رییس ثبت احوال نوشهر دلایل افزایش آمار طلاق در نوشهر و چالوس را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۱۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 24 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حمید حسنی مقدم با اشاره به اینكه ثبت احوال یكی از دستگاه های حاكمیتی و از مراجع 4 گانه است، اظهار كرد: بر اساس شعار سال و تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی و در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم منطقه، 2 واحد پیشخوان شهری به منظور تعویض شناسنامه و كارت ملی در نوشهر راه اندازی شد.

وی افزود: با وجود قابل استفاده بودن شناسنامه ها و كارت های ملی قدیمی در اختیار مردم در صدد تعویض همه شناسنامه ها و كارت های ملی هستیم و مردم می توانند از طریق اداره پست و پیشخوان برای تعویض اقدام كنند.

رییس ثبت احوال نوشهر از ثبت ولادت هزار و 519 نفر در سال 94 خبر داد و گفت: در سال 93 تعداد هزار و 587 نفر به ثبت رسید كه 4.3درصد كاهش را نشان می دهد، همچنین 428 وفات در سال 94 و تعداد379 نفر در سال 93 به ثبت رسیده است كه 12.9 درصد رشد را نشان می دهد.

حسنی مقدم با بیان اینكه تعداد 711 ازدواج در سال 93 و 569 ازدواج در سال 94 در نوشهر به ثبت رسید كه نشان دهنده 20 درصد كاهش است تصریح كرد:309 مورد طلاق در سال 93 و 349 مورد در سال 94 به ثبت رسیده است كه رشد 16.8 را نشان می دهد.

وی علت افزایش طلاق را نداشتن دفتر ثبت طلاق در شهرستانهای رامسر، تنكابن و عباس آباد ذكر كرد و یاد آور شد: طلاق های این سه شهرستان در نوشهر و چالوس به ثبت می رسد كه نقش زیادی در افزایش طلاق در دو شهرستان نوشهر و چالوس دارد.

رییس ثبت احوال نوشهر خاطر نشان كرد: تعداد 3 هزار و 237 مورد شناسنامه مكانیزه برای افراد بالای 15 سال و هزارو 607 مورد زیر 15 سال در نوشهر صادر شد، همچنین 787 مورد شناسنامه المثنی نیز صادر شده است.

حسنی مقدم با اشاره به فراوانی نام ذكورامیرحسین، امیر علی، امیررضا ابوالفضل و محمد طاها در سال 94 در نوشهر ، ابراز كرد: در این سال اسامی دختر فاطمه ، زهرا، فاطمه زهرا و یسنا از فراوانی بیشتری برخوردار بوده است.

وی با تاكید بر ثبت دقیق وقایع گانه خصوصا ولادت و وفات در روستاها ، خانه های بهداشت، پزشك قانونی، بخشداری، دهیاران و شوراها گفت: با توجه به شعار سال و تاكیدات مقام معظم رهبری ، هیچ وقایعی نباید از دست برود زیرا موجب ایجاد معضلاتی در منطقه و در سطح كلان كشور در برنامه ریزی ها خواهد شد.

این مسئول متذكر شد: در مورد اتباع بیگانه كه در منطقه فوت می كنند ، انتظار می رود به موقع به ثبت احوال اطلاع رسانی شود تا به ثبت برسد.

حسنی مقدم در پایان گفت: از همه دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌هایی چون بهزیستی، شبكه بهداشت و پزشك قانونی و سایر دستگاه‌ها در بروز كردن آمار و وقایع 4 گانه همكاری لازم را با ثبت احوال داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار