رئیس اتحادیه صنایع دستی استان فارس گفت: در ایام نوروز 95 نمایشگاه دائمی صنایع دستی به صورت 24 ساعته در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۱۹۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 02 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سلمان گورنگی، بیان کرد: علاوه بر این در ایام نوروز بازارچه صنایع دستی در آرامگاه سعدی،
مجموعه زندیه و نمایشگاه فرش و صنایع دستی نیز در هتل زندیه و همچنین بازارچه دائمی تخصصی صنایع دستی در سرای مشیر شیراز راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی فارس، علاوه بر شیراز از این گونه نمایشگاه ها در برخی از شهرستان های این استان نیز برگزار می کند.
گورنگی ادامه داد: مشابه این نمایشگاه در تیمچه صرافیان در شهرستان آباده و یک نمایشگاه دائمی تخصصی صنایع دستی نیز در شهرستان استهبان دایر شده که پذیرای گردشگران است.
وی گفت: نمایشگاه های صنایع دستی با هدف معرفی، توسعه، رونق و فروش و بازاریابی هنرهای سنتی برگزار می شود.
گورنگی با بیان اینکه صنایع دستی فارس همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، اظهارداشت:در آستانه نوروز، هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور از روز هفدهم تا بیست و یکم اسفندماه جاری در ارگ کریم خانی شیراز برپا می شود .
او ادامه داد: در این نمایشگاه 150 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی از سراسر کشور حضور دارند که از این تعداد 50 هنرمند متعلق به شیراز هستند و 40 هنرمند به سایر شهرستان های استان فارس تعلق دارند.
گورنگی عنوان داشت: در هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان فارس، محصولات و دست ساخته های هنرمندان صنایع دستی کشور به نمایش گذاشته می شود.
پیشتر، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس اعلام کرد: فارس یکی از قطب های تولید صنایع دستی در کشور است زیرا از 250 رشته صنایع دستی موجود در کشور 120 رشته در این استان وجود دارد که از این تعداد 85 رشته صنایع دستی در فارس فعال است.
به گفته زهرا الحمدی، رشته های خاتم سازی، قلمزنی، کاشی هفت رنگ، خوشنویسی، نگارگری، تذهیب، نقاشی قهوه خانه ای، طراحی سنتی، گره چینی، گچبری، آیینه کاری، میناسازی، حجاری، جواهرسازی، چرم دوزی و نقاشی روی چرم، از جمله رشته های فعال صنایع دستی در فارس است.
بنا به اظهار وی : مرمت نسخ خطی، جلد سازی و صحافی سنتی، مرمت آثارهنری، رفوگری، مرمت بناهای تاریخی، کتاب آرایی، قلمکار سازی، حصیربافی و معرق، سوزندوزی، رودوزی سنتی، شیشه گری، نقاشی روی شیشه، تراشکاری روی شیشه، کاشی سازی و نازک کاری چوب از دیگر رشته های فعال صنایع دستی در استان فارس به شمار می آید.
برخی از تولیدات صنایع دستی استان فارس از شهرت بین المللی برخوردار و دارای شناسه جهانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار