دیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:
مراد روشنی روشنی دردیدار کارکنان بنیاد شهید لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت هفته بزرگداشت شهدا گفت:وصیت‌نامه شهدا میثاق‌‎نامه‌ای با همه مردم است لذا ضرورت دارد این وصیت‌نامه‌ها به دانش‎آموزان، دانشجویان معرفی شود و در جلسات و همایش‌ها وصیت‌نامه شهدا قرائت شود
کد خبر: ۱۹۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 09 March 2016

به گزارش تابناک لرستان، مراد روشنی روشنی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان دردیدار کارکنان بنیاد شهید لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با گرامیداشت هفته بزرگداشت شهدا گفت:وصیت‌نامه شهدا میثاق‌نامه‌ای با همه مردم است لذا ضرورت دارد این وصیت‌نامه‌ها به دانشآموزان، دانشجویان معرفی شود و در جلسات و همایش‌ها وصیت‌نامه شهدا قرائت شود.

وی ، افزود: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی خود در رابطه با ایثار و شهادت تاکیدات فراوانی داشته‌اند و بر لزوم نهادینه‌سازی تفکر جهادی و پاسداشت منزلت شهدا و ایثارگران تاکید داشته‌اند.

روشنی ادامه داد: طی سال‌جاری 9530 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران داشته است که در این دیدارها مسئولان استانی ازجمله نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و استاندار لرستان نیز حضور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه گلزارهای شهدا معرف یادمان شهداست لذا در این راستا ساماندهی قبور مطهر شهدا و گلزارهای شهدا در دستور کار بنیاد قرار گرفت که تاکنون 75 درصد این گلزارهای شهدا در استان ساماندهی شده است.

روشنی با بیان اینکه تلاش ما براین است که در اسرع‌وقت 25 درصد باقیمانده این گلزارهای شهدا نیز ساماندهی شود، بیان کرد: اولویت دیگر کاری ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان جمع‌آوری تاریخ شفاهی زندگی شهداست که در این راستا از خاطرات والدین شهدا استفاده شده است.

وی عنوان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در سال‌جاری درخشش خوبی در مسابقات و برنامه‌های قرآنی داشته‌اند به‌نحوی که 3061امسال در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری در مسابقات قرآن شرکت داشته‌اند.

روشنی یادآورشد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآنی در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این راستا اقداماتی انجام گرفته و در حال حاضر حافظان کل قرآن، 10، 20 و 15 جزء قرآن در بنیاد شهید استان پرورش یافته‌اند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، اشاره کرد: امسال سه کتاب در حوزه ایثار و شهادت در بنیاد شهید استان تالیف شده است و علاوه براین از اصحاب قلم و هنرمندان و نویسندگان نیز خواسته شده است در حوزه سیره عملی شهدا ورود پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران لرستان با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا یک سند ماندگار، گویا و مکتوب از شهداست که با خون شهدا تایید شده است و در حساس‌ترین لحظه زندگی آنان به رشته تحریر درآمده است، گفت: وصیت‌نامه شهدا میثاق‌نامه‌ای با همه مردم است لذا ضرورت دارد این وصیت‌نامه‌ها به دانشآموزان، دانشجویان معرفی شود و در جلسات و همایش‌ها وصیت‌نامه شهدا قرائت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار