجرایی خواهد شد و از آن‌طرف مجوز اجرای باند دوم حمیل تا مهران با اولویت ایلام به مهرانپیمان‌سپاری شده که اعتبار این پروژه هم ظرف 5 سالتا سقف 250 میلیارد تومانابلاغ شد که امیدواریم هر چه زودتر وارد مرحله اجرایی شود.

معاون استاندار ایلام گفت: در بحث مهران – دهلران – اندیمشک تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل وزیربناهای کشور و وزارت نفت و استانداری ایلام منعقد شد که بنا شده 25 درصد هزینه چهاربانده کردن این مسیر را وزارت نفت تقبل کند و 75 درصد مابقی توسط راه و شهرسازی ظرف 4 سال از 95 تا 98 تأمین اعتبار گردد.

پولادی ادامه داد: مطالعات این طرح انجام و اسناد آن فراهم و قبل از سال قطعاتی از این محور به پیمان گذاشته می‌شود و در محور دهلران – اندیمشک تعریض ابنیه فنی انجام شده و بهسازی انجامخواهد شد.

آخرین وضعیت کمک‌های دولت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های ایلام

وی در بحث عمران شهری در استان گفت: تا سال 1392، 230 روستای استان دارای دهیاری بود که هم‌اکنون به 260 دهیاری رسیده و در این مدت برای اولین بار 76 وسیله نقلیه شامل 4 دستگاه آتش‌نشان و 6 دستگاه مینی لودر و مابقی نیسان کمپرسی در اختیار دهیاری‌ها قرارگرفته که با این ماشین‌آلات 100 درصد دهیاری‌ها حداقل دارای یک وسیله نقلیه هستند که این امکان با اختصاص 4 میلیارد تومان از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های کشور در روستاها فراهم شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دو یا سه وسیله نقلیه بین شهرداری‌های استان توزیع شد که با 25 درصد سهم آورده‌ی شهرداری‌ها این کار انجام گرفت و هر چه وسیله ازنظر خدمات شهری مهم باشد سهم آورده‌ی شهرداری‌ها بیشتر خواهد بود و درمجموع نوسازی ناوگان شهری در شهرداری‌ها انجام‌شده و برای فاز دوم این کار هم وارد مناقصه خواهیم شد.

پولادی ادامه داد: در بحث دهیاری‌ها کلیه حقوق جاری و بودجه عمرانی روستاها پرداخت شده است درحالی‌که با آغاز دولت دهیاران از ما طلب کار بودند که این بدهی‌ها پرداخت شده و هم‌اکنون در موضوع جاری دهیاری هیچطلبی از دولت وجود ندارد.

وی گفت: سال گذشته معادل 6 میلیارد تومان یعنی 6 هزار تن قیر یارانه‌ای که بالاترین سرانه کشوری آن به ایلام تعلق گرفت در بین شهرداری‌های استان برای آسفالت معابر عمومی توزیع شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: تا قبل از اربعین سه میلیارد تومان اعتبار از طریق همیاری شهرداری‌های کل کشور به شهرداری مهران اختصاص یافت و زیرساخت‌های اربعین اعم از تجهیز و تکمیل پارکینگ، سوله مدیریت بحران، احیاء و بازسازی پارک شهر مهران و احداث 60 چشمه سرویس بهداشتی تأمین اعتبار شدند و مازاد بر سهم متعارف 8 میلیارد و 500 میلیون ریال به شهرداری صالح آباد و 10 میلیارد ریال نیزبه شهرداری ایلام کمک صورت گرفته است.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در مرداد 1393

وی با اشاره به زلزله‌ی مورموری در مرداد 1393 گفت: بعدازاین حادثه طبیعی سریع‌ترین تصمیم در دولت تدبیر و امید گرفته شد به این معنا که در کمتر از 48 ساعت مصوبه دولت اخذ و عملیاتی شد و هم‌اکنون خوشبختانه بیش از 90 درصد بازسازی‌های مورموری آبدانان، دهلران و دره‌شهر در دو مرحله اعتبار زیرساختی دریافت کردند که این اعتبار در سال گذشته 18 میلیارد تومان و امسال نیز 39 میلیارد تومان بوده که تا کنون 50 درصد واریز شده است.

پولادی تصریح کرد: در مناطق زلزله‌زده کار خوبی که انجام شد این بود که تمام خانوارهایی که به دلیل زلزله مسکن خود را از دست دادند از پرداخت هزینه‌ی صدور پروانه شهرداری معاف شدند و به هر واحد مسکونی 2 میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض شد و در مناطق شهری نیز یک‌سوم هزینه‌ی پروانه‌ی ساخت توسط مردم و بقیه هم توسط بنیاد مسکن و نظام‌مهندسی پرداخت شد که در نوع خود کمک بزرگی بود که این اقدامات در مناطق روستایی به صورت رایگان انجام شد.

ایلام پس از سیل بی‌سابقه‌ی آذرماه

معاون امور عمرانی استاندار ایلام درباره‌ی سیل بی‌سابقه آذرماه امسال در ایلام گفت: خوشبختانه در همان لحظه‌‎ی اول شاهد حضور مدیران کشوری در دولت و مجلس مانند رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان بنیاد مسکن، نماینده‌ی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر بودیم و 250 میلیارد تومان اعتبار منظور شد که 50 میلیارد تومان آن شامل اعتبارات عمرانی مناطق سیل‌زده برای حمل نخاله و کمک‌های بلاعوض و اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت تخصیص یافت.

پولادی ادامه داد: هفته گذشته در دیدار استاندار ایلام با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقرر شده 50 درصد اعتبار منظور شده به استان اختصاص یابد و خسارت‌دیدگان تا قبل از سال مالی از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند که امیدواریم با شرایط ایجادشده پس از برجام این کمک‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

ایلام، از سامانه‌ی گرمسیری تا تأمین آب شرب

وی در مورد طرح های حوزه ی در استان از جمله سامانه گرمسیری گفت: منابع این پروژه‌ی اساسی و تأثیرگذار که با تأکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری‌های وزارت نیرو، جهاد کشاورزی تأمین‌شده و کار در حال انجام است و هیچ‌گونه بدهی به پیمانکاران در این پروژه‌ها وجود ندارد.

پولادی با رضایت‌بخش توصیف کردن روند اجرایی سدهای «گلال»، «چالاب» و «چنگوله» گفت: ساختار سد «میمه» تکمیل شده است.

سیمره

وی درباره‌ی سد سیمره گفت: این سد از نظر اجرایی بسیار قوی است و ماهیت اصلی‌اش تأمین انرژی است و صد در صد عملیات ساخت آن به اتمام رسیدهو مکانیکال آن تمام و تجهیزات آن نصب شده است، هرچند یکی از مشکلاتتملک اراضی در حوزه دریاچه‌ی سد است که حل خواهد شد.

چناره

معاون امور عمرانی استاندار ایلام درباره‌ی آخرین وضعیت سد «چناره» در حوزه شهرستان چرداول گفت: فراخوان سرمایه‌گذاری این سد توسط امور آب استان انجام‌شده و سه شرکت معتبر در این زمینه وارد بحث شده‌اند و جناب آقای چیت‌چیان- وزیر نیرو در دیدار مهندس مروارید- استاندار ایلام دستور تخصیص آب آن را صادر کرده است.

وی تأمین آب شرب «سرابله» و روستاهای تابع، «کارزان» و حتی شهر ایلام را از نتایج بهره‌برداری از این سد اعلام کرد و گفت: با این طرح 12 هزار هکتار از اراضی پایین‌دست سد مشروب خواهد شد و در رونق کشاورزی و سرمایه‌گذاری و درنتیجه اشتغال‌زایی منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

کنگیر

پولادی درباره‌ی سد کنگیر هم گفت: عملیات این سد پس از بیست سال به اتمام رسیدکه2 هزار هکتار از اراضی زرنه را مشروب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی دو سال اخیر این سد با 18 سالقبل ازآن برابری می‌کند و خوشبختانه مشکلی در تأمین اعتبار آن وجود ندارد و کار انتقال شبکه به سد در حال انجام است و امیدواریم امسال با افتتاح فاز اول آن اراضی پایین‌دست آن مشروب شوند.

تصفیه‌خانه‌ی ایوان؛ مدل موفق کشوری

پولادی در تشریح وضعیت عمران شهری، با اشاره به تصفیه‌خانه ایوان گفت: این پروژه با فعالیت سرمایه‌گذار بومی و بر اساس طرحBOTاحداث‌شده و اولین مدل استانی و از معدودترین طرح‌های کشوری است که پیشرفت فیزیکی آن نسبت به برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون ایوان از نظر آب شرب هیچ مشکلی ندارد و در تیرماه امسال آب چشمه‌های «سیاهگل» وارد شبکه شد و مردم از این نعمت برخوردار هستند.

مجتمع‌های آب‌رسانی در کانون توجه دولت

معاون امور عمرانی استانداری ایلام درباره‌ی وضعیت آب روستایی استان گفت: در چند شهرستان مانند ایوان، چرداول و ایلام مشکل حاد بود و در بقیه‌ی شهرستان‌ها هم مشکل کم‌وبیش وجود داشت که در چرداول با دو مجتمع آب‌رسانی «بیجنوند» و «شله‌کش» بخشی از این مشکلات رفع شد و مجتمع آب هلیلان و شهر توحید نیز به بهره‌برداری رسید و مجتمع آب‌رسانی «ثارالله» که از محل اعتبارات زلزله و مناطق محروم تأمین اعتبار شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پولادی با اشاره به مشکلات روستاهای بخش «چوار» گفت: به دلیل نبودن آب در منطقه در صدد تأمین آب این روستاها از سیاهگل ایوان و کنگیر هستیم که مطالعات آن در حال انجام است.

نرخ بهره‌‌مندی از گاز در ایلام، بالاتر از میانگین کشوری

وی درباره‌ی آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف گفت: هم‌اکنون به‌جز شهرهای توحید، میمه و پهله تمام مناطق شهری از نعمت گاز بهره‌مند هستند و هم‌اکنون نرخ بهره‌وری در مناطق شهری و روستایی از مناطق کشوری بالاتر است و تا پایان سال 1395، 100 در 100 مناطق شهری و بیش از 70 درصد مناطق روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

عمران شهر ایلام سرعت می‌گیرد

وی درباره‌ی عمران شهری، از اختصاص 10 میلیارد تومان به شهرداری ایلام خبر داد و ابراز امیدواری کرد این اعتبار بتواند کارهای حوزه عمران شهری را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

پاسخ به منتقدان قطع درختان پیاده‌روهای ایلام

پولادی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص قطع درختان پیاده‌روهای ایلام برای تعریض خیابان‌ها گفت: آرزوی 20 ساله‌‎ی مردم تعریض خیابان آیت‌الله حیدری بود و چون این کار مستلزم جابجایی درختان بود تاکنون کسی به آن تن نمی‌داد چون انتقاد از این کار قابل پیش‌بینی بود اما مدیریت جدید با جسارت اقدام به این موضوع کرد.

وی با بیان اینکه مجریان این کار هم از قطعدرختان راضی نیستند، اما چاره‌ای جز این وجود نداشت و بالاخره در آینده این کار باید انجام می‌شد، ادامه داد: بر اساس آمار هم‌اکنون به ازای هر سه نفر یک وسیله نقلیه وجود دارد، آیا با این روند 20 سال آینده هم نباید این کار انجام می‌شد؟

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در کنار این جابجایی نهال‌کاری نیز مدنظر است و در مجموع تعریض خیابان، گسترش صنعت و نهال‌کاری باید متوازن باهم رشد کنند تا توسعه‌ی پایدار محقق شود.

مثلث ترافیک‌زای ایلام

پولادی ادامه داد: باید به‌عنوان شهروند بپذیریم که شهرنشینی یعنی زندگی با ترافیک و این موضوع به‌طور کامل حل‌شدنی نیست اما طرح‌هایی در شورای ترافیک هم ارائه می‌شود که عملیاتی کردن آن‌ها به‌طور کامل مستلزم همکاری و صبر و حوصله‌ی مردم است و باید بپذیریم که وقتی رانندگی می‌کنیم باید چند دقیقه هم پشت چراغ‌قرمز بمانیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن دو طرفه شدن خیابان آیت‌الله حیدری تا میدان 22 بهمن و بالعکس گفت: یکی از عوامل ترافیک‌زا در مثلث 22 بهمن، سعدی و سه‌راه انتقال خون را تمرکز مراکز خدماتی، رفاهی، پزشکی و تجاری است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: باید این مراکز در سطح شهر پخش شوند و دستورالعمل ممنوعیت استقرار مطب پزشکان عمومی در این مثلث جغرافیایی ابلاغ شده است و پزشکان عزیز می‌توانند با استقرار در نقاط دیگر شهر از همه‌‎ی جهات به همشهریان خدمت بیشتر، بهتر و با کیفیت‌تری انجام دهند که البته این موضوع مستلزم افتتاح داروخانه‌های جدید در این مناطق است که امیدواریم با همکاری پزشکان و دیگر صنوف و همکاری مردم عملیاتی شود.

معاون امور عمرانی استاندار گسترش فروشگاه‌های مجازی، ایجاد خط ویژه و گسترش حمل‌ونقل عمومی و ایجاد زیرساخت را از دیگر راه‌های کاهش ترافیک دانست.

پولادی توسعه فضای سبز، ایجاد چند پارک محلی و ایجاد پارک نواری در بلوار پژوهش از جمله برنامه‌های گسترش فضای سبز نام برد و گفت: پارک 50 هکتاری در حوالی چغاسبز با امکاناتی مانند جاده سلامتی و ست ورزشی با همکاری راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها، آب، برق، آب و فاضلاب و فاز ایجاد خواهد شد و فاز اول آن قبل از سال افتتاح خواهد شد.

وی در مورد ضرورت کاشت گونه‌های بومی درختان در خیابان‌های شهرهای ایلام گفت: در این زمینه با مدیرکل منابع طبیعی و دیگر کارشناسان بارها رایزنی شده و همگی معتقد به این موضوع و عدم کاشت سوزنی‌برگ‌ها هستند که امیدواریم محقق شود.

ضرورت اصلاح رویه‌ی منابع طبیعی در برابر صنایعی که درختان را قطع می‌کنند

معاون امور عمرانی استاندار در پاسخ به این سؤال که چرا در برابر پتروشیمی ایلام که موجب قطع درختان بسیاری در منطقه شده است، واکنش خاصی از طرف مدیریت عالی استان شاهد نیستیم؟ گفت: در برخی شرایط لاجرم باید درختانی را قطع کرد اما رویه‌ی اشتباه منابع طبیعی در قبال دستگاه‌هایی که درختان را قطع می‌کند اگر صرفاً پرداخت جریمه به خزانه باشد درست نیست و منابع طبیعی باید در قبال قطع درختان از شرکت قطع کننده‌ی درخت بخواهد نهال بکارند که اگر چنین کاری انجام‌نشده، منابع طبیعی باید پاسخگو باشد.

آخرین وضعیت ریسیدگی به متخلفان مسکن مهر آبدانان

پولادی درباره‌ی برخورد قانونی با سازندگان مسکن مهر آبدانان که در جریان زلزله‌ی مورموری تخلفات آن مشخص شد، تصریح کرد: برای برخورد با متخلفان با مقام قضائی مکاتبه صورت گرفتهکه امیدواریم هر چه زودتر رسیدگی کند.

آیا سازندگان مسیل‌های غیراستاندارد ایلام بازخواست می‌شوند؟

وی در پاسخ این سؤال که آیا سازندگان مسیل‌هایی که امسال در جریان سیل عیب آن‌ها مشخص شد، بازخواست می‌شوند یا نه؟ گفت: به عقیده‌ی من در آن زمان چاره‌ای جز سرپوشیده ساختن مسیل‌ها وجود نداشته است، چون هم محل تردد مردم بوده‌اند و هم آب جاری در آن‌ها فاضلاب بوده و سرباز بودن آن‌ها موجب مشکلات بهداشتی شده بود، یعنی در صورت روباز بودن امکان سکونت مردم در اطراف مسیل‌ها وجود نداشته است، بنابراین هر کسی از ما در آن زمان مجری بود چاره‌ای جز این کار برایش وجود نداشت.

طرح جابجایی مناطق درخطر سیل ایلام به کجا انجامید؟

معاون استاندار ایلام درباره‌ی جابجایی مناطق حاشیه‌ای شهر که در سیل اخیر زیر آب رفتند، گفت: بعد از پیشنهاد مهندس تابش - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکان‌یابی این طرح در محدوده‌ی هتل زاگرس و گلزار شهدا انجام‌شده که حدود 40 هکتار است که 60 درصد آن توسط راه و شهرسازی و 40 درصد آن توسط منابع طبیعی فراهم شده و انجام آن مشروط به همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه به متقاضیان خسارت دیدهزمین و وام مسکن تعلق خواهد گرفت، گفت: دولت هم تمام تلاش خود را برای ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه به کار خواهد گرفت تا مردم با خیال راحت و به‌دوراز مسیل‌ها، در آرامش زندگی کنند./م


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار