معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري ويژه دزفول گفت:طبق بررسي كارشناسي و ارزيابي صورت گرفته از كليه بخش ها خسارت ناشي از سيلاب و طغيان رودخانه دز در اين شهرستان دو هزار و 700 ميليارد ريال مي باشد.
کد خبر: ۲۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 17 April 2016
افزايش دبي رودخانه دز در روز پنجشنبه 26 فروردين ماه به 4500 متر مكعب بر ثانيه موجب طغيان رودخانه دز و آب گرفتگي مزارع و شماري از روستاهاي شهرهاي شوش و دزفول شد.

عبدالحسين پورركني روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:سيلاب پنجشنبه گذشته در دزفول بيشتر به بخش كشاورزي و زير ساخت هاي شهري خسارت وارد كرده كه طبق برآورد اوليه تا امروز ،به بخش كشاورزي دزفول 845 ميليارد ريال و به زير ساخت هاي شهري حدود يك هزار ميليارد ريال خسارت وارد شده است.

وي افزود:خسارت شهري شامل خسارت به ساحل شرقي و غربي رودخانه دز،پارك هاي محله اي و تاسيسات شهرداري مي باشد ضمن اينكه هنوز آبگرفتگي ها كامل رفع نشده و خسارت دقيق با فروكش كردن كامل آب و بررسي كارشناسي اعلام خواهد شد.

معاون فرماندار دزفول اظهار كرد:تاسيسات راه وشهرسازي دزفول در سيلاب ،توفان و باران شديد اخير بين 80 تا 100 ميليارد ريال خسارت ديده و تاسيسات برق دزفول نيز متحمل حدود 10 ميليارد ريال خسارت شده اند.

پورركني با اشاره به اينكه به بخشي از جاده آبشار ملي شوي نيز خسارت وارد شده و نياز به بازسازي دارد گفت:شيلات،امور عشاير،ميراث فرهنگي ، آب وفاضلاب روستايي نيز بر اثر سيلاب متحمل خسارت شدند.

وي افزود:در حال حاضر دبي رودخانه دز يك هزار و 100 متر مكعب بر ثانيه مي باشد كه طبق اعلام سد دز تا اواخر هفته به وضعيت عادي باز خواهد گشت.

دبي رودخانه دز در شرايط عادي 300 متر مكعب برثانيه مي باشد.

دبي آب ورودي به درياچه سد دز در اواخر هفته گذشته به رقم بي سابقه هشت هزار متر مكعب برثانيه رسيد كه در پي آن سد دز به ناچار بخشي از آن را از طريق دريچه هاي سد رهاسازي كرد.

دزفول در شمال خوزستان و در فاصله 150 كيلومتري اهواز واقع است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: دزفول ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار