کد خبر: ۱۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 01 March 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در نامه‌ای به وزیر کشور که به امضای تعدادی از دبیران احزاب سیاسی استان کردستان رسیده و نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، آمده است؛

جناب آقای رحمانی‌فضلی وزیر محترم کشور

سلام علیکم

احتراما با حمد و سپاس خداوند منان و تشکر خالصانه از زحمات بدون شائبه نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، هیئت‌های اجرایی و نظارتی که زمینه برگزاری یک انتخابات سالم، پرشوق و به‌یاد ماندنی با رهنمودهای مقام معظم رهبری را فراهم نمودند.

تشکر می‌کنیم از مردم فهیم، باشعور و فرهنگی استان کردستان که مانند گذشته به فرمایشات رهبری معظم و معزز لبیک گفته و با حضور گسترده خود در انتخابات هفتم اسفندماه افتخار آفریدند و انصافا جام اخلاق را برنده شدند.

جناب آقای رحمانی فضلی، این همه شکوه، شادابی و حضور بانشاط و پرانگیزه مردم کردستان با عملکرد ناپخته و مبتدی رئیس هیئت اجرایی استان، باعث نوعی یأس و تشکیک در انتخابات شد.

موضوع از این قرار است که روز شنبه 8 اسفندماه ساعت 21 و 30 دقیقه شب معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس هیئت اجرایی در بخش خبری سیمای کردستان حضور پیدا کرده و نتیجه انتخابات خبرگان رهبری را به سمع و نظر مردم کردم کردستان رساند. البته قبل از گزارش وی، در فضاهای مجازی و غیررسمی نتیجه غیر از آن بود که وی اعلام داشت. علی‌ایحال مردم با شک و تردید این نتیجه را قبول کردند.

روز یکشنبه نهم اسفندماه سایت رسمی استانداری کردستان گزارش رئیس ستاد انتخابات را تکذیب نمود و اعلام داشت که هنوز نتیجه شمارش خبرگان به سرانجام نرسیده است. نهایتا ساعت 15 عصر همان روز شبکه خبر در اطلاعیه شماره 77 نتیجه انتخابات خبرگان کردستان و البرز را با هم اعلام کرد و در این گزارش منتخبین استان عزیزانی بودند که از قبل در فضاهای مجازی و غیررسمی اعلام شده بود و با گزارش رئیس ستاد انتخابات استان مغایرت داشت.

بعد از گذشت حداقل 24 ساعت از این قصور هیئت اجرایی استان کردستان، حسرت از اینکه استاندار محترم و یا رئیس هیئت اجرایی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن روشن‌ نمودن شرح ماوقع، اطلاع‌رسانی نمایند. لذا موجب خدشه‌دار شدن و جریحه‌دار نمودن احساسات و عواطف و شعور مردم با فرهنگ کردستان گردیدند.

ضمن محکوم کردن این عملکرد مسئولان استان کردستان، از جنابعالی درخواست می‌شود:

1. رسما از مردم کردستان به علت ناهماهنگی‌های به‌عمل آمده عذرخواهی نمایید. بگذارید تا در فرهنگ ما هم عذرخواهی رایج گردد.

2. با کسانی که در این امر مهم قصور نموده‌اند برخورد قانونی گردد و سریعا معاون سیاسی امنیتی استان عزل گردد تا بلکه مرهمی باشد بر زخم وارد شده احساسات و عواطف مردم کردستان.

جلیل مهدی عراقی دبیر حزب موتلفه اسلامی کردستان

عباس حسین‌پناهی دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان

محرم وزیری دبیر حزب توسعه و عدالت کردستان

خالد حسینی دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کردستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار