رئیس راه و شهرسازی سروآباد در گفت‌وگو با تابناک:
رئیس راه و شهرسازی سروآباد با اشاره به درخواست‌های مکرر برای بازگشایی مسیر «تته» با اشاره به اینکه انجام کار در شرایط عادی 5 روز زمان نیاز دارد گفت: برفروبی مسیر از ساعت 9صبح امروز آغاز شده ولی با لحاظ پیش‌بینی هواشناسی و آغاز بارندگی ادامه این کار نهایتاً تا ظهر فردا امکان‌پذیر است و با آغاز بارش ادامه کار ممکن نیست.
کد خبر: ۱۹۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 13 March 2016

محمد درگاهی در گفت‌وگو با تابناک کردستان با اشاره به مشکلات بازگشایی و برفروبی مسیر ارتباطی گردنه «تته» اظهار کرد: وضعیت این مسیر ارتباطی به مشکلی برای ادارات راه و شهرسازی دو شهرستان سروآباد و پاوه تبدیل شده است.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در این مسیر در طول فصل زمستان گفت: وضعیت منطقه هم به گونه‌ای نیست که در فصل بحران، هم بتوانیم وضعیت مسیر «ژالانه» و هم گردنه «تته» را مدیریت کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سروآباد به حضور افراد غیربومی در منطقه و تردد آنها از مسیر ارتباطی بین شهرستان‌های سروآباد و پاوه در گردنه «تته» اشاره و تصریح کرد: از آنجا که در این مسیر هر لحظه احتمال بروز حادثه وجود دارد اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی روی دهد تمام مجموعه مرتبط با حوزه راه‌ها زیر سؤال خواهند رفت.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی کردستان مبنی بر آغاز بارندگی از ظهر روز دوشنبه در استان کردستان گفت: در صورت بارش برف در روزهای آینده قادر نیستیم هم به برفروبی سایر مسیرهای شهرستان سروآباد اقدام کرده و هم به برفروبی گردنه «تته» ادامه دهیم ولی با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان کار برفروبی در این مسیر امروز آغاز شد.

درگاهی با اشاره به اینکه از ماشین‌آلات در نظر گرفته شده برای برفروبی مسیر «هورامان» برای بازگشایی «تته» استفاده می‌شود افزود: در این مسیر از 4 دستگاه ماشین آلات استفاده می‌کنیم که یکی از دستگاه‌ها متأسفانه دچار نقص فنی شده و از ساعت 9 صبح امروز یک دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر کار برفروبی مسیر گردنه «تته» را آغاز کرده‌اند و این دو دستگاه تا زمان آغاز بارندگی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: با این وجود مطمئن هستیم با بارندگی که قرار است از اواخر وقت فردا آغاز شود تمام مسیر دوباره به وضعیت سابق برمی‌گردد چرا که این امر، سال‌های گذشته بارها اتفاق افتاده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه قرار بر این بوده که اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه هم در انجام کار همکاری کند گفت: در شرایط عادی و نبود بارندگی برفروبی این مسیر حداقل 5 روز طول خواهد کشید.

وی گفت: در صورت وقوع بارندگی ادامه کار برفروبی مسیر «تته» نهایتاً تا ظهر فردا امکان‌پذیر است و با آغاز بارندگی ادامه کار ممکن نیست.

درگاهی در پاسخ به این سوال که با وضعیت موجود چه زمانی امکان دارد مسیر گردنه «تته» بازگشایی شود و آیا این کار به بعد دهه اول سال 95 موکول می‌شود افزود: طبق پیش بینی‌های اولیه در هفته نخست سال جدید هم بارندگی خواهیم داشت و با توجه به ارتفاع بالای برف و کولاک‌گیر بودن مسیر نمی‌توان زمان دقیقی برای بازگشایی این مسیر اعلام کرد.

تصاویر آغاز عملیات برفروبی مسیر گردنه «تته»

بازگشایی مسیر «تته» در صورت بارش، از فردا متوقف می‌شودبازگشایی مسیر «تته» در صورت بارش، از فردا متوقف می‌شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار