مازندران یکی از مراکز مهم تمدن شمال کشور و مدفن اشیای تاریخی 2 تا 5هزار ساله در جغرافیای فرهنگی ایران‎زمین است و همین مساله همواره موجب وسوسه سرقت این آثار در بین سودجویان شده است.
کد خبر: ۲۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 19 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ نعمت قاسمی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبرهایی از آخرین وضعیت سرقت میراث فرهنگی داشت که در مهمترین آنها گفت: در طول ده سال گذشته 700هزار بازدید و سرکشی برای جلوگیری از تخریب و حفاری غیر مجاز استان انجام شد که تنها در سال جاری 54 باند حفاری غیرمجاز اشیای تاریخی کشف و 242 نفر دستگیر شدند و اغلب این افراد بومی بودند.

وی ادامه داد: در سال 94 بیش از 70 بازدید از  هزار و 500 اثر داشتیم که 550 قطعه اشیای قیمتی، 800 قطعه سکه اصلی و تقلبی و 39 دستگاه فلزیاب از افراد دستگیر شده کشف شد که آمار کشفیات دستگاه های گنج یاب را در ده سال گذشته به 230 دستگاه رساند.

به گزارش تابناک مازندران، استان مازندران یکی از مراکز مهم تمدن شمال کشور و صاحب اشیای تاریخی 2 تا 5هزار ساله در جغرافیای ایران زمین است و همین مساله موجب وسوسه سرقت این آثار در بین سودجویان شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار