مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان گفت: بخش خصوصی برای راه اندازی مرکز اطلاعات در این استان وارد عمل می شود.
کد خبر: ۱۹۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 02 March 2016
وحید فرخی در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو نظام نامه ای که استاندار با وزیر ارتباطات امضا کرده است، وظایف تبدیل این استان به قطب برق، آی تی و الکترونیک به سه حوزه واگذار شد.
وی یادآورشد: حوزه آی تی این مصوبه به اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات واگذار شده است.
فرخی اظهار کرد: سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی در زمینه تحقق برنامه پیش بینی شده در سند اجرای مصوبه تبدیل زنجان به قطب برق، آی تی الکترونیک نقش اساسی خواهند داشت.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان گفت: نخستین پروژه ای که بنا بود برای تحقق این مصوبه اجرا شود، مربوط به دیتا سنتر یا مرکز اطلاعات مادر این است به شمار می آید که توسط بخش خصوصی اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: امید می رود این پروژه در سال 95 به اتمام برسد.
فرخی ادامه داد: بسیاری از استان ها و سازمان ها هم اکنون دیتا سنتر ندارند، در حالی که زنجان دارای چنین مرکزی می شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان وجود این مرکز اطلاعات را برای اصلاح شبکه اینترنت، سرعت بخشی به اینترنت و افزایش پهنای باند تاثیر بسزایی دارد.
وی به دیگر پروژه های در دست اجرای این اداره کل برای تحقق مصوبه تبدیل به قطب برق، الکترونیک و آی تی شدن زنجان اشاره کرد و برنامه آموزش هشت هزار نیروی انسانی را از جمله آنها برشمرد.
فرخی افزود: این دوره های آموزشی کوتاه مدت توسط پارک های علم و فناوری برای فارغ التحصیلان در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر برگزار می شود.
در سفر رئیس جمهوری به استان زنجان مهر سال 93، طرحی با عنوان تبدیل شدن زنجان به قطب برق، آی تی و الکترونیک کشور مصوب شد و پس از آن مسئولان استانی برای اجرای آن دست به کار شدند و نقشه جامع اجرای آن تدوین و زمینی به عنوان شهرک صنعتی آی تی به مساحت 170 هکتار در نظر گرفته شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار