کد خبر: ۲۲۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 02 May 2016
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به نقش حمايت مردم از نظام اسلامي گفت: با پشتيباني آحاد ملت از دولت، مي توان همه گره ها را گشود و از گردنه هاي تاريخي عبور كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار يحيي رحيم صفوي روز دوشنبه در اجلاسيه ايثارگران كنگره هشت هزار شهيد استان گيلان در رشت افزود: مردم با پشتيباني از دولت مي توانند راهبردي براي رفع چالش هاي بزرگ باشند و هر وقت مردم به كمك قواي سه گانه و نيروهاي مسلح شتافتند، نظام را از يك راهبرد برخوردار كردند و توانستند بر مشكلات پيروز شوند.
وي ادامه داد: ملت با حمايت از دولت خدمتگزار در اقتصادمقاومتي، مي توانند پيروزي را به ارمغان بياورند و همه گره ها را بگشايند تا از اين گردنه تاريخي، به خوبي عبور كنيم.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا اضافه كرد: دولت بايد با تبديل اقتصادمقاومتي به برنامه هاي كوتاه مدت و درازمدت، بتواند مشكلات داخلي را رفع كند چراكه كشورهاي خارجي، حلال مشكلات ما نيستند.
وي اظهار داشت: مردم ايران در هشت سال دفاع مقدس، براي آبرو، هويت ملي و اسلامي تلاش كردند و آنچه كه موجب قدرت و غرور يك ملت در برابر ملت هاي ديگر شد، هويت ملي است كه مردم ايران با دفاع از هويت، عزت و استقلال در هشت سال دفاع مقدس، موجب شكل گيري يك قدرت سياسي در منطقه شدند و امنيت پايدار را در يك محيط پيراموني نا امن، ايجاد كردند.
سردار رحيم صفوي با اشاره به اينكه برگزاري كنگره شهدا موجب حفظ و تقويت هويت ملي مي شود، خاطرنشان كرد: وجود هشت هزار شهيد، 22 هزار جانبار و بيش از دو هزار و 600 آزاده در گيلان؛ نشان از عظمت روحيه جهادي و روحيه ايماني جوانان گيلان و ظرفيت استقامت مادران و فرزندان گيلان قهرمان پرور است.
وي يادآور شد: دولت ها بايد سلوك، رفتار و اخلاق شهيدان را زنده نگهدارند و از رقابت هاي جناحي و گروهي پرهيز كرده و درجهت حل مشكلات مردم گام بردارند.
وي گفت: پيام شهدا براي امروز جامعه، مقاومت و ايستادگي و دفاع از ارزش ها، آرمان و اهداف انقلاب و حل مشكلات با تكيه بر منابع انساني داخلي است.
وي با اشاره به موقعيت جغرافيايي گيلان افزود: اين استان يك و نيم برابر كشوري همچون لبنان ظرفيت گردشگري، شيلاتي و حمل و نقل دارد و با بهره مندي از مزيت درياي خزر و مسيرهاي صادراتي مناسب، مي تواند به يك استان پيشرو تبديل شود.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا ادامه داد: دشمنان دنبال فرهنگ هرزگي هستند و نمي توانند الگويي براي جامعه بشري ارائه كنند و اين، فرهنگ شهداست كه داراي ابعاد انساني و معنوي است و مي تواند الگويي مطلوب در اخلاق، رفتار و آرمان ها براي ملت هاي اسلامي باشد.
وي افزود: فرهنگ غربي، فاقد الهام بخشي و آرمان هاي نجات بخش براي بشريت است و ما مي توانيم با معرفي فرهنگ و حقانيت شهدا در سپهر جهاني، نقطه عطفي براي تمدن جديد و نشانه اي از الهام بخشي براي ملت هاي ديگر باشيم.
وي تاكيد كرد: ملت ايران با هدايت و رهبري مقام معظم رهبري، بزرگترين سرمايه و مولفه اقتدار را در رسيدن به پيروزي هاي بزرگ تر دارد.
وي با يادآوري فداكاري هاي رزمندگان و شهدا در جنگ تحميلي اظهار داشت: فرزندان اين سرزمين در 34سال قبل، براي پيروزي خرمشهر، از رودخانه كارون گذشتند و با فداكاري خود در حاليكه از زمين و آسمان گلوله مي باريد، به خرمشهر رسيدند.
سردار رحيم صفوي اضافه كرد: مردم گيلان در قالب لشگر 25 كربلا ، مجاهدت هاي بسياري خلق كردند و گارد رژيم بعث عراق را شكست دادند.
وي ادامه داد: هم اكنون حماسه دفاع مقدس در كشورهاي ديگر تكرار مي شود و به ملت هاي ديگر هم رسيده و امروز رهبري شجاع ، حكيم و دورانديش و آينده نگر ما ، مدافع همه ملت هاي اسلامي است.
وي گفت: فرمان رهبري از سوي همه اين ملت ها ، اطاعت مي شود و امروز رهبر ايران، قوت قلبي براي مردم سوريه، لبنان و يمن است.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير از تعدادي از ايثارگران نمونه استان گيلان تجليل بعمل آمد.
اولين كنگره هشت هزار شهيد گيلان، شنبه گذشته با افتتاح اجلاسيه شهداي فرهنگي استان و با سخنراني وزير آموزش و پرورش در رشت آغاز شد. در طول برگزاري كنگره هشت هزار شهيد گيلان، طي چهار روز، چهار اجلاسيه شهداي فرهنگي، اجلاسيه بانوان، اجلاسيه نقش رزمندگان و ايثارگران و در نهايت اجلاسيه اصلي با سخنراني آيت الله نوري همداني برگزار مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار