کد خبر: ۲۲۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 05 May 2016


سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف محموله بزرگ نخ قاچاق در این استان خبر داد.

کوروش مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری فرمودند و این رهنمود در حقیقت تکلیف مدیران و مسئولان کشور طی سال جاری را مشخص کرده است.

وی افزود: برای دست‌یابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید از تولید کننده و صنعتگر داخلی حمایت شده و ضمن ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی، از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا جلوگیری شود.

سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی به طور دقیق آسیب ورود هر قلم کالای قاچاق را برآورد و اعلام کرده‌اند که قاچاق کالا ضمن اینکه آسیب‌های جدی به اقتصاد و معیشت مردم وارد می‌کند، یکی از عوامل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع و به دنبال آن بیکاری گسترده در جامعه است.

مرادی افزود: بنابراین باید همه تلاش کنیم که کالای قاچاق به کشور وارد نشده و در صورت ورود نیز مردم از خرید اینگونه اقلام خودداری کنند.

وی با اشاره به وظایف وزارت صنعت برای مقابله با قاچاق کالا، گفت: در استان البرز نظارت‌ و طرح‌های ویژه‌ای برای تحقق اهداف وزارتخانه در دستور کار داریم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز داشته است.

سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همکاری و تعامل نزدیک با مراجع انتظامی، قضایی و نظارتی از جمله نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، دستگاه قضایی، اصناف، سازمان بازرسی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله این برنامه‌ها است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آخرین کشفیات طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر یک محموله بزرگ انواع نخ قاچاق در استان البرز کشف و ضبط شده است.

وی اظهار داشت: کشف این محموله با همکاری مردم محقق شد، چراکه گزارش‌هایی از مردم داشتیم که یک انبار در منطقه ماهدشت کرج اقدام به ورود و ذخیره‌سازی مقادیر زیادی نخ کرده است.

سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بلافاصله بررسی این گزارش در دستور کار قرار گرفت و با همکاری تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مشخص شد که محموله نخ گزارش شده، به صورت قاچاق وارد کشور گردیده است.

مرادی گفت: در بازرسی از این انبار حدود 19 هزار کیلو انواع نخ که ساخته کشورهای چین و هند بوده و به صورت قاچاق وارد ایران شده، کشف و ضبط شد.

وی اعلام کرد: ارزش ریالی این محموله بزرگ بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار