رئیس اداره ارشاد بهشهر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: امسال 2100 جلد کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان بهشهر توزیع شد.
کد خبر: ۱۹۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسعود فلاح اظهار کرد: امسال 2100 جلد کتاب با هدف ترویج فرهنگ‌ کتاب و کتابخوانی میان مدارس، کتابخانه‌های عمومی، مساجد و حوزه‌های علمیه شهرستان بهشهر توزیع شد که با موضوعات دینی، ادبی، اجتماعی و کودک بود.

وی افزود: از این میان بیش از هزار جلد کتاب به مدارس شهری و روستایی شهرستان اهدا شده تا دانش‌آموزان از سطح‌های پایین تحصیلی و از ابتدا به خواندن کتاب‌های غیردرسی در کنار درس‌های خود بپردازند تا به مرور مدت زمان مطالعه در جامعه افزایش پیدا کند.

فلاح گفت: در سال 94 چندین نمایشگاه بزرگ کتاب در سطح شهرستان برگزار و با استقبال بسیاری از مردم مواجه شد که در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی این روند در سال‌های آینده ادامه دارد و امیدواریم رشد صعودی داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر خاطرنشان کرد: رهبری تأکید بسیاری بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و بارها در سخنان‌شان به این موضوع اشاره کردند که حتی در جایی فرمودند "باید جورى بشود که در سبد کالاى مصرفى خانواده‌ها، کتاب یک سهم قابل قبولى پیدا کند و کتاب را بخرند براى خواندن، نه براى تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این و آن " که این نشان از اهمیت بالای کتابخوانی دارد.

فلاح در پایان اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح نمایشگاه‌ها، استقبال از خرید کتاب و ایجاد فرهنگ اهدای کتاب نیازمند حضور و مشارکت همه دستگاه‌ها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار