کد خبر: ۲۰۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 10 April 2016

رئیس اتاق بازرگانی استونی گفت: ما آمادگی کامل برای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی را با ایران داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هیئت تجاری کشور استونی از صبح امروز میهمان استان البرز بود و تفاهم‌نامه‌ای نیز با اتاق بازرگانی این استان به امضا رساند.

این هیئت بعد از ظهر امروز به ریاست میت پاتز رئیس اتاق بازرگانی استونی نشستی را با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان البرز برگزار کرد که طی آن میت پاتز طی سخنانی اظهار داشت: استونی از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و با بهره‌مندی از شرایطی چون عضویت در اتحادیه اروپا، عضویت در سازمان تجارت جهانی و حضور در منطقه شینگن این جایگاه اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر قابلیت‌های خوبی از جمله سابقه طولانی در تولید ماشین‌آلات کشاورزی و مواد غذایی داریم و آمادگی کامل داریم تا در جهت توسعه روابط اقتصادی با ایران گام‌های بلندی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی استونی بیان داشت: حضور ما در ایران و به ویژه بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان البرز، نشان می‌دهد که آماده توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

پاتز افزود: فعالان اقتصادی و صنعتی کشور استونی علاقه دارند تا در حوزه‌هایی چون حمل و نقل، فناوری اطلاعات، ای تی، تولیدات کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی با ایران همکاری داشته باشند.

وی گفت: از ایران نیز می‌خواهیم که شرایط توسعه روابط اقتصادی به ویژه میان اتاق بازرگانی دو کشور را فراهم کند و در صورت تسهیل شرایط، ما آمادگی کامل برای هرگونه همکاری اقتصادی با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و دولتی ایران را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار