مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به پیش بینی های اخیر هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا و کاهش شدید دما در روزهای آینده گفت: کشاورزان و باغداران تویسرکانی خطر سرمازدگی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 19 March 2016
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به پیش بینی های اخیر هواشناسی مبنی بر سرد شدن هوا و کاهش شدید دما در روزهای آینده گفت: کشاورزان و باغداران تویسرکانی خطر سرمازدگی را جدی بگیرند.

مسعود اکبری افزود: کشاورزان و باغداران تویسرکان باید با توجه به اخطارهای هواشناسی علاوه بر آگاه سازی سایر کشاورزان، نسبت به انجام روش های مرسوم در جهت مقابله با سر مازدگی مزارع و درختان خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر درختان میوه شهرستان شکوفه داده اند و این امر یک زنگ خطر برای سر مازدگی درختان در ایام پایانی سال و اوایل سال آینده به حساب می آید.

اکبری اظهار کرد: از مهمترین روش های جلوگیری از سرما زدگی مزارع و باغات در تویسرکان می توان به مواردی نظیر استفاده از آب پاش و مه پاش قبل یا همزمان با وقوع سرما در صورت صاف بودن هوا و استفاده از دمنده ها و بخاری های باغی در شب های سرد اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر روش های مرسوم برای مقابله با سرما زدگی باغات افزود: آتش زدن تنه و شاخ و برگ درختان خشک، بقایای گیاهی، لاستیک، کاه و کلش نیز می تواند در جلوگیری از سرما زدگی درختان موثر باشند.

اکبری تصریح کرد: بر اساس اعلام هواشناسی شهرستان تویسرکان ممکن است دمای هوا در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری حتی به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

این در حالی است که پنجم اردیبهشت ماه سال 94 در پی افت شدید و ناگهانی دما بیش از 85 درصد از باغ های گردو و 60 درصد از باغ های دیگر میوه های شهرستان تویسرکان با سرمازدگی گسترده و خسارت بار روبه رو شدند و همین مساله موجب کاهش درآمدزایی عمومی در میان مردم تویسرکان و ایجاد رکود در حوزه اقتصاد این شهرستان شد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که با برخورداری از بیش از پنج هزار و 400 هکتار باغ های گردو و همچنین میزان قابل توجهی از دیگر باغ های میوه، اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و باغداری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار